Smällare?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Smällare?
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
798256
December 16, 2004 - 11:33 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Mean Machine]Snubbe här i Tullinge som krängde förut, nu har han konkat, han...
Kommer ihåg för några år sen, när man var lika stor som ocz, hade en kompis hos mig, och en j**la massa halvt monterade modellbilar (i plast), bortåt 30-40 st. som man inte hade nytta av. Vad göra? Upp med skiten i vädret, bara. Nästa morgon hade man att undra över när det låg 5 kilo plast utspritt i 42 miljoner delar.

Brukade även vi göra, fast vi brukade lägga till lite bensin eller hemmagjord napalm :bgrin:

Blev fin fina effekter.
Och vi blev duktiga på att springa. :bgrin:

Å ändå liknar du obelix? Flåt, var bara tvungen att retas lite.. Minns också de där dagarna, iofs var de inte så många dagar sen men de hör väl inte hit? 😀 Först ett extrapackat tigerskott, en längre stubin, en påse med vanligt mjöl runt, en till påse med lite bensin runt.. Det lyser upp i det mörka norrland.. 😀

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
798259
December 16, 2004 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Ska vara Thunder kings 🙂 har några stycken "äkta" här hemma som väntar på att få göra något kul 🙂

Själv köpte jag femton paket av något som kallas Cobra Airbomb. För nitton spänn får man sex stycken airbombs som är precis så som Thunder Kingsen var från början; en grön kula som skjuts iväg och som smäller utav bara helvete, ruskigt kul. Dessutom köpte jag några tvåtumsbomber för 29 spänn stycket, också ruskigt roliga.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
798263
December 16, 2004 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: Fixa krut och gör eget är det bästa... 🙂

Vid den lokala sportaffären så har dom ett skåp.. Gamla smällare, köpte på mig 5 st magnumbomber förra året, modellen större, ni vet dom som är 10 cm långa.

Jo, längtar redan till nyår, ocz, cider och fet bomb = lugn på nh.

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
798266
December 16, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=ocz]Fixa krut och gör eget är det bästa... 🙂

Vid den lokala sportaffären så har dom ett skåp.. Gamla smällare, köpte på mig 5 st magnumbomber förra året, modellen större, ni vet dom som är 10 cm långa.

Ska du sitta inne själv eller? Cider? Njaa, har nåra kvar, men dom smakar fan bara socker ju.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
798267
December 16, 2004 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Själv köpte jag femton paket av något som kallas Cobra Airbomb. För nitton spänn får man sex stycken airbombs som är precis så som Thunder Kingsen var från början; en grön kula som skjuts iväg och som smäller utav bara h*****e, ruskigt kul. Dessutom köpte jag några tvåtumsbomber för 29 spänn stycket, också ruskigt roliga.

Var när och hur?

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
798277
December 16, 2004 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Gör som jag,, bygg asetylen bomber, utav kxxxx%%%x och X///C)!!! nej, jag vill inte att någon fjortis går och spränger ihjäl sig.

Men är du gammal nog och mycket noggran så kan jag förklara hur man gör.
Det är 100% säkert om man gör rätt, och blir en bra smäll om det är det man är ute efter.

Billigt är det också,,, för under 40 spänn så kan man nästan göra oändligt med kabooooms 😀

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
798281
December 17, 2004 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Ska man vara dum nog att bygga bomber själv så kan man ta industrikondensatorer och koppla till en vanlig väggkontakt (en sån som ska in i ett vägguttag utan transformator).
En i storlek med ett någorlunda stort batteri smäller som fan 😀

Annars funkar det alltid att ta ~10 paket tomtebloss och ta av allt som brinner från metallpinnen och fylla en uppklippt tennisboll med.
Stoppa ut en stubin och tänd på.
Den blir en jävla låga 😛

Det här är rätt harmlöst, man kan ha mycket kul med rent svartkrut annars, men det ska man verkligen passa sig för om man inte vet vad man gör (vilket de flesta inte gör)
Dock är det inte så jättelätt att få tag i svartkrut som tur är.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
798285
December 17, 2004 - 12:09 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=snyde]Själv köpte jag femton paket av något som kallas Cobra Airbomb. För nitton spänn får man sex stycken airbombs som är precis så som Thunder Kingsen var från början; en grön kula som skjuts iväg och som smäller utav bara h*****e, ruskigt kul. Dessutom köpte jag några tvåtumsbomber för 29 spänn stycket, också ruskigt roliga.

