May 19, 2003
Har på senare dagar fått en jobbig smärta i min högra fot.
För en vecka sedan märkte jag detta efter all min skateboardåkning, och tänkte att den inte var "van" att anstränga sig så. Trodde först det var en rejäl stukning för det gjorde ont i hela foten (mest ovansidan och hälsenan).
Efter mer smärta bestämde jag mig för att vila i 2-3 dagar, men under dessa dagar då jag bara "använt" foten till att gå runt i huset så har jag fått mer smärta än när jag ansträngde den.
Nu känns det som om varenda sena och dylikt "drar ihop" sig/krymper då hela foten är spänd och det gör väldigt ont.
Vid ansträngning så känner man knappt av smärtan, utan det är efteråt den kommer. Vid tex skateboardåkningen så blev det med "ont i hela foten"-smärta efteråt, och nu under vilan har det mer vart "senor som drar ihop sig"-smärta.
Vad skulle det kunna vara för fel? Vad ska jag göra för att få min fot bättre? 😕
January 17, 2002
skiroy wrote: Doktor skida säger att du mest troligen har skadat foten i alltför vilda ölfester på sistone. 😉
I annat fall så låter det lite grann som att du har åkt på en inflammation, kan vara överansträngning eller överbelastning.
Inflammation är det icket, då hade han inte kunnat stödja på den ordentligt, och det hade definitivt inte blivit bättre då han ansträngt den som han sa.
September 12, 2001
CoLiC wrote: [quote=skiroy]Doktor skida säger att du mest troligen har skadat foten i alltför vilda ölfester på sistone. 😉
I annat fall så låter det lite grann som att du har åkt på en inflammation, kan vara överansträngning eller överbelastning.
Inflammation är det icket, då hade han inte kunnat stödja på den ordentligt, och det hade definitivt inte blivit bättre då han ansträngt den som han sa.
Oja...det kan vara det trots allt.
Alla har inte dina skador och erfarenheter. 😉
Antar att du fått fotkräfta..
Ta några magnecyl och återkom på fredag om det inte blivit bättre..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)