November 1, 2006
Beställde biljetter till Rammstein koncerten i Paris den 26/8 på slutsalt.se. Får en bekräftelse på betalning på mailen, samt ett uppföljande mail där det står att ordern behandlas. Allt verkar bra tänkte jag.
Bokar flyg för 2 pers till Paris för 1300:- tur och retur.
Väntar nu bara på att de 2 biljetterna ska dimpa ner i brevlådan... inget händer.
Den 7/10 får jag ett nytt mail av slutsalt.
"Hej
Det har nu gått en tid sedan er beställning och måste dessvärre meddela er
att biljetter till denna konserten ej går att få tag på."
Och de ber om kontonummer för att kunna sätta in pengarna för biljetterna igen.
Sitter och stirrar på mailet ett tag och det känns... *happ*
Nu har man lagt ut 1300:- på ett flyg som inte längre är lönt och åka med.
Skickat mail till slutsålt om att jag vill ha ersättning för mitt utlägg för flygbiljetter då de sålt något som de inte ens har.
Nu till frågan. Har jag rätt att kräva dem på pengar då jag betalat med VISA och de lovat mig biljetter de inte levererat vilket i sin följd åstadkommit mig ekonomisk skada.
Kan tillägga att de inte har skickat något gensvar på mitt mail.
February 12, 2003
De där skydden via VISA och Mastercard brukar ju bara gälla om du betalar med *kredit* och inte med konto. Läs användarvillkoren närmare, kan mycket väl vara så. Har du betalt via kort ska de inte heller behöva några kontonummer att sätta in pengar på, claima tillbaka dem via banken bara.
December 6, 2006
Flygbiljetterna kan du nog glömma att dom kommer betala åt dig men finns väl något sätt du kan göra för att få tillbaka pengarna iallafall genom banken med tanke på att du har VISA.
Var väl dom som hade VISA som kunde få tillbaka sina pengar när den där fotobutiken lurade en massa folk i fjol.
September 27, 2005
Hm. Nu var det länge sedan jag läste konsumentköplagen men har för mig du har rätt till ersättning för den skada du lider på grund av att köpet inte genomförs. Det ska ju innefatta ev. flygbiljetter. Så säger lagen i alla fall. Sen kan ju rättspraxis skilja men det vet jag inte så mycket om.
cirap wrote: de reserverar sig säkert för exakt just detta, och det står nog när du accepterar köpvillkoren
Konsumentköplagen är inte dispositivt, dvs. du kan inte avtala om sämre villkor än vad som står i den.
November 1, 2006
Utdrag från Konsumentköpslagen:
Rätt till skadestånd
14 § Köparen har rätt till ersättning för den skada han lider genom säljarens dröjsmål, om inte säljaren visar att dröjsmålet beror på ett hinder utanför hans kontroll som han inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder han inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.
Beror dröjsmålet på någon som säljaren har anlitat för att helt eller delvis fullgöra köpet, är säljaren fri från skadeståndsskyldighet endast om också den som han har anlitat skulle vara fri enligt första stycket. Detsamma gäller om dröjsmålet beror på en leverantör som säljaren har anlitat eller någon annan i tidigare säljled.
Tror inte att det är något hinder utanför säljarens kontroll. Snarare att de drog sig vatten över huvudet och lovade mer än vad de kunde hålla.
Kommer skicka ännu ett mail, får jag inget svar på detta kommer en anmälan att göras.
November 1, 2006
Hej!
Skickat mail tidigare angående uteblivna Rammstein biljetter till Paris-spelningen, men ej fått något svar.
Det mail jag fått av er tidigare följer nedan:
Beträffande Rammstein Paris
Hej
Det har nu gått en tid sedan er beställning och måste dessvärre meddela er
att biljetter till denna konserten ej går att få tag på. Anledningen till
att ni inte har fått reda på detta tidigare är för att vi har gjort tappra
försök för att kunna erbjuda det ni har betalat för.
Vi beklagar detta stort och självklart har vi andra erbjudanden som ni
kanske kan tänka er att överväga.
Vi säljer i dagsläget biljetter till Rammsteins konserter i Malmö och I
globen.
Dessa biljetter säljes från 1295 - 1995, beroende på vilken arena man
behagar komma till. Oavsett detta så erbjuder vi er samma antal biljetter
till någon av dessa konserter utan extra kostnad.
Självklart kan vi även kreditera ert köp och överföra pengarna som ni lagt
ut, men vi ber er som sagt överväga detta och hoppas att ni kan tänka er
någon av de svenska föreställningarna.
Med vänliga hälsningar
Supporten - Slutsålt.se
Vid beställning(VISA) av biljetterna framgick det att ni hade dessa i lager.
Under väntan på leverans beställde jag biljetter till Paris till ett värde av 1566:-.
Dessa biljetter kräver jag ersättning för, då jag blivit lovad en produkt ni inta har levererat.
Jag hänvisar till konsumentköpslagen §14.
Ignoreras detta mail ännu en gång kommer jag att göra en anmälan.
Vänliga hälsningar.
// Carl Lundell
Får se vad de svarar nu.
November 30, 2006
Min kompis beställde två biljetter från slutsålt.
