Slog ut en flisa ur tanden!!! FAEN!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Slog ut en flisa ur tanden!!! FAEN!
Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
sp_UserOfflineSmall Offline
496805
January 1, 2004 - 11:17 pm
sp_Permalink sp_Print

mANgOO' wrote: va gnäller du om??? blev misshandlad å fick hela framtanden utslgen, har vart utan tand i över 2 år nu

jo men varför inte fixa det om det går... känner mig lite kantstött som det är just nu

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
496848
January 2, 2004 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Underligt att det inte var CoLiC. :cy: :bgrin:

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
496930
January 2, 2004 - 3:16 am
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=chrippaz][quote=Elias667][quote=Dehman]Min polare blev inknuffade i ett fönster när vi var mindre. Han har lagat samma tand runt 10gånger nu. Han har t.o.m. fått pengar. 😀

jo jag tänkte på det... måstte man polisanmäla det som om någon slog en om man ska få pengar lr nått???

Vem är de du ska få pengar ifrån?

försäkring

Ah ok, nej jag tror inte det är överfallsförsäkring snarare olycksfallsförsäkring då borde du ju inte behöva polisanmäla din kvinnliga förövare eftersom det var en olycka 😉

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
496953
January 2, 2004 - 4:33 am
sp_Permalink sp_Print

va fan snabbast o billigast blir det om du har epoxy hemma... behöver jag säga mer?

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
496998
January 2, 2004 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Slog ur en flisa en gång på framtand upptill mitt.
Fick det fixat så att dom limmade på en bit. Dock så har jag fått göra det tre gånger då den bits av lite då o då.. sist det hände snart 10 år sedan så sket jag i det.. får vara så.. är ju en del av mig så att säga. 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
496999
January 2, 2004 - 8:32 am
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: Slog också ut en flisa igår. Fast det var mitt eget fel. Öppnade en flaska med tänderna. Det tråkiga är att jag får betala för tandvården från och med idag.

tänk vad mycket dumt som händer på fyllan va? du borde hålla dig till skruvkork.

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
497104
January 2, 2004 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag slog av en bit av en framtand när jag var runt 6 år tror jag,
Tandläkaren fick slipa ner den lite, sen var det inte mer med det.
För tre år sen dök jag ner i en bassängbotten och spräckte en av mina framtänder, så jag fick gå till försäkringsbolaget och massa annat.
Det har inte hänt nåt mer med tanden iofs, det är tre sprickor som går rakt genom den, men det känns inte längre.

EDIT: Just det ja...
Du borde gå till ditt försäkringsbolag med detta, om det skulle hända något senare så får dom betala även om du är över 18 eller 20 eller vad det är.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
497200
January 2, 2004 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne_Garflak wrote:
EDIT: Just det ja...
Du borde gå till ditt försäkringsbolag med detta, om det skulle hända något senare så får dom betala även om du är över 18 eller 20 eller vad det är.

jo nått sånt jag tänkte...

Har beställt tid nu i alla fall. måndag kl 8.55 :cy:

hehe första gången jag längtar till tandläkaren.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
497247
January 2, 2004 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

gör som min morbror gjorde när han slog ut en hel tand, laga den med superlim wink

Timpa^
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 130
497375
January 2, 2004 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

säg att du vill byta ut hela tanden till en guldtand 😛 haha

Ingen ide att såga av grenen för trädet är ruttet

Darko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1064
497437
January 2, 2004 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fick en snö skyffel i käften för ett par veckor sedan, slog ut en halv framtand, den plastade dom upp eftersom biten var borta och manska kolla förbannat noga för att se en tunn vit linje där skarven är.

Milos
Medlem
Forum Posts: 128
497458
January 2, 2004 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

hrm. Min polare var på skålarhumör förra lördagen...Han tog en flisa ur övre vänster framtand på mig på nåt vis.....Jag hörde mest bara en skål och sedan hade jag hans glas i munnen....Mest märkligt..Så brukar inte jag skåla.Han har iaf lovat att pröjsa räkningen..

Det roliga var det att helgen innan åkte jag på en rak höger av en något irriterad halvfigur i 50årsåldern som antagligen hade en a' två gånger för mycket testosteron i systemet. (Kanske i kombination med en a' två groggar för mycket.) Då höll allting ihop och jag var glad att slippa gå till tandläkaren!!!

Så nu är jag lite orolig att jag ska springa på den här gubben och han ska få för sig att det är hans förtjänst att jag springer omkring med ett havererat garnityr...Och det tänker jag inte ge honom!!!!

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
497459
January 2, 2004 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Milos wrote: hrm. Min polare var på skålarhumör förra lördagen...Han tog en flisa ur övre vänster framtand på mig på nåt vis.....Jag hörde mest bara en skål och sedan hade jag hans glas i munnen....Mest märkligt..Så brukar inte jag skåla.Han har iaf lovat att pröjsa räkningen..

Det roliga var det att helgen innan åkte jag på en rak höger av en något irriterad halvfigur i 50årsåldern som antagligen hade en a' två gånger för mycket testosteron i systemet. (Kanske i kombination med en a' två groggar för mycket.) Då höll allting ihop och jag var glad att slippa gå till tandläkaren!!!

Så nu är jag lite orolig att jag ska springa på den här gubben och han ska få för sig att det är hans förtjänst att jag springer omkring med ett havererat garnityr...Och det tänker jag inte ge honom!!!!

vadå a' ?

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
497587
January 2, 2004 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

haha favvorit i repris gjorde nästan samma sak som dig fast på förra midsommar aftonen

tanden var vass som faen i början men nu märks det knappt

o du ska vara lugn min lillebror stog på öronen i höstas med moped utan hjälm o slog sönder ena framtanden helt o skadade två andra tänder brevid ganska rejält
han är idag nästan helt återställd han har bara 1-2 tandläkar besök kvar o då kommer man inte se nån skillnad dem
enda nackdelen är att dem tänderna inte tål ett direkt knytnävsslag men annars är dem precis lika bra som vanliga tänder

min bror är bara 16 år 😛 😀

Milos
Medlem
Forum Posts: 128
497592
January 2, 2004 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

"En a' två gånger" betyder ung. "En eller 2 gånger". Åtminstonde där jag bor...

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
497878
January 3, 2004 - 1:52 am
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: haha favvorit i repris gjorde nästan samma sak som dig fast på förra midsommar aftonen

tanden var vass som faen i början men nu märks det knappt

o du ska vara lugn min lillebror stog på öronen i höstas med moped utan hjälm o slog sönder ena framtanden helt o skadade två andra tänder brevid ganska rejält
han är idag nästan helt återställd han har bara 1-2 tandläkar besök kvar o då kommer man inte se nån skillnad dem
enda nackdelen är att dem tänderna inte tål ett direkt knytnävsslag men annars är dem precis lika bra som vanliga tänder

min bror är bara 16 år 😛 😀

Jo det här verkar visst ara ganska vanligt 😀 Börjar lugna ned mig nu... var tom. ute idag igen... Såg dock till så att inga tjejer (med fula saker i tankarna) var i närheten innan jag drack nått 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 451
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL