May 15, 2004
Att ni som röker skulle sluta röka skulle vara skitbra!
Jag jobbar på resturang och slipper nu den där jävla röken, så jag slipper få Canser på grund av er rökare. Visst skulle det vara trevligt att se en snygg tjej på stan som inte röker? Visst finns det såna som inte gör det men dom är inte direkt en majoritet.
Sen skulle det bli mer pengar över till alla dom som röker, 34:- eller vad det nu kostar per paket, är liiiiiite dyrt. Tänk er om era föräldrar slutade röka, skulle inte nu ha ett fräshare hus och mer pengar över till annat (till exempel en ny TV eller nåt)? Det skulle bli fräsht att gå på ett café utan att störas av nån liten fjortis "som ba måste röka".
Om ni slutar röka så skulle sverige gå i konkurs också. Tobaksbolagen skulle flytta ur landet och vi skulle förlora MASSOR i skattepengar. Jobb går också förlorade. Det står säkert 400 pers i en cigarettfabrik och fixar så dom hinner ut med nya cigaretter i tid.. annars skulle ni få abstinens och bli skitsura bara för att ni inte får suga in giftig rök i munnen och sen blåsa ut den på ont anande ickerökare som i sin tur får Canser.
Sverige skulle bli fattigt på pengar men rik på renhet.... jag är ganska kluven, eftersom pengar är bra att ha.. men också en fräsh stad.
Nu när man gör rökrum åt rökare på barer där dom inte får ta in alkohol är skitbra. "Alla rökare dääääääääääääääääär borta tack" säger jag bara. Visst fan ska man få kunna gå på krogen utan att avlida i giftig rök. Vilken idiot kom på den där skiten anyway!?
Kan man inte bara gasa ihjäl alla rökare, alltså låta dom dra in en livstid värd av rökning på 10 minuter. Om dom är så jävla beroende så låt det gå fort så vi andra slipper lida.
Att röka är bevis på hur usel självkontroll man har.. moget killar och tjejer....
Om ni röker isåfall hur började ni och varför???
August 20, 2001
Låter bra det där... Visst jag feströker ibland, men då ser jag till att gå ut. Det är för jävla tråkigt att man måste duscha och slänga kläderna i tvätthögen så fort man kommit hem från krogen. Rökfritt på krogar/restauranger tycker jag låter bra, fast det ska vara tillåtet att röka utanför...
Jag har för mig att rökning från början kommer från de amerikanska indianerna. När europeerna kom ditt, så upptäckte de vad indianerna gjorde och tog med det till europa... Rätta mig om jag har fel.
PS. Det stavas Cancer. DS.
September 7, 2003
Jag röker då inte, inte er än någon cigarr på fest.
Fråga/Påstående:
Om passiv rökning orsakar cancer, kan inte de bli likt vållande till annans död då ?
[Förutsätter att du endast utsätts av röken i en person i hela livet då, för hela sveriges rökare kan ju inte bli anklagade för en persons död...]
June 23, 2002
Redfaction wrote: Jag har slutat rökt efter 16år av rökande och jag fattar inte vad folk klagar över det är ju skitenkelt.
Det beror nog lite på hur man är själv.
Om det nu var så jävla lätt, varför har du rökt i 16år?
Är du så dum? 😮
Kan väl hända att man feströker nångång mer låter oftast bli numera då det känns onödigt och riktigt äckligt i käften dagen efter man vaknar upp. Även om man inte brukar vara så trevlig i käften efter att ha varit ute i festat men. Om jag tex låter bli att feströka kvällen innan då så känner jag mig ändå så mycket fräschare i munnen än om jag tagit en äckel cigg. Så jag låtar oftast bli det numera.
August 20, 2001
macrus wrote: [quote=Gamblor]Nu kör jag snus 😀 (vilket doftar underbart)
Snus luktar ju helt sjukt äckligt.
Syftar på dem vanliga nu så som General, Ettan, Rapé tex.
Uuuuuuuuuuush!
Jo snus är inte mycket bättre. Det enda jag skulle kunna tänka mig egentligen är att röka pipa. Doftar och smakar riktigt gott och det är mer mysfaktor i det. Nån cigarr då och då också... Ska man nu röka ska man ju röka för att det är gott, inte bara för att man ska röka.
June 28, 2001
macrus wrote: Jahapp..?
Jag håller med att rökare ibland kan ge fan i att visa andra respekt och tänder en cigg i en stor folkmassa eller så.
Men jag tycker dem kan röka på ställen där inte andra störs av det. Är upp till var och en.
japp, så jävla tyket att börja blossa bland andra mäniskor.
2 Guest(s)