Småförbannad eller stortokig.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Småförbannad eller stortokig.
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
1014272
February 12, 2006 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Välkommen in i dagens samhälle.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1014286
February 12, 2006 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote:

sorry kompis, vet inte vilken drömvärld du lever i, men i min värld får du ett skratt i örat ifall du säger att nån slangat soppa ur din cross till polisen.

dom skulle inte fått nåt alls.

och pengarna, whatever,bryr mig knappast om tjugan dom snodde i soppa, jag lever efter principer, principen att ge fan i mitt o jag ger fan i ditt.

Helt enkelt sorgligt...

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1014290
February 12, 2006 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote:
Helt enkelt sorgligt...

Vad är det som är så sorgligt?
Kan man inte gefan i andras prylar så får ta konsekvenserna därefter också.
"Den som gett sig in i leken får leken tåla".

cybercola
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
1014291
February 12, 2006 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=cybercola]

sorry kompis, vet inte vilken drömvärld du lever i, men i min värld får du ett skratt i örat ifall du säger att nån slangat soppa ur din cross till polisen.

och pengarna, whatever,bryr mig knappast om tjugan dom snodde i soppa, jag lever efter principer, principen att ge fan i mitt o jag ger fan i ditt.

Helt enkelt sorgligt...

Tog argumenten slut? 😎

csm101
Member
Medlem
1014320
February 12, 2006 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: [quote=csm101][quote=cybercola]

Helt enkelt sorgligt...

Tog argumenten slut? 😎

haha, kör deu med den repliken i varje tråd eller? 😀

Men det är klart att det är sorglit att det blivit såhär ju, att folk int e anmäler saker till snuten bara för att de redan i förväg vet vad somkommer att hände, dvs inget, är enligt mig sorgligt.

Ratien
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 155
1014333
February 12, 2006 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

om du vill ha dina saker i fred, gör som jag, tejpa rakblad runt vingen 🙂

nån jävel försökte snå min cyckel, tyvärr allt han fick var ett besök på sjukhuset

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1014391
February 12, 2006 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det tråkiga är att man alltid måste försvåra för tjuvarna.
Själv köpte jag blåa extralysen idag, ska svettsa fast bultarna när jag monterat dom.

csm101
Member
Medlem
1014392
February 12, 2006 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Det suraste jag varit med om var bär nån snodde min övningskörningsskylt...

kostar för fan bara en 20:a på nån mack mn de jävlarna var tvungna att ta den...Känndes som en sådan totalt meningslös sak att sno...

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1014401
February 12, 2006 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101:

Det är inte så sorgligt. Vad du än tror så funkar inte Polisen i Sverige så bra för småbrott, om ens grövre brott.

Några släktingar blev bestulna på cyklen. De anmälde till Polisen, som inte brydde sig. Min morfar som lever efter principer spanade utanför gymnasiet och högstadiet, plötsligt en dag såg han sin cykel. På den kom en kille. Han ringer Polisen, som skrattar åt han mer eller mindre. Men då han säger "att de allt får komma dit eller så tar han hand om det själv" så skickar de dit flera patruller.

Det blir ordväxling på platsen mellan min släkting och han som snodde cykeln. Polisen till och med rådde min släkting från att GE en amälan (de vill väl inte ha pappersjobb). Anledningen som Polisen nämnde var att en anmälan säkert skulle resultera i "hämntaktioner" mot exempelviss huset på min släkting.

cybercola
Medlem
1014409
February 12, 2006 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=cybercola][quote=csm101][quote=cybercola]

Helt enkelt sorgligt...

Tog argumenten slut? 😎

haha, kör deu med den repliken i varje tråd eller? 😀

Men det är klart att det är sorglit att det blivit såhär ju, att folk int e anmäler saker till snuten bara för att de redan i förväg vet vad somkommer att hände, dvs inget, är enligt mig sorgligt.

Körde den här först, men jag funderar på att göra den officiell, ja 😛

förövrigt kan jag hålla med om det, men som du la upp det fick du det att se ut som jag var den sorgliga, vilket inte är sant, då jag är glad att jag för en gångs skull fick konfrontera den som gjort mig orätt.

wink

csm101
Member
Medlem
1014441
February 13, 2006 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

Nu ska vi vara på samma sida i boken allihopa:

Det som är sorgligt är inte att man tar lagen i egna händer till viss del, utan att snutarna inte bryr sig. Sen blir det ju sorlgit när man ska göra något åt saken själv med ju, så det blir en ond cirkel av sorgligheter :PÄr inte det sorgligt så vette fan...

Och Cybercola, kan ju helt ärligt inte säga att jag själv inte hade blivit förbannad, man måste vara där för att kunna uttala sig, men det jag menade var att det nog hade räckt med en rejäl örfil lr nåt för min del, att knäcka näsben är over the edge för mig 😀

cybercola
Medlem
1014452
February 13, 2006 - 12:41 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Nu ska vi vara på samma sida i boken allihopa:

Det som är sorgligt är inte att man tar lagen i egna händer till viss del, utan att snutarna inte bryr sig. Sen blir det ju sorlgit när man ska göra något åt saken själv med ju, så det blir en ond cirkel av sorgligheter :PÄr inte det sorgligt så vette fan...

Och Cybercola, kan ju helt ärligt inte säga att jag själv inte hade blivit förbannad, man måste vara där för att kunna uttala sig, men det jag menade var att det nog hade räckt med en rejäl örfil lr nåt för min del, att knäcka näsben är over the edge för mig 😀

mm, jag förstår, men detta är dock inget nytt för mig, att polisen inte bryr sig.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
1014817
February 13, 2006 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

det finns alltid folk med låg moral som inte kan skilja på mitt och ditt. tycker att man skall ha rätt att försvara sin egen egendom "rimligt". wilson bat är alltid bra att ha om man skulle få oväntat besök

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1014828
February 13, 2006 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: det finns alltid folk med låg moral som inte kan skilja på mitt och ditt. tycker att man skall ha rätt att försvara sin egen egendom "rimligt". wilson bat är alltid bra att ha om man skulle få oväntat besök

Det är dock lätt att det går till överdrift, som i USA.
Det var en person som hade råkat ut för en olycka och blodig som han var gick han och knackade eller bankade på rutan hos en annan bilist, som blev skraj och skjöt personen. Han som skjöt blev friad eftersom hans bil räknades som hans revir och han bara försvarade sig...

csm101
Member
Medlem
1014869
February 14, 2006 - 7:22 am
sp_Permalink sp_Print

Bogus wrote: [quote=copulator]det finns alltid folk med låg moral som inte kan skilja på mitt och ditt. tycker att man skall ha rätt att försvara sin egen egendom "rimligt". wilson bat är alltid bra att ha om man skulle få oväntat besök

Det är dock lätt att det går till överdrift, som i USA.
Det var en person som hade råkat ut för en olycka och blodig som han var gick han och knackade eller bankade på rutan hos en annan bilist, som blev skraj och skjöt personen. Han som skjöt blev friad eftersom hans bil räknades som hans revir och han bara försvarade sig...

Got to love those americans...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 106
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL