November 27, 2003
Hugge wrote: Jag kan inte lyssna på dem då jag påminns om hur patetiskt fula och töntiga de är så musiken klarar inte av att överljuda mitt avgrundsgarv. Töntigare image får man leta efter länge.
(Hoppas inte Fackamato ser detta)
:heart:
Av de tre alternativen: pojkband helt klart. Amerikanska jippo-band klara jag mig utan 🙄
Hellre nitar och läder än det dom här håller på med!
//Andreas
January 23, 2003
Snälla vad är det jag ser? Trådar om Cradle of Filth och Slipknot? Nej BelGarath och Tyrfing verkar vara dom ända här som lyssnar på rejält tung musik.
Ontopic då: Slipknot tyckte jag var tufft när jag var 13 och bara skrapade på ytan till den massiva genren som kallas metal, tyvärr blev det då nu- eftersom den synns mest. Å angående deras nyare verk så är det bara sämre, mjukare och mer radiovänligt än förr. Hela bandets image och deras fans (maggots som dom så gärna kallar sig) äcklar mig, så jävla löjligt och fjortisaktigt. Oftast om man dissar slipknot så tycker folk "Fan själv lyssnar du väl typ på Lokets favoriter daaah" grejen e de att slipknot är inte brutalt eller hårt på något sätt, jämfört med äkta grejer.
Visst för vissa här som inte är vana med stilen och normalt lyssnar på andra stilar som hardtrance/psytrance eller annan elektronisk musik (en hel del verkar göra det här på forumet)
Oftast lyssnar jag själv på något i stil med Edge of Sanity, Opeth eller Meshuggah, gillar progressivt. En hel del melodic death blir det också (At the Gates, Arch Enemy, Dark Tranquillity, Children of Bodom m.m...).
Ifall man sen vill ha nått brutalt så får man väl dra på nått überblack som Marduk eller Mayhem eller grindcore/brutal deathmetal/floridadöds som t.ex. Aborted, Deicide, Vital Remains, Nile m.m...
Missade säkert en hel del i detta inlägget, som att nämna rätt band och genreer men det får duga som det är nu.
Avslutningsvis vill jag tipsa alla att lyssna igenom "Covenant Of Souls" av Edge of Sanity, 7 minuter och 30 sekunder av perfektion.
April 30, 2004
Farbror wrote: [quote=Gulzebra][quote=rock599]tycker inte om nån av alternativen....håller mig till soil, sonata arctica.......
typ en bra slipknot låt.... ya'll want a single..
Är inte det Korn?
Jo det är det 😛 (korn asså)
Lite skillnad på KoRn & Slipknot där........
jaja iaf
KoRn är bra, men Slipknot känner man inte alltid för dock.
3 Guest(s)