Småförbannad eller stortokig.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Småförbannad eller stortokig.
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 11, 2006 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska känna mej..
Kom ut på parkeringen och skulle åka ner på kiosken förut idag och blev tämligen förbannad...
Kanske först skall skriva en början iosf.. Här kommer den..
Jag har för tillfället 2 bilar, en saab 9000 som jag åker i numera, men även en Volvo 244 som liksom bara står just nu p.g.a obesiktad..
Jag promenerade således ut och skulle som jag redan skrivit fara ner på kiosken för att handla lite gotta till mej och sonen..
Väl ute på parkeringen får jag syn på en röd plastbit på marken, lite halvt översnöad.
Första tanken var väl typ "Några ungdommar som buskört och touchat varandra kanske".
Tog upp plastbiten och konstaterade att det är nog antagligen ena sidan (Fästet) på en bakvinge..
Kastade ett getöga som hastigast mot min 244, och upptäckte till min fasa att vingen var borta...Va Faen, den som morsan och hennes gubbe skulle ha..Har ju till och med läst av färgen på deras bil för att lacka om den.
Nån jäkla idiot till snorgärs har tydligen trott att det bara är att bryta bort sådana vingar utan att dom går åt LV3..
Vingen var en sån där till 850, med inbyggt bromsljus.. Vette fasen vad en sån går på idagsläget..
Tur i oturen att man inte ser när dräggen är ute och stjäl..
Jaja, kanske inte speciellt intressant att läsa detta, men jag känner mej en smula "avreagerad" iaf..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1013914
February 11, 2006 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Kände samma känsla när någon vänlig själ bröt bort min vinge på min impreza.

Är nog tur att man inte ser när sånt händer för jag skulle bli riktigt förbannad. Förstår inte varför folk har så jävla svårt för ditt och mitt. Usch!

Man får nog ge 1-2k för en begagnad 850-vinge skulle jag tro. Priset är en vild gissning från min sida.

/ Mikael

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1013918
February 11, 2006 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Fy fan va surt asså!

En sån vinge går väl minst på 2,5-3 snarare med lackering väl?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1013919
February 11, 2006 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är/var ju typ bara vingen + extraljusen (3 Bigknick) och fälgarna som är värt något på den gamle trotjänaren..

*Edit*
Pratade med en tidigare ägare, han som köpt vingen till bilen.. Pratade om att den gick på 4-4500:- när han köpte den..
cry

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
1013922
February 11, 2006 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

dumma jävlar... 🙁

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1013924
February 11, 2006 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Spö ska dom ha! hade det varit mig dom utsatte hade det varit bra att dom tog vingen för jag hade lätt släng ner dom från stans högsta byggnad! fy fa*n va lack man blir!

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1013933
February 11, 2006 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad surt, man får då aldrig ha något i fred nu för tiden. Varför kan inte folk köpa sina saker som vanligt folk?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1013934
February 11, 2006 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är alltid folk som tallar på min vinge... men jag förstår dom lite, det kan ju vara kul att trycka i huvudet mellan vingbladet och själva "botten" på vingen och ta kort 🙂

Man kanske ska ta bort den så ingen får för sig något.. min vinge lossnar ju inte så lätt...

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1013936
February 11, 2006 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag skaffar en bil, så ska jag ha en videokamera vid den 24/7. Är någon där och pillar kommer nackvridningsteknikerna fram.

csm101
Member
Medlem
1013937
February 11, 2006 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv ska jag leja en nacklös boris som ska sitta vid min bil 24/7

då jävlar...

cybercola
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
1013939
February 11, 2006 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

För några år sen kom jag ut när dom slanga soppa ur min cross, slog in näsbenet på killen o fick betala skadestånd, medans dom gick straff fria.

Edit; min poäng var att Sverige belönar brottslighet.

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1013941
February 11, 2006 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: För några år sen kom jag ut när dom slanga soppa ur min cross, slog in näsbenet på killen o fick betala skadestånd, medans dom gick straff fria.

Apropå det, jag läste i aftonbladet eller liknande tidning för några år sen om en kille som kommit hem till sin villa och där stött på en tjuv i full gång att göra inbrott. Tjuven sprang iväg men halkade på den osandade trotoaren och bröt benet. Villaägaren fick då betala skadestånd till tjuven för det var tydligen hans ansvar att trotoaren utanför villan skulle vara sandad. Men dessa fall är undantag som tur är.

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
1013946
February 11, 2006 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

tråkigt när dom inte kan låta bli ens grejer så där....

Men för 1000 kr på blocket får du iaf en ny....
http://www.blocket.se/vi/72940.....htm?ca=3_s

cybercola
Medlem
1013947
February 11, 2006 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: [quote=cybercola]För några år sen kom jag ut när dom slanga soppa ur min cross, slog in näsbenet på killen o fick betala skadestånd, medans dom gick straff fria.

