August 11, 2005
cybercola wrote:
sorry kompis, vet inte vilken drömvärld du lever i, men i min värld får du ett skratt i örat ifall du säger att nån slangat soppa ur din cross till polisen.
dom skulle inte fått nåt alls.
och pengarna, whatever,bryr mig knappast om tjugan dom snodde i soppa, jag lever efter principer, principen att ge fan i mitt o jag ger fan i ditt.
Helt enkelt sorgligt...
February 7, 2006
csm101 wrote: [quote=cybercola]
sorry kompis, vet inte vilken drömvärld du lever i, men i min värld får du ett skratt i örat ifall du säger att nån slangat soppa ur din cross till polisen.
och pengarna, whatever,bryr mig knappast om tjugan dom snodde i soppa, jag lever efter principer, principen att ge fan i mitt o jag ger fan i ditt.
Helt enkelt sorgligt...
Tog argumenten slut? 😎
August 11, 2005
cybercola wrote: [quote=csm101][quote=cybercola]
Helt enkelt sorgligt...
Tog argumenten slut? 😎
haha, kör deu med den repliken i varje tråd eller? 😀
Men det är klart att det är sorglit att det blivit såhär ju, att folk int e anmäler saker till snuten bara för att de redan i förväg vet vad somkommer att hände, dvs inget, är enligt mig sorgligt.
February 4, 2003
csm101:
Det är inte så sorgligt. Vad du än tror så funkar inte Polisen i Sverige så bra för småbrott, om ens grövre brott.
Några släktingar blev bestulna på cyklen. De anmälde till Polisen, som inte brydde sig. Min morfar som lever efter principer spanade utanför gymnasiet och högstadiet, plötsligt en dag såg han sin cykel. På den kom en kille. Han ringer Polisen, som skrattar åt han mer eller mindre. Men då han säger "att de allt får komma dit eller så tar han hand om det själv" så skickar de dit flera patruller.
Det blir ordväxling på platsen mellan min släkting och han som snodde cykeln. Polisen till och med rådde min släkting från att GE en amälan (de vill väl inte ha pappersjobb). Anledningen som Polisen nämnde var att en anmälan säkert skulle resultera i "hämntaktioner" mot exempelviss huset på min släkting.
February 7, 2006
csm101 wrote: [quote=cybercola][quote=csm101][quote=cybercola]
Helt enkelt sorgligt...
Tog argumenten slut? 😎
haha, kör deu med den repliken i varje tråd eller? 😀
Men det är klart att det är sorglit att det blivit såhär ju, att folk int e anmäler saker till snuten bara för att de redan i förväg vet vad somkommer att hände, dvs inget, är enligt mig sorgligt.
Körde den här först, men jag funderar på att göra den officiell, ja 😛
förövrigt kan jag hålla med om det, men som du la upp det fick du det att se ut som jag var den sorgliga, vilket inte är sant, då jag är glad att jag för en gångs skull fick konfrontera den som gjort mig orätt.
August 11, 2005
Nu ska vi vara på samma sida i boken allihopa:
Det som är sorgligt är inte att man tar lagen i egna händer till viss del, utan att snutarna inte bryr sig. Sen blir det ju sorlgit när man ska göra något åt saken själv med ju, så det blir en ond cirkel av sorgligheter :PÄr inte det sorgligt så vette fan...
Och Cybercola, kan ju helt ärligt inte säga att jag själv inte hade blivit förbannad, man måste vara där för att kunna uttala sig, men det jag menade var att det nog hade räckt med en rejäl örfil lr nåt för min del, att knäcka näsben är over the edge för mig 😀
February 7, 2006
csm101 wrote: Nu ska vi vara på samma sida i boken allihopa:
Det som är sorgligt är inte att man tar lagen i egna händer till viss del, utan att snutarna inte bryr sig. Sen blir det ju sorlgit när man ska göra något åt saken själv med ju, så det blir en ond cirkel av sorgligheter :PÄr inte det sorgligt så vette fan...
Och Cybercola, kan ju helt ärligt inte säga att jag själv inte hade blivit förbannad, man måste vara där för att kunna uttala sig, men det jag menade var att det nog hade räckt med en rejäl örfil lr nåt för min del, att knäcka näsben är over the edge för mig 😀
mm, jag förstår, men detta är dock inget nytt för mig, att polisen inte bryr sig.
October 16, 2003
copulator wrote: det finns alltid folk med låg moral som inte kan skilja på mitt och ditt. tycker att man skall ha rätt att försvara sin egen egendom "rimligt". wilson bat är alltid bra att ha om man skulle få oväntat besök
Det är dock lätt att det går till överdrift, som i USA.
Det var en person som hade råkat ut för en olycka och blodig som han var gick han och knackade eller bankade på rutan hos en annan bilist, som blev skraj och skjöt personen. Han som skjöt blev friad eftersom hans bil räknades som hans revir och han bara försvarade sig...
August 11, 2005
Bogus wrote: [quote=copulator]det finns alltid folk med låg moral som inte kan skilja på mitt och ditt. tycker att man skall ha rätt att försvara sin egen egendom "rimligt". wilson bat är alltid bra att ha om man skulle få oväntat besök
Det är dock lätt att det går till överdrift, som i USA.
Det var en person som hade råkat ut för en olycka och blodig som han var gick han och knackade eller bankade på rutan hos en annan bilist, som blev skraj och skjöt personen. Han som skjöt blev friad eftersom hans bil räknades som hans revir och han bara försvarade sig...
Got to love those americans...
1 Guest(s)