March 17, 2002
Nordichardware är ett väldigt bra forum, och moderatorerna gör ett perfekt jobb, men endå så ser man saker som har att göra med piratkopiering, warez etc.
Själv så tycker jag att det är väldigt jobbigt, och det står klart och tydligt i reglerna om vad man får och inte får göra på NH, men endå så finns det folk som inte bryr sig om det!
Sluta upp med det!
[ Detta Inlägg ändrades av: MegaFlexBoy den 2002-04-21 16:03 ]
Oldschool member since 2002.
September 8, 2001
On 2002-04-20 00:18, MegaFlexBoy wrote:
Är det bara jag som tycker att vissa medlemar här på NH beteer sig som dagisbarn?
Vad jag menar är, skriver onödiga inlägg, frågar om piratsaker och sådant (Haffa en för ett tag sedan, tipsa iceman).
Nu ska jag inte nämna några namn, ni vet nog vilka jag menar.
MVH Flex
Jo visst, du är ingen av dem???
"skriver onödiga inlägg" Har du lagt märke till att du skrev ett inlägg om att gröt var gott, eller nått.
Är inte det ett onödigt inlägg?
För att inte tala om din varning...
August 13, 2001
Så du flex sätter dig altså över oss andra och visar ditt mogna beteende med att vara en wannabee moderator..
Det är klart att inlägg om piratkopiering ska uppmärksammas men låt inlägg i stilen med "gröt är gott" eller vad du nu skrev, stå för sig själva och låt moderatorerna göra bedömningen vad som är rätt och inte..
Alla kanske inte vill ha ett forum på det sätt du vill ha det.
March 17, 2002
Ok, jag har nu omformulerat tråden rejält, Hoppas att det inte blir lika mycket ''bråk'' nu.
Förlåt alla ni som har blivit sura på mig, självklart ska man få skriva vad man vill, bara det tillåts av moderatorerna.
Återigen så ber jag om ursäkt för det jag skrivit!
[ Detta Inlägg ändrades av: MegaFlexBoy den 2002-04-21 16:04 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: MegaFlexBoy den 2002-04-21 16:06 ]
Oldschool member since 2002.
September 8, 2001
On 2002-04-21 15:26, Freek wrote:
Så du flex sätter dig altså över oss andra och visar ditt mogna beteende med att vara en wannabee moderator..
Det är klart att inlägg om piratkopiering ska uppmärksammas men låt inlägg i stilen med "gröt är gott" eller vad du nu skrev, stå för sig själva och låt moderatorerna göra bedömningen vad som är rätt och inte..
Alla kanske inte vill ha ett forum på det sätt du vill ha det.
Du sa det. Skulle inte kunnat sagt det bättre själv: wannabe moderator.
December 5, 2001
Jag stör mig inte på det Flex skrev, tycker att det var en bra tråd.
Jag stör mig heller inte på trådar i stil med gröttråden.
Dock stör jag mig på folk som inte låter folk vara som de är. Såna som jag... Som inte kan se någon skriva "volt" istället för "spänning" eller liknande utan måste kommentera. Jag är the überbesserwisser och har ändå inget problem med trådar som den här.
Det jag försöker säga är väl att den som har rent mjöl i påsen har heller inget problem med Flexs inlägg.
Hej hopp!
//Anders.
April 1, 2001
Forumet på NH blir precis som medlemmarna gör det till. Ingen skulle nog tycka att det var särskilt roligt med ett forum som var helt oseriöst och en massa skitsnack i.
I detta forumet har vi regler och moderatorer. Reglerna är till för att alla ska fälja dem, för att få ett så trivsamt forum som möjligt för alla. Moderatorerna är till för redigera bort saker som inte hör hemma i forumet.
Vill man diskutera om saker i ett forum som vi inte tillåter i detta forumet, så får man vända sig någon annanstans istället för att försöka få det att gå igenom här i alla fall.
Bryter man mot reglerna i NH´s forum riskerar man att bli avstängd från forumet helt och hållet. Kom ihåg att det inte är en rättighet att vara medlem i olika forum, chatta på IRC kanaler, spela på spelservrar osv. Det är en förmån.
Jag kan rekommendera alla att läsa igenom reglerna som gäller i detta forumet. Särskilt dom som har blivit varnade innan eller känner att de ligger på gränsen.
Reglerna hittar man här:
http://www.nordichardware.com/.....regler.php
Over and out...
December 19, 2000
On 2002-04-20 00:40, Jerry wrote:
Även en viss moderator har ägnat sig åt piratfrågor, så det är ett dagis styrt av barn.Hm...nåväl.
Progress is the regress of culture[ Detta Inlägg ändrades av: Jerry den 2002-04-20 01:27 ]
Messa mig på icq så ska jag ta tag i saken direkt. 14347436 eller maila på [email]henrik@nordichardware.com[/email] Warez och annat olagligt har vi länge haft som regel att vi inte diskuterar här.
June 17, 2001
On 2002-04-21 23:40, Mind wrote:
gnäll
Vi hade inte behövt att "gnälla" om folk hade läst igenom reglerna ordentligt vid registreringen och sen följt dom.
Vi är redan väldigt toleranta, men om någon skriver t ex. "Var kan jag tanka ner Win XP?" eller "Har någon en fungerande CD-Key till Half Life?" så kan vi inte annat än att ta bort/redigera det inlägget och tillrättavisa (gnälla som du utrycker det) personen i fråga
Sen så tycker jag personligen att t ex ett inlägg som ditt är totalt överflödigt. Det ger ingen av dom över 5000 reggade medlemmarna på NH något.
Det är meningen att även allmänt forumet ska ge oss alla något.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
April 1, 2001
On 2002-04-22 17:46, Voodoozzz wrote:
Självklart ska man inte prata om warez mm här på NH och det tror jag de flesta vet. Inget imot det men är det inte en moderator som ska säga till om det blir för mycket warez prat? Tycker det är en viss medlem "x" som försöker leka moderator....
Man tycker ju att ingen ska behöva påminna om det. Men det finns alltid folk som inte följer regler osv 🙁
1 Guest(s)