June 5, 2006
Ja som titeln säger. Mitt avlånga rum är 206cm brett. Jag har en säng som är 200cm lång. Sängen vill jag alltså ha på längden i bredden om ni fattar? 🙂
Med lite enkel matematik så får man fram att diagonalen på sängen är ca 215cm. Och då kan man ju inte vrida upp sängen så den hamnar på bredden, för väggen kommer att ta emot.
Så tänkte jag höra m det går på nåt annat sätt... Någon som har provat att lyfta ovanifrån å lirkat ner t ex sängen eller så?
Nu fick ni nåt att tänka på! 👿 😀
June 5, 2006
Det är en ganska besvärlig säng, benen är ca 80cm höga, och sängen är fäst vid ca 30cm höjd. Sen går det upp "skyddsräcke" eller vad man ska kalla det fram och baktill..
Dessa går att skruva bort så det bara blir "sängplattan" kvar, men frågan är om jag får rum på ca 7cm att fästa benen med en insektsnyckel igen.
Annars får det väl bli IKEA nästa å köpa en stålbotten med jumbomadrass som man kan vika i position :bgrin:
June 5, 2006
Json_81 wrote: Var är dörren till rummet?
Men om ni är två personer borde du kunna ställa sängen på högkant där du vill ha den och så får ena personen lyfta ena änden samtidgt som den andre sänker den andra änden.
dörren är på "fel" sida om man säger så. Man måste först ta in sängen rakt och sen försöka vända den.. Jag ska nog pröva din idé om att ställa sängen på högkant först. :bgrin:
August 7, 2001
ante3 wrote: [quote=Json_81]Var är dörren till rummet?
Men om ni är två personer borde du kunna ställa sängen på högkant där du vill ha den och så får ena personen lyfta ena änden samtidgt som den andre sänker den andra änden.
dörren är på "fel" sida om man säger så. Man måste först ta in sängen rakt och sen försöka vända den.. Jag ska nog pröva din idé om att ställa sängen på högkant först. :bgrin:
Om det blir för trångt så kan man ju plocka bort benen som sagt.
Dom går ju skruva dit sen om någon håller upp den delen av sängen man skruvar på.
November 22, 2001
ante3 wrote: [quote=Json_81]Var är dörren till rummet?
Det funkade för mig en gång, dock tror jag att jag kanske hade 10-15cm att jobba med.
July 13, 2002
Urm...
Asså om du kan få bort benen och sedan skruva på den när du har den på plats borde det väl gå ganska enkeln...
Bara kantställa sängen (så att benen skulle ligga vägrätt om de satt på) så borde du kunna snurra den bara såvida sängenbotten inte är tjockare än ~49cm...
1 Guest(s)