Var när och hur?

På TCM här i Tyresö.
http://www.tcmcykel.se/index.asp
872, 873 eller 875 från Gullmarsplan, hållplats Masten.

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
798286
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Ska man vara dum nog att bygga bomber själv så kan man ta industrikondensatorer och koppla till en vanlig väggkontakt (en sån som ska in i ett vägguttag utan transformator).
En i storlek med ett någorlunda stort batteri smäller som fan 😀

Annars funkar det alltid att ta ~10 paket tomtebloss och ta av allt som brinner från metallpinnen och fylla en uppklippt tennisboll med.
Stoppa ut en stubin och tänd på.
Den blir en j**la låga 😛

Det här är rätt harmlöst, man kan ha mycket kul med rent svartkrut annars, men det ska man verkligen passa sig för om man inte vet vad man gör (vilket de flesta inte gör)

Köp nåra fyrverkerier och bygg bomber, det kommer jag göra.

Annars så kan du testa salpeter och socker (2:3), blandat, tänd på... Vi lade två sådana på en stor väg idag... Fan vad det rykte!! Salpeter kan du köpa på Konsum vid kryddhylla.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
798288
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote:

rätt lätt att blanda själv... grejerna finns på apoteket.. o kol har man väl i grillen...=)

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
798289
December 17, 2004 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

börjar det inte bli lite väl mycket olagligheter här nu? 😛

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
798290
December 17, 2004 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: börjar det inte bli lite väl mycket olagligheter här nu? 😛

det e inte olagligheter... man för göra små bomber för eget bruk...

har jag för mig iaf... 🙄

Quarzi
Member
Medlem
798292
December 17, 2004 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

att göra bomber låter som olagligheter i mina öron även om de är små som vi vill få dem till, så går det ju att göra stora också

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
798294
December 17, 2004 - 12:20 am
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: att göra bomber låter som olagligheter i mina öron även om de är små som vi vill få dem till, så går det ju att göra stora också

Även om det inte är olagligt så är det knappast bra, man kan skada sig riktigt rejält, jag har haft tur, har klarat mig med brännskador när mina hemgjorda bomber gått fel...

Quarzi
Member
Medlem
798295
December 17, 2004 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=Quarzi]att göra bomber låter som olagligheter i mina öron även om de är små som vi vill få dem till, så går det ju att göra stora också

Även om det inte är olagligt så är det knappast bra, man kan skada sig riktigt rejält, jag har haft tur, har klarat mig med brännskador när mina hemgjorda bomber gått fel...

pappas kompis dog när dom gjorde egna bomber.. farsan hade tur och kom undan med ett stort köttsår på benet där en bit av järnröret gått rakt igenom, att detta var för dryga 45 år sen spelar ingen roll 😛

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
798300
December 17, 2004 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Mean Machine][quote=ocz]Fixa krut och gör eget är det bästa... 🙂

Ska du sitta inne själv eller? Cider? Njaa, har nåra kvar, men dom smakar fan bara socker ju.

Ja, jag stannar här och inväntar lugnet.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
798332
December 17, 2004 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: att göra bomber låter som olagligheter i mina öron även om de är små som vi vill få dem till, så går det ju att göra stora också

haha! har aldrig ens tänkt på at göra egna bomber,vill bara veta vart man kan köpa smällare 😛

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
798347
December 17, 2004 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: Fixa krut och gör eget är det bästa... 🙂

visdomsord från 12åringen.

🙄

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
798401
December 17, 2004 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Grabbar! Håll er till jokerbomber. Dem är DYRA, STORA och smäller utav bara F*an! Testa att lägga en sånn på marken utan att den är fastbunden så ska ni få se på roliga grejjer!

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
798404
December 17, 2004 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Grabbar! Håll er till jokerbomber. Dem är DYRA, STORA och smäller utav bara F*an! Testa att lägga en sånn på marken utan att den är fastbunden så ska ni få se på roliga grejjer!

Låter som man kan få lite motion om inte annat laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 183
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL