August 7, 2001
Kizo wrote: Aldrig rökt. Aldrig provat och kommer aldrig prova. Det kommer inget gott med det. Det är en idioti som jag inte förstår varför man i huvud taget börjar med?
Aldrig snusat. Aldrig provat och kommer aldrig prova. Det kommer inget gott med det. Det är en idioti som jag inte förstår varför man i huvud taget börjar med?
Grupptryck... när man är 12år och ung o dum. Dom jag hängde med då var ju inte direkt några svärmorsdrömmar direkt.
November 29, 2003
Jag förstår mig inte på folk som "fan vilken snygg brud, hon röker fan vad äckligt" Jag var tillsammans med en tjej som rökte och hmm röksmaken var inte så farlig. Du luktar väl endå inte med munnen?
Jag kan förstå på restauranger och krogar, där skall rökning vara förbjuden på stan så är det väl skitsamma. Jag skiter väl i om folk står och blossar lite här oc var. Vem gör inte det några ggr om året.
December 26, 2003
Jag stör mig inte det minsta på när någon tar en pris. Det går ju bra att andas ändå... Därmot om någon tänder en cigarett så vill jag inte stå i röken, ty det är inte välbefinnande att andas in. 😛
Om du inte kan sluta, gå över till snus istället. Det är billigare, mindre skadligt och trevligare för omgivningen 🙂
July 27, 2002
Gulzebra wrote: [quote=Pim_][quote=Molex].............Vilken idiot kom på den där skiten anyway!?
........
De idioterna som började sälja det är mkt rika idioter.
Dom är nog döda nu.
De behöver inte röka själva nödvändigtvis. 🙂
Iaf så lär de tjäna riktiga stora pengar, tillverkningskostnaden för ett paket kanske är, 1 öre eller? :bgrin:
July 27, 2002
zcorpan wrote: kostar nog mer än 1 öre att tillverka ett paket ciggaretter. skulle gissa på 10-20kr
Tror inte jag, det är ju inte tillverkningen som kostar, utan framställningen av det (Nu har de väl kört samma i 20-30 år?
Tillverkningskostnaden för en Intel 3.0 var väl 1.50 kronor och en ny BMW låg på 3000 kronor? 😛
Edit:
En intelprocessor kostar sammanlagt 3,50 att tillverka och paketera, och en bmw x3 runt 7 lök (Utan mellanhänder och butikshållning)
Läste på forumet här förut, av en pålittlig person, typ.
January 15, 2004
Callister wrote: [quote=Gulzebra][quote=Pim_][quote=Molex].............Vilken idiot kom på den där skiten anyway!?
........
Dom är nog döda nu.
Iaf så lär de tjäna riktiga stora pengar, tillverkningskostnaden för ett paket kanske är, 1 öre eller? :bgrin:
Nä, det var inte så jag menade heller, men jag visste att det kunde missförstås. Om jag säger att det var ganska länge sen man började sälja då? Dom har nog dött i vilket fall som helst, alltså är dom inte rika längre.. 😛
August 20, 2001
Holetaker wrote: Varför kan inte du flytta på dig? Beror väl på omständigheterna. Står du på ett torg t ex så går det lätt att flytta på sig. Beror väl på vem som kom först, eller?
Det är väl klart att om jag står på ett torg och någon börjar röka så kan jag flytta mig lite. Men varför skulle jag det?
Holetaker wrote: Åker man till en festival får man väl räkna med att det finns rökare där. Visst, jag håller med om att man får hålla uppsikt över sin cigg så man inte bränner nån. Men någonstans måste dom ju få röka. Jag tycker inte om fulla människor när jag är nykter, därför går jag aldrig på krogen nykter heller 😀
De kan röka hemma... Där de inte stör någon...
August 16, 2002
Callister wrote: Edit:
En intelprocessor kostar sammanlagt 3,50 att tillverka och paketera, och en bmw x3 runt 7 lök (Utan mellanhänder och butikshållning)
Läste på forumet här förut, av en pålittlig person, typ.
sen så är miljardkostanderna för utveckling av processorn försumliga... samma med bilen...
fan va jag blev sugen på en cigg nu... jag tror att jag ska andas ut all rök på spädbarn och gamlingar så att dom dör extra snabbt
February 4, 2003
Quarzi wrote: jag kan stolt säga att jag aldrig rökt i hela mitt liv (inte ens testat) och kommer aldrig att göra, så onödigt
Jag önskar jag kunde vara lika stolt.
Röker inte, kommer aldrig förmodligen röka heller. Men tycker inte man ska klanka på folk för att de röker, eller inte slutar om man aldrig ens testat.
Jag har testat en cigarett i hela mitt liv, som hittils bara är 18 år. Rökte inte ens hela. Och kommer förmodligen inte röka nån mer gång.
Men nu vet jag i alla fall hur det är, och att det inte passar mig.
Men det finns mycket annat som är skadligt för andra och dig själv. Ska man förbjuda allt?
Det har med kultur att göra.
August 11, 2001
zcorpan wrote: Jag stör mig inte det minsta på när någon tar en pris. Det går ju bra att andas ändå... Därmot om någon tänder en cigarett så vill jag inte stå i röken, ty det är inte välbefinnande att andas in. 😛
Om du inte kan sluta, gå över till snus istället. Det är billigare, mindre skadligt och trevligare för omgivningen 🙂
Men- enligt många numera snusande rökare- mycket svårare att sluta med.
Snus är lika illa det me, men va f-n gör man....?
Tar nog och tar ett bloss nu med min snusförsedda mun 😛
October 5, 2003
November 2, 2001
Röker vart jag vill och när jag vill! Så länge det är tillåtet förstås! Sen visar jag viss hänsyn om jag röker offentligt, sätter mig kanske inte precis o blåser ut röken i käften på någon annan.
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
May 7, 2004
Callister wrote: [quote=Gulzebra][quote=Pim_][quote=Molex].............Vilken idiot kom på den där skiten anyway!?
........
Dom är nog döda nu.
Förklarar varför en limpa cigg kostar runt 17 kr i Ryssland 🙂
Jag tycker det är upp till var och en om dom vill röka. Jag röker inte (feströker, men festar sällan), men jag bryr mig inte eller om någon annan röker.. 🙂
July 4, 2003
Smirnoff wrote: sveriges tobakindusturi är ju liten, vi har ju enbart swedish match.
Som till sörtsa del tillverkar snaus. och har max max 500pers anställda.Något ekonomisk skulle vi inte påverkas, sjukvårdkostnaderna skulle bli mindre och samhället tjänar på det.
Eller ?
Swedish Match är Sveriges generalagent för all tobaksförsäljning såvitt jag vet i alla fall. Inte bara sitt egna.
Rätta mig gärna.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
3 Guest(s)