Sluta röka tack!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sluta röka tack!
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
717807
September 11, 2004 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Aldrig rökt. Aldrig provat och kommer aldrig prova. Det kommer inget gott med det. Det är en idioti som jag inte förstår varför man i huvud taget börjar med?

Aldrig snusat. Aldrig provat och kommer aldrig prova. Det kommer inget gott med det. Det är en idioti som jag inte förstår varför man i huvud taget börjar med?

Grupptryck... när man är 12år och ung o dum. Dom jag hängde med då var ju inte direkt några svärmorsdrömmar direkt.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
718243
September 11, 2004 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår mig inte på folk som "fan vilken snygg brud, hon röker fan vad äckligt" Jag var tillsammans med en tjej som rökte och hmm röksmaken var inte så farlig. Du luktar väl endå inte med munnen?

Jag kan förstå på restauranger och krogar, där skall rökning vara förbjuden på stan så är det väl skitsamma. Jag skiter väl i om folk står och blossar lite här oc var. Vem gör inte det några ggr om året.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
718264
September 11, 2004 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Samma tråd finns även på sweclockers.

Fattar inte hur folk kan röka, det smakar ju liksom skit.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
718266
September 11, 2004 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok ! ska sluta röka..... ska först börja så jag kan sluta.

zcorpan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 848
718320
September 12, 2004 - 2:05 am
sp_Permalink sp_Print

Jag stör mig inte det minsta på när någon tar en pris. Det går ju bra att andas ändå... Därmot om någon tänder en cigarett så vill jag inte stå i röken, ty det är inte välbefinnande att andas in. 😛

Om du inte kan sluta, gå över till snus istället. Det är billigare, mindre skadligt och trevligare för omgivningen 🙂

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
718323
September 12, 2004 - 2:27 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=Molex].............Vilken idiot kom på den där skiten anyway!?
........

De idioterna som började sälja det är mkt rika idioter.

Dom är nog döda nu. wink

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
718349
September 12, 2004 - 7:33 am
sp_Permalink sp_Print

Gulzebra wrote: [quote=Pim_][quote=Molex].............Vilken idiot kom på den där skiten anyway!?
........

Dom är nog döda nu. wink

De behöver inte röka själva nödvändigtvis. 🙂
Iaf så lär de tjäna riktiga stora pengar, tillverkningskostnaden för ett paket kanske är, 1 öre eller? :bgrin:

zcorpan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 848
718591
September 12, 2004 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

kostar nog mer än 1 öre att tillverka ett paket ciggaretter. skulle gissa på 10-20kr

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
718636
September 12, 2004 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

zcorpan wrote: kostar nog mer än 1 öre att tillverka ett paket ciggaretter. skulle gissa på 10-20kr

Tror inte jag, det är ju inte tillverkningen som kostar, utan framställningen av det (Nu har de väl kört samma i 20-30 år?
Tillverkningskostnaden för en Intel 3.0 var väl 1.50 kronor och en ny BMW låg på 3000 kronor? 😛

Edit:
En intelprocessor kostar sammanlagt 3,50 att tillverka och paketera, och en bmw x3 runt 7 lök (Utan mellanhänder och butikshållning)
Läste på forumet här förut, av en pålittlig person, typ.

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
718646
September 12, 2004 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Gulzebra][quote=Pim_][quote=Molex].............Vilken idiot kom på den där skiten anyway!?
........

Dom är nog döda nu. wink

Iaf så lär de tjäna riktiga stora pengar, tillverkningskostnaden för ett paket kanske är, 1 öre eller? :bgrin:

Nä, det var inte så jag menade heller, men jag visste att det kunde missförstås. Om jag säger att det var ganska länge sen man började sälja då? Dom har nog dött i vilket fall som helst, alltså är dom inte rika längre.. 😛

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
719520
September 13, 2004 - 1:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Holetaker wrote: Varför kan inte du flytta på dig? Beror väl på omständigheterna. Står du på ett torg t ex så går det lätt att flytta på sig. Beror väl på vem som kom först, eller?

Det är väl klart att om jag står på ett torg och någon börjar röka så kan jag flytta mig lite. Men varför skulle jag det?

