November 21, 2002
May 17, 2002
Mind wrote: [quote=macrus]Jahapp..?
Jag håller med att rökare ibland kan ge fan i att visa andra respekt och tänder en cigg i en stor folkmassa eller så.
Men jag tycker dem kan röka på ställen där inte andra störs av det. Är upp till var och en.
japp, så j**la tyket att börja blossa bland andra mäniskor.
det är nog ett sett att visa att man tror att man är överlägsen, gillar det inte.
August 16, 2002
röker en eller två cigg om dan, det räcker, och självklart utomhus...
men att passiv rökning skulle ge cancer var nog det magstarkaste jag hört på länge... det som besvärar är att man får röken på kläder o shit, inte att man får cancer, för det får man inte... röken är så jävla utspädd eller vad man ska säga...
January 14, 2002
keffing wrote: röker en eller två cigg om dan, det räcker, och självklart utomhus...
men att passiv rökning skulle ge cancer var nog det magstarkaste jag hört på länge... det som besvärar är att man får röken på kläder o shit, inte att man får cancer, för det får man inte... röken är så j**la utspädd eller vad man ska säga...
läs å lär... sånt jag iaf fick lära mig i skolan för ett tag sen http://www.ltkalmar.se/egenvar.....okning.htm
July 19, 2001
.doedels wrote: [quote=cgsimonsen]då kan vi ju få folk att sluta köra bil det tar ju oxå livet av en massa folk och alkohol ska vi ju inte prata om, oxå skadligt.
Det är sant, men rökning äcklar andra. Det gör inte bilkörning
Då har du inte sett mig köra bil 😉
Näe, men när var senaste gånger någon använde en cigarett praktiskt? Ok, de funkar som stubin men inte mycket annat 😉
February 24, 2003
August 11, 2001
Vilka jäkla småaktighetsfasoner det blev på denna tråden.
Jag röker "ibland". Mest för att det är så jäkla svårt att sluta. Tycker liksom er att rökning är åt helvete.
Men man måste faktiskt respektera andras viljor och rättigheter. Än så länge är det lagligt att röka på torg och andra öppna ytor utomhus. Passar det er inte att någon bredvid er står och röker, så är det bara att flytta på sig. Rökarna får stå ut med en hel del ändå, och nånstans måste dom få vara....
Kanonbra om dom förbjuder rökning på krogen. Kan inte vara kul för personalen.
Att röka inomhus är väl redan förbjudet på dom flesta ställen redan(förutom krogen då) så ickerökarna har väl egentligen inget att klaga på.
Och hittar ickerökarna nån plats där det står rökare och röker, samt att det är tillåtet, så ser jag endast en lösning....Gå! Sluta gnälla på dom stackars rökarna som finns kvar*ler*
Från mig som avskyr att röka, men inte kan sluta. Inte helt iaf.
March 10, 2002
Gamblor wrote: Tja, sålänge som det finns sprit och annan alkohol så kommer det väl finnas cigg. Det brukar ju gå hand i hand.
Jag rökte några år när jag var yngre, men jag slöt för det vart för dyrt och för stinkigt.
Nu kör jag snus 😀 (vilket doftar underbart)
Jag snusar, tycker det är väldigt gott, dock gillar jag inte lukten. 8)
keffing wrote: röker en eller två cigg om dan, det räcker, och självklart utomhus...
men att passiv rökning skulle ge cancer var nog det magstarkaste jag hört på länge... det som besvärar är att man får röken på kläder o shit, inte att man får cancer, för det får man inte... röken är så j**la utspädd eller vad man ska säga...
Du har nog uppfattat det det där lite fel.
August 20, 2001
Holetaker wrote: Men man måste faktiskt respektera andras viljor och rättigheter. Än så länge är det lagligt att röka på torg och andra öppna ytor utomhus. Passar det er inte att någon bredvid er står och röker, så är det bara att flytta på sig. Rökarna får stå ut med en hel del ändå, och nånstans måste dom få vara....
Hahahaha... Min vilja är att peta andra i ögat. Respektera den! 😛
Är väl inte jag som ska flytta mig... Visst kan jag respektera att de måste röka men de kan väl ta det lite lugnt.
Kan ju ta ett exempel. Nu på Malmöfestivalen fick man hela tiden ducka för folk som viftade runt sina cigaretter. När de börjar respektera mig så börjar jag respektera dem.
August 11, 2001
DiDi wrote:
Är väl inte jag som ska flytta mig... Visst kan jag respektera att de måste röka men de kan väl ta det lite lugnt.
Kan ju ta ett exempel. Nu på Malmöfestivalen fick man hela tiden ducka för folk som viftade runt sina cigaretter. När de börjar respektera mig så börjar jag respektera dem.
Varför kan inte du flytta på dig? Beror väl på omständigheterna. Står du på ett torg t ex så går det lätt att flytta på sig. Beror väl på vem som kom först, eller?
Åker man till en festival får man väl räkna med att det finns rökare där. Visst, jag håller med om att man får hålla uppsikt över sin cigg så man inte bränner nån. Men någonstans måste dom ju få röka.
Jag tycker inte om fulla människor när jag är nykter, därför går jag aldrig på krogen nykter heller 😀
August 7, 2001
Det är grupptryck när jag var 12år som fick mig att börja.
Jag blev beroende alldeles för snabbt som gjort att jag fastnade.
Och sen när det gäller att sluta.
Det går inte sluta för mig för att när jag är röksugen så går tankegångarna på ett helt annat sätt, så man tar en cigg och sen när man har rökt färdigt så upptäcker man hur dum man var att man tog en.
Fast det värsta är nog abstinensen, det är ju inte direkt som kaffe att man får huvudvärk om man inte får sin kopp kaffe.
Det blir svårare och svårare har jag märkt desto mer jag försöker att sluta. speciellt nu när det har gått 8år.
Jag vet flera som rökt i 20år och sen kunde vips bara sluta röka direkt nästan medans jag vet flera som försöker blir nervrak... jag hör till dom som blir nervvrak.
Det är svårt att skaffa sig inställningen att sluta röka när det är så.
Sen tycker jag att det är skitbra att det blir rökförbjudet på krogar mer och mer. fler ska inte börja bara för att många har svårt att sluta.
sen när det gäller att röka inomhus så föredrar jag själv att röka utomhus pågrund av Stanken och att mindre lider av det. Och röker man utomhus så får ickerökarna flytta på sig om dom stör sig på det.
June 3, 2001
Quarzi wrote: jag kan stolt säga att jag aldrig rökt i hela mitt liv (inte ens testat) och kommer aldrig att göra, så onödigt
Samma här.
För normalt folk som inte röker är det en pest att gå ut. :arg:
Man kan ju för fan inte andas och kläderna lukar skunk efter en utekväll.
Kan man inte skicka alla rökare dit dom hör hemma - i en skorsten (stava?)? 😡
Jag säger bara stackars er som måste jobba i rökmiljöer.
September 16, 2002
Aldrig rökt. Aldrig provat och kommer aldrig prova. Det kommer inget gott med det. Det är en idioti som jag inte förstår varför man i huvud taget börjar med?
Aldrig snusat. Aldrig provat och kommer aldrig prova. Det kommer inget gott med det. Det är en idioti som jag inte förstår varför man i huvud taget börjar med?
3 Guest(s)