Det sluta med att han fick ett mail dagen innan att han kunde hämta de utanför arenan i Göteborg.
Visst de fick han med och när han kom in och satt sig så sa en tjej:
- Jasså de va du som fick de biljetterna, jag sålde de för 2timmar sen..
Hehe
January 23, 2001
Snälla, köp aldrig från de där sidorna. De sätter i system att utnyttja det faktum att artister bjuder lite på priset ur ett tillgång och efterfrågan- perspektiv.
Det finns någonstans någon regel om att man inte får sälja vidare biljetter, jag vet inte hur stark den är eller om den avskaffats. Men jag tycker att man ska göra allt man kan för att inte gynna deras ruttna verksamhet.
September 12, 2001
-Boris- wrote: Snälla, köp aldrig från de där sidorna. De sätter i system att utnyttja det faktum att artister bjuder lite på priset ur ett tillgång och efterfrågan- perspektiv.
Det finns någonstans någon regel om att man inte får sälja vidare biljetter, jag vet inte hur stark den är eller om den avskaffats. Men jag tycker att man ska göra allt man kan för att inte gynna deras ruttna verksamhet.
Du har helt rätt där!
Det är egentligen så att folk på sikt sätter krokben för sig själva med att köpa biljetter via sådana här jäkla hästhandlare.
February 22, 2010
Inte alltr köpa biljeterna från webbplatsen: :arg: SLUTSALT.SE
👿 👿 👿 👿 👿 👿
Jag befaller och betalad min biljet till Rammsteins concert September 2009. Biljeter var binda sig vid att avlämna. Jag frågat stundtals hän biljeter är och bemötter var att biljeterna kommer att vara levererade, "ingen anledning till oro".
19.2.2010 var informerad att biljeterna kommer att vara fått från hotels entréen åt tiden så och så. Åt hotelet det var om 50 folk dessutom väcks frågar till deras biljeter. Jag väntar /frågat /väntar nästana 3 timmar till i, i någon måna anledning, jag hade en succé och fåt min biljet, Inte biljeten vad jag har befaller men biljeten dock. Allt där förblev alltid om 20 människa till anfordran biljeterna. Concert var anlagt åt 19:30, Rammstein åt 21.00 så jag försittade bara 1 eller 2 sångar.
Behandling av hela prylar /biljeter var fler like stora bedräglig. Förhoppningsvis i någon måna människar instämma till rätten den här företag. Den här minsan inte ha varit första gång från SLUTSALT.SE.
DON'T EVER BYE TICKET FROM THIS WEB-SITE. SLUTSALT.SE
I ordered and paid my ticket to Rammstein's concert in September 2009. Tickets were promised to deliver. I asked at times where tickets are and answer was that the tickets will be delivered, "no cause for concern".
19.2.2010 was informed that the tickets will be got from hotel's entrance at time so and so. At the hotel there was about 50 people in addition asking to their tickets. I wait /asked / wait nearly 3 hours until, some reason, I was a success and I got my ticket, Not the ticket what I had ordered but the ticket however. Still there remained yet about 20 person to demand the tickets. Concert was started at 19:30, Rammstein stred at 21.00 so I missed only 1 or 2 songs
Handling of whole things / tickets was more like large cheating. Hopefully some persons take to court this company. This certainly has not been first time from SLUTSALT.SE.
Timfin wrote: DON'T NEVER BYE TICKET FROM THIS WEB-SITE. SLUTSALT.SE 👿
I byed ticket to rammstein consert in 20/2010. i BOUGT/PAYED in 09/2009.
After that I got mails from my queries about tickets that ticket are coming, now need to be worried. Last query was 3 days before consert, answer was same. On friday 19.2 got mail that ticket are available in Quality Globen hotel entry at 18.20. When I went there , there was about 50 peple around sweden to asking ticket. It was something horribly, low-grade situation. There was I man who tryed to say that tickets are coming ........... Concert started at 19.30. no ticket ... at 21 I got somehow from this man ticket, not what I have ordered but ticke at anywhere. Rammstein started at klo. 21 so i missed few first songs but there in Hotel entry stayed about 20 people without ticket.Hole system ... quarantee that you got ticket... is BIGGEST BULL SHIT . This company is BIG Cheater, I hope that people who didn't got tickets go to polis and take to court this company becouse this kind of busines CAN NOT BE ALLOWED :arg:
👿 SLUTSALT.SE / EVENPORTEN IS BIG CHEATER 👿
DON
Detta är den Svenska sidan av Nordichardware, dvs .se, så Svenska är att föredra före grammatiskt dålig Engelska.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd wrote: Detta är den Svenska sidan av Nordichardware, dvs .se, så Svenska är att föredra före grammatiskt dålig Engelska.
Sidan är ju inte intressant för några andra än svenskar så jag tycker nog ändå att det är rätt OK. Inte alltid lätt om man är ny för språket.
//Andreas
Delph1 wrote: Sidan är ju inte intressant för några andra än svenskar så jag tycker nog ändå att det är rätt OK. Inte alltid lätt om man är ny för språket.
//Andreas
Hehehe, nu såg det mycket roligare ut..
:)R
Påminner om när Holländarna som tog över ett hak i grannbyn körde sin hemsida i nått översättningsprogram för nått år sedan.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)