Holetaker wrote: Åker man till en festival får man väl räkna med att det finns rökare där. Visst, jag håller med om att man får hålla uppsikt över sin cigg så man inte bränner nån. Men någonstans måste dom ju få röka. Jag tycker inte om fulla människor när jag är nykter, därför går jag aldrig på krogen nykter heller 😀

De kan röka hemma... Där de inte stör någon...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
719529
September 13, 2004 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Edit:
En intelprocessor kostar sammanlagt 3,50 att tillverka och paketera, och en bmw x3 runt 7 lök (Utan mellanhänder och butikshållning)
Läste på forumet här förut, av en pålittlig person, typ.

sen så är miljardkostanderna för utveckling av processorn försumliga... samma med bilen...

fan va jag blev sugen på en cigg nu... jag tror att jag ska andas ut all rök på spädbarn och gamlingar så att dom dör extra snabbt

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
719564
September 13, 2004 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: jag kan stolt säga att jag aldrig rökt i hela mitt liv (inte ens testat) och kommer aldrig att göra, så onödigt

Jag önskar jag kunde vara lika stolt.

Röker inte, kommer aldrig förmodligen röka heller. Men tycker inte man ska klanka på folk för att de röker, eller inte slutar om man aldrig ens testat.

Jag har testat en cigarett i hela mitt liv, som hittils bara är 18 år. Rökte inte ens hela. Och kommer förmodligen inte röka nån mer gång.

Men nu vet jag i alla fall hur det är, och att det inte passar mig.

Men det finns mycket annat som är skadligt för andra och dig själv. Ska man förbjuda allt?

Det har med kultur att göra.

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
725346
September 20, 2004 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

zcorpan wrote: Jag stör mig inte det minsta på när någon tar en pris. Det går ju bra att andas ändå... Därmot om någon tänder en cigarett så vill jag inte stå i röken, ty det är inte välbefinnande att andas in. 😛

Om du inte kan sluta, gå över till snus istället. Det är billigare, mindre skadligt och trevligare för omgivningen 🙂

Men- enligt många numera snusande rökare- mycket svårare att sluta med.
Snus är lika illa det me, men va f-n gör man....?
Tar nog och tar ett bloss nu med min snusförsedda mun 😛

s0et
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 166
725375
September 20, 2004 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Lätt för folk som aldrig rökt att säga "Sluta rök för fan". Är inte så himla lätt som man kan tro. Jag har slutat rökt, och det var inte lätt. Men det är säkert från person till person.

TECH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 331
725832
September 20, 2004 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Röker vart jag vill och när jag vill! Så länge det är tillåtet förstås! Sen visar jag viss hänsyn om jag röker offentligt, sätter mig kanske inte precis o blåser ut röken i käften på någon annan.

Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
725900
September 21, 2004 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Gulzebra][quote=Pim_][quote=Molex].............Vilken idiot kom på den där skiten anyway!?
........

Dom är nog döda nu. wink

Förklarar varför en limpa cigg kostar runt 17 kr i Ryssland 🙂

Jag tycker det är upp till var och en om dom vill röka. Jag röker inte (feströker, men festar sällan), men jag bryr mig inte eller om någon annan röker.. 🙂

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
726490
September 21, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Sen de som har försökt sluta men inte lyckats ska inte påstå att de försökt till 110 % för då slutar man.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
726502
September 21, 2004 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, usch fyfan försök iaf att sluta det går.

De som började med tillverkningen eller är chefer numer röker väöl inte för mkt, de vet ju vad skiten innehåller

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
726533
September 21, 2004 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: sveriges tobakindusturi är ju liten, vi har ju enbart swedish match.
Som till sörtsa del tillverkar snaus. och har max max 500pers anställda.

Något ekonomisk skulle vi inte påverkas, sjukvårdkostnaderna skulle bli mindre och samhället tjänar på det.

Eller ?

Swedish Match är Sveriges generalagent för all tobaksförsäljning såvitt jag vet i alla fall. Inte bara sitt egna.
Rätta mig gärna.

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 178
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL