November 4, 2001
Elias667 wrote: [quote=chrippaz][quote=Elias667][quote=Dehman]Min polare blev inknuffade i ett fönster när vi var mindre. Han har lagat samma tand runt 10gånger nu. Han har t.o.m. fått pengar. 😀
jo jag tänkte på det... måstte man polisanmäla det som om någon slog en om man ska få pengar lr nått???
Vem är de du ska få pengar ifrån?
försäkring
Ah ok, nej jag tror inte det är överfallsförsäkring snarare olycksfallsförsäkring då borde du ju inte behöva polisanmäla din kvinnliga förövare eftersom det var en olycka 😉
April 10, 2001
Slog ur en flisa en gång på framtand upptill mitt.
Fick det fixat så att dom limmade på en bit. Dock så har jag fått göra det tre gånger då den bits av lite då o då.. sist det hände snart 10 år sedan så sket jag i det.. får vara så.. är ju en del av mig så att säga. 🙂
December 5, 2002
Jag slog av en bit av en framtand när jag var runt 6 år tror jag,
Tandläkaren fick slipa ner den lite, sen var det inte mer med det.
För tre år sen dök jag ner i en bassängbotten och spräckte en av mina framtänder, så jag fick gå till försäkringsbolaget och massa annat.
Det har inte hänt nåt mer med tanden iofs, det är tre sprickor som går rakt genom den, men det känns inte längre.
EDIT: Just det ja...
Du borde gå till ditt försäkringsbolag med detta, om det skulle hända något senare så får dom betala även om du är över 18 eller 20 eller vad det är.
July 13, 2002
Arne_Garflak wrote:
EDIT: Just det ja...
Du borde gå till ditt försäkringsbolag med detta, om det skulle hända något senare så får dom betala även om du är över 18 eller 20 eller vad det är.
jo nått sånt jag tänkte...
Har beställt tid nu i alla fall. måndag kl 8.55 :cy:
hehe första gången jag längtar till tandläkaren.
November 12, 2003
hrm. Min polare var på skålarhumör förra lördagen...Han tog en flisa ur övre vänster framtand på mig på nåt vis.....Jag hörde mest bara en skål och sedan hade jag hans glas i munnen....Mest märkligt..Så brukar inte jag skåla.Han har iaf lovat att pröjsa räkningen..
Det roliga var det att helgen innan åkte jag på en rak höger av en något irriterad halvfigur i 50årsåldern som antagligen hade en a' två gånger för mycket testosteron i systemet. (Kanske i kombination med en a' två groggar för mycket.) Då höll allting ihop och jag var glad att slippa gå till tandläkaren!!!
Så nu är jag lite orolig att jag ska springa på den här gubben och han ska få för sig att det är hans förtjänst att jag springer omkring med ett havererat garnityr...Och det tänker jag inte ge honom!!!!
February 1, 2002
Milos wrote: hrm. Min polare var på skålarhumör förra lördagen...Han tog en flisa ur övre vänster framtand på mig på nåt vis.....Jag hörde mest bara en skål och sedan hade jag hans glas i munnen....Mest märkligt..Så brukar inte jag skåla.Han har iaf lovat att pröjsa räkningen..
Det roliga var det att helgen innan åkte jag på en rak höger av en något irriterad halvfigur i 50årsåldern som antagligen hade en a' två gånger för mycket testosteron i systemet. (Kanske i kombination med en a' två groggar för mycket.) Då höll allting ihop och jag var glad att slippa gå till tandläkaren!!!
Så nu är jag lite orolig att jag ska springa på den här gubben och han ska få för sig att det är hans förtjänst att jag springer omkring med ett havererat garnityr...Och det tänker jag inte ge honom!!!!
vadå a' ?
November 16, 2002
haha favvorit i repris gjorde nästan samma sak som dig fast på förra midsommar aftonen
tanden var vass som faen i början men nu märks det knappt
o du ska vara lugn min lillebror stog på öronen i höstas med moped utan hjälm o slog sönder ena framtanden helt o skadade två andra tänder brevid ganska rejält
han är idag nästan helt återställd han har bara 1-2 tandläkar besök kvar o då kommer man inte se nån skillnad dem
enda nackdelen är att dem tänderna inte tål ett direkt knytnävsslag men annars är dem precis lika bra som vanliga tänder
min bror är bara 16 år 😛 😀
July 13, 2002
Metz wrote: haha favvorit i repris gjorde nästan samma sak som dig fast på förra midsommar aftonen
tanden var vass som faen i början men nu märks det knappt
o du ska vara lugn min lillebror stog på öronen i höstas med moped utan hjälm o slog sönder ena framtanden helt o skadade två andra tänder brevid ganska rejält
han är idag nästan helt återställd han har bara 1-2 tandläkar besök kvar o då kommer man inte se nån skillnad dem
enda nackdelen är att dem tänderna inte tål ett direkt knytnävsslag men annars är dem precis lika bra som vanliga tändermin bror är bara 16 år 😛 😀
Jo det här verkar visst ara ganska vanligt 😀 Börjar lugna ned mig nu... var tom. ute idag igen... Såg dock till så att inga tjejer (med fula saker i tankarna) var i närheten innan jag drack nått 😉
1 Guest(s)