March 19, 2003
Börjar känna sig förjävlig.
Ens kök är i princip hamburgebaren på hörnan.
Det är inte allt för bra och inte allt för billigt i längden heller enligt mig.
Så nu vill jag ha råd om vad som är bra/billigt/gärna gott.
Käkar man rätt så kanske man kan bearbeta bort den lilla bullen som börjar komma på magen.
Man får väll tacka all cola som man har pumpat i sig under åren.
Nu ska man bli nyttig av sig!
March 19, 2003
PolarIce wrote: Kyckling kan man äta i mängder. Kalorisnålt.
Skippa skinnet bara 😉
Fisk är också kalorisnålt.Pasta ska man som sagt inte äta om man vill gå ner i vikt. Bra för dom som idrottar, då pasta innehåller mycket kolhydrater som ger energi.
Men hur ska man kompensera pasta då?
Är inte risk typ lika kolhydrat rikt.
May 19, 2003
käka kött fisk pippifågel skipa pasta och potatis. ät grönsaker istälet ingen katastråf om du äter pasta eller potatis. men somsagt det bör undvikas. unvik att käka fet mat.
stek i olivolja unvik större mängder smör. kör såsen till maten hysat fettfri
unvik läsk ,saft. köp socker fri saft. satsa på att äta bra mat regelbundet.
December 31, 2001
Inte direckt rätter men du kan säkerligen få ihop en maträtt av detta.
http://www.bk-sportsmag.se/art.....ietmat.htm
March 11, 2003
Undvik överhuvudtaget stekt mat. Pasta och ris är sämre än kokt potatis. Potatis är i och för sig mycket "snabbare", men behöver inte lika mycket tillbehör för att smaka hyffs. Undvik att äta mellan måltiderna. Strunta i all form av snabbmat. Burgare, pizza och framför allt korv är megaonyttigt. Kyckling är nyttigt, t.o.m. med skinnet kvar. Dock med måtta, och skall du äta kyckling, försök äta den jämt av. Både det vita och det mörka köttet.
Grönsaker är nyttigt, men undvik alla former av dressingar i så fall. Käka ett par morötter innan middagen. Det minskar den riktigt glupande hungern. Lägg ner allt vad läsk heter. Och chipsen. Och alla former av friterade saker. Naturchipsen är inte nyttigare...
Skaffa någon form av system i ditt ätande. Tro inte att det är positivt att unvika allt fett. Fett skall vara den största delen av din dags energiintag.
Var dock varse alla gömda fetter. Alla vet att majonäs är fett, men inte många vet att t.ex. jordnötter är nästan lika fett. Gå inte i olivoljefällan. Olivolja är inte nyttigt, trots att folk tror det. Särskilt inte att steka i den. Värmer du den över 70 grader, så kan du lika gärna steka i smör.
Motionera mera, men tro inte att det kan göra att du kan äta vad som helst. I så fall kommer du att svälla som en spärrballong när du drar ner på tränandet någon gång.
March 10, 2003
Har lite recept liggandes på min hemsida. Finns en del dubletter
i filen dock. Ett tips är att samla några kompisar och laga något rejält
imellanåt. Det är ju aldrig kul att göra enbart till sig själv.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 22, 2001
BarateaU wrote: Tack för alla svar.
Det är inte så att jag är övrviktig eller så, men man käkar så mycket skit.
Skulle endå vara trevligt att få en slimmad mage.
Då tycker jag du ska äta vanlig mat. Det här skitsnacket om att pasta e farligt osv ska du inte lyssna på.
Ät varierad kost i lagom portioner och träna (exempelvis jogga 3-4 gånger i veckan eller ta rejäla promenader).
Och hoppa över godiset, chipspåsen och colaflaskan.
http://www.kolozzeum.com är ett schysst forum om träning o det brukar finnas en del recept där.
http://www.uppladdningen.nu/up.....lv1-1.html
Här kan du räkna ut hur mycket kalorier du bör stoppa i dig på en dag.
December 31, 2001
Förstår inte varför alla är så rädda med vikten.
Jag äter pizza 2-3 gånger i veckan och godis,chips,coca cola minst lika mycket.
Äter det jag tycker är gott och bryr mig inte det minsta vad jag stoppar i mig bara det smakar gott.
Dricker oxå protein drinkar varje dag.
Tränar dock 3-4 gånger i veckan och går vädligt sällan upp i vikt.
April 14, 2002
Death On Wings wrote: Förstår inte varför alla är så rädda med vikten.
Jag äter pizza 2-3 gånger i veckan och godis,chips,coca cola minst lika mycket.
Äter det jag tycker är gott och bryr mig inte det minsta vad jag stoppar i mig bara det smakar gott.
Dricker oxå protein drinkar varje dag.Tränar dock 3-4 gånger i veckan och går vädligt sällan upp i vikt.
Skulle du gå upp i vikt hade du någ brytt dig? 😉
1 Guest(s)