Apropå det, jag läste i aftonbladet eller liknande tidning för några år sen om en kille som kommit hem till sin villa och där stött på en tjuv i full gång att göra inbrott. Tjuven sprang iväg men halkade på den osandade trotoaren och bröt benet. Villaägaren fick då betala skadestånd till tjuven för det var tydligen hans ansvar att trotoaren utanför villan skulle vara sandad. Men dessa fall är undantag som tur är.

Tror du de?

jag såg ju tex för nåt år sen på detta forumet om killen som fick betala skadestånd för hörselskador som uppstått tack vare ett inbrott i en bil, tack vare bilens finfina larm, om du minns det =), nämnde detta bara för att de flesta har sett tråden 😉

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
1014067
February 12, 2006 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote:
Tror du de?

jag såg ju tex för nåt år sen på detta forumet om killen som fick betala skadestånd för hörselskador som uppstått tack vare ett inbrott i en bil, tack vare bilens finfina larm, om du minns det =), nämnde detta bara för att de flesta har sett tråden 😉

Nej, han fick INTE betala nåt skadestånd, polisena tekniker godkände larmet, däremot blev han misshandlad av förövarens far och bror, så antagligen fick de däremot betala skadestånd.

csm101
Member
Medlem
1014070
February 12, 2006 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: För några år sen kom jag ut när dom slanga soppa ur min cross, slog in näsbenet på killen o fick betala skadestånd, medans dom gick straff fria.

Du tycker inte att din respons var i överdrift gentemot brottet?

Hade du brottat ner subben istället hade det iustället varit du som gått straffritt.
Att knäcka näsbenet för att någon slangar lite soppa från ens moppe är jävligt överdrivet tycker jag.

Däremot tycker jag att han också skulle ha fått ett straff.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
1014080
February 12, 2006 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: [quote=cybercola]För några år sen kom jag ut när dom slanga soppa ur min cross, slog in näsbenet på killen o fick betala skadestånd, medans dom gick straff fria.

Jag har läst i aftonbladet eller liknande tidning att det är råttkött på pizzan med.

cybercola
Medlem
1014262
February 12, 2006 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=cybercola]För några år sen kom jag ut när dom slanga soppa ur min cross, slog in näsbenet på killen o fick betala skadestånd, medans dom gick straff fria.

Hade du brottat ner subben istället hade det iustället varit du som gått straffritt.
Att knäcka näsbenet för att någon slangar lite soppa från ens moppe är jävligt överdrivet tycker jag.

Det var mer tillfredsställande att knäcka näsbenet på killen då dom hade gjort det tidigare och jag saknat bevis men haft mina aningar... än ifall dom hade fått en tillsägelse av farbror blå..

förövrigt har grabbarna aldrig mer slangat bensin från min cross, varav den ena sprang för glatta livet efter jag golvat hans kompis :bgrin:

edit; Glömde svara rakt på din fråga, nej jag tyckte inte det var överdrift, Folk som inte vet skillnad på Mitt och Ditt ska fa-an få lära sig det.

csm101
Member
Medlem
1014263
February 12, 2006 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: [quote=csm101][quote=cybercola]För några år sen kom jag ut när dom slanga soppa ur min cross, slog in näsbenet på killen o fick betala skadestånd, medans dom gick straff fria.

Det var mer tillfredsställande att knäcka näsbenet på killen då dom hade gjort det tidigare och jag saknat bevis men haft mina aningar... än ifall dom hade fått en tillsägelse av farbror blå..

förövrigt har grabbarna aldrig mer slangat bensin från min cross, varav den ena sprang för glatta livet efter jag golvat hans kompis :bgrin:

edit; Glömde svara rakt på din fråga, nej jag tyckte inte det var överdrift, Folk som inte vet skillnad på Mitt och Ditt ska fa-an få lära sig det.

Jag förstår att du måste ha varit frustrerad, men tycker fortfarande att det var för mycket våld. Hade det varit min cross och jag hade haft mina aningar hade jag satt upp nån kamera eller något, då hade det varit de som fått betala och inte du 😉

cybercola
Medlem
1014270
February 12, 2006 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=cybercola][quote=csm101][quote=cybercola]För några år sen kom jag ut när dom slanga soppa ur min cross, slog in näsbenet på killen o fick betala skadestånd, medans dom gick straff fria.

Jag förstår att du måste ha varit frustrerad, men tycker fortfarande att det var för mycket våld. Hade det varit min cross och jag hade haft mina aningar hade jag satt upp nån kamera eller något, då hade det varit de som fått betala och inte du 😉

sorry kompis, vet inte vilken drömvärld du lever i, men i min värld får du ett skratt i örat ifall du säger att nån slangat soppa ur din cross till polisen.

dom skulle inte fått nåt alls.

och pengarna, whatever,bryr mig knappast om tjugan dom snodde i soppa, jag lever efter principer, principen att ge fan i mitt o jag ger fan i ditt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 215
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL