February 21, 2003
XaMMi wrote: [quote=Ogrebeast]HA!!! Vilka mesar! Min polare ramlade ner från ett träd och landade på en spikad planka. Spiken drog rätt genom pungen på honom och spetsade ena pungkulan. Det kan man kalla smärta :cy:
HAHA!!!
Du skojjar väl? Annars: AJ AJ AJ!!!
Skojar tragiskt nog inte. Detta hände när vi var typ 10-11 år gamla, gissa om han har fått höra detta några gånger sen dess
January 17, 2002
Nu e jag hemma från sjukhuset. Dom ville ha mig kvar där för å kolla om det blev någe tjafs med blodförgiftning och stelkramp osv. Jag känner mig som en nåldyna, vaccinationer hot och blodprov dit osv 😕
Spiken rätt mellan 2 ben i foten säger dom (Jag var för hög på smärtstillande för att närvara på ett psykiskt plan). Hade jag klivit 1 cm åt något annat håll hade jag fortfarande varit hög nu :cy:
Kryckor here i come :arg:
Ushhh, aldrig varit med om något mer smärtande än det där! Det svartnade f*n framför ögonen på mig flera gånger innan jag fick morfin. Och prata kan jag knappt eftersom jag har så ont i halsen efter 4 timmars konstans vrålande igår 🙁 Jag skrek som en stucken gris ända in på akuten då jag tappade rösten och övergick till att vagga av och an på en stol.
Var på väg ner i källaren och skulle hämta köttfärs ur frysen då det stack upp en fetspik ur en packlår som vi hade lagt dit då vi hämtat just den frysen jag var på väg till... Jag fick iväg min förra post då jag skulle stänga av datorn innan vi for iväg. Aldrig mer en källar vandring utan träpjukks!!!
November 8, 2002
Jag läste i vetenskapens värld om några läkare som hade försökt listat ut hur pass mkt jesus led på korset, han fick juh, enligt "sägnen" 😉 , en spik rakt igenom båda fötterna och en spik i varje handled (alltså inte handen, den trasas bara sönder) sen fick han sitta på en sorts utstickande planka så att han int skulle hänga i händerna och fötterna för då hade han ramlat ner pga. kroppstyngden. Den där plankan han satt halvt ihopsjunken på gjorde de även väldigt svårt att andas...
Det finns tydligen en massa väldigt känsliga nerver i fötterna som framkallar olidlig smärta när man tx får en spik genom foten. 😮
February 21, 2003
Blue_Moon_ wrote: massa väldigt känsliga nerver i fötterna som framkallar olidlig smärta när man tx får en spik genom foten. 😮
Jo, det är naturens urval antagligen. För om man levde för 3 miljoner år sen hade man varit rätt så såld mot rovdjur om man blivit av med förmågan att springa. De som har känsliga nerver i fötterna är ju då naturligtvis mer angelägna om att inte skada dem, och har på så vis större chans att överleva. Det är den teorin forskare har för hundar, för de är ju otroligt rädda om sina tassar.
1 Guest(s)