July 4, 2003
Detta är väldigt härligt, då kan alla skärgårdsbor bo kvar i skärgården. Samt alla som har landställe någonstans i sverige ha kvar de. Vet många som har fått sälja för att de inte har haft råd på grund utav fastighetsskatten. O dessa människor vill jag lova är i många fall vanliga arbetare. Nu kan de i fortsättningen få unna sig lite livskvalite när de vill.
Bara för att man vill bo i villa ska man inte behöva vara rik.
Finns inget som driver på produktionen så bra som människor som mår bra.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=Delph1]Men håller ni inte med om att det hade varit betydligt bättre att göra det lönsammare att jobba istället för att bo i villa?
//Andreas
Klart att det är bra om det vore lönsammare att jobba, men varför ska det vara straffskatt på att bo i villa?
Det säger jag inte, jag tycker bara att de är en skev prioritering från några som påstod sig vara det nya arbetarpartiet 😉
//Andreas
November 22, 2001
Delph1 wrote: [quote=Json_81][quote=Delph1]Men håller ni inte med om att det hade varit betydligt bättre att göra det lönsammare att jobba istället för att bo i villa?
//Andreas
Klart att det är bra om det vore lönsammare att jobba, men varför ska det vara straffskatt på att bo i villa?
Det säger jag inte, jag tycker bara att de är en skev prioritering från några som påstod sig vara det nya arbetarpartiet 😉
//Andreas
Det tycker jag inte då de som verkligen tjänar på detta är de knegare som hade blivit tvungna att sälja sina extremt övertaxerade villor.
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=Delph1][quote=Json_81][quote=Delph1]Men håller ni inte med om att det hade varit betydligt bättre att göra det lönsammare att jobba istället för att bo i villa?
//Andreas
//Andreas
Det tycker jag inte då de som verkligen tjänar på detta är de knegare som hade blivit tvungna att sälja sina extremt övertaxerade villor.
Och de är relativt många menar du? Visst finns det de som blivit oerhört glada över detta och pengar finns att tjäna för de med fastigheter med höga taxeringsvärden, men det hjälper inte nämnvärt för de som vill jobba
och tjäna mer pengar för ett bättre leverne.
Jag anser att vore vettigare att fokusera på inkomstbiten istället.
//Andreas
December 3, 2005
September 12, 2001
SupahMan wrote: Men eftersom staten går +- 0 på detta så gör det väl inget delphi? Staten får ju in allt på höjd reavinstskatt.
Borg har ju dessutom sagt att det finns utrymme för ännu mer sänkningar av inkomstskatten.
Ja iofs så får staten in en slant med höjd reavinstskatt men det är inte sällan att det bekostas av mindre bemedlade människor.
Vallöfte som sprack...
http://www.privataaffarer.se/n.....38;a=20294
February 23, 2004
November 27, 2003
SupahMan wrote: Men eftersom staten går +- 0 på detta så gör det väl inget delphi? Staten får ju in allt på höjd reavinstskatt.
Borg har ju dessutom sagt att det finns utrymme för ännu mer sänkningar av inkomstskatten.
Vad staten går +/- har jag aldrig sagt något om, jag står fortfarande fast vid att inkomstfrågan är en mycket viktigare sak att ta tag i än detta.
//Andreas
December 3, 2005
Delph1 wrote: [quote=SupahMan]Men eftersom staten går +- 0 på detta så gör det väl inget delphi? Staten får ju in allt på höjd reavinstskatt.
Vad staten går +/- har jag aldrig sagt något om, jag står fortfarande fast vid att inkomstfrågan är en mycket viktigare sak att ta tag i än detta.
//Andreas
Men det jag menar är att inget hindrar dem från att ta tag i både och...
November 27, 2003
SupahMan wrote: [quote=Delph1][quote=SupahMan]Men eftersom staten går +- 0 på detta så gör det väl inget delphi? Staten får ju in allt på höjd reavinstskatt.
//Andreas
Men det jag menar är att inget hindrar dem från att ta tag i både och...
Och jag säger att de borde tagit tag i det andra i första hand eftersom det kanske kommer kosta staten en del pengar 😉
//Andreas
September 5, 2001
Var ju tur att dom slopade fastighetsskatten.
* Du får avdrag för att köpa hushållstjänster. Den 1 juli ska reglerna träda i kraft, du får 50.000 kronor i rabatt om året för tjänster som utförs i ditt hem, eller i anslutning till det.
http://dinapengar.se/Avdelning.....;from=dise
Det förslaget gynnar ju helt klart arbetarna!
2 Guest(s)