December 15, 2002
macrus wrote: [quote=Darko][quote=Extatic][quote=Darko]Har lirat både fotboll och hockey och hockey är betydligt tuffare men visst fotboll känns de me en stämpling är inte rolig att få på lill tån. Men man hör i alla fall bara gnäll från fotbolls spelare. Enda gängen jag hört en hockey spelare gnälla så hade han en skall fraktur och ett brutet ben....
Så jag säger de igen: Fotboll är en fjollsport
vissa här är ju jävligt trångsynta må jag säga.
Ställ dig på plan mot nått riktigt fysiskt lag, tex från Jugoslavien, bosnien mfl, jag lovar du skulle bli mosad, bokstavligt.
Jag har mött sådana lag och jag hade inga problem med de. Men om "vissa" personer inte kan ta stryk så kan ju inte jag hjälpa de! Eller? Laget jag mötte var ett turkiskt lag där alla vägde i alla fall 10 kilo mer än vår tyngsta spelare och de var inte fett utan muskler. Vi blev då inte mosade helt för de visst fick man ett par smällar. Men den som är trångsynt är ju DU! Har Du kanske provat möta ett fysikt starkt hockeylag? Det verkar inte så. Eftersom om du hade de så skulle ha gjort de så skulle du aldrig skrivit de där. Efter ett anfall så hade du suttit på bänken och klagat över att en back tacklade skiten ur dig! En fet tackling i hockey gör mycket ondare än att bli översprungen.
Ja hockey är ju självklart en mycket mer fysisk sport. 🙂
Men tycker inte fotboll ska kallas fjollboll ändå.
nej precis det är det inte. Fan, om en hockeyspelare skulle tacklas så hårt utan alla ton skydd så skulle fan dom ligga o lipa och deras morsor skulle komma springandes. Det är ju fan pga alla skydd som gör att dom kan tacklas. Jag tror att även en någorlunda stark fotbollsspelare skulle kunna, med lite skridsko-skill, tacklas i ishockey också.
Om du har spelat fotboll varför tycker du då att det är en fjollsport? Det kanske inte gick så bra för dig eller?(OBS! Ej påstår ej att det inte gick bra för dig i fotboll, bara en fråga)
2 Guest(s)