Smärtor under bröstet [ Varit hos läkare nu ]|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Smärtor under bröstet [ Varit hos läkare nu ]
Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
sp_UserOfflineSmall Offline
503144
January 7, 2004 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag brukar ibland få liksom stickande ont i hjärtat/lungorna? när man andas in djupt. Såg att någon mer redan skrivit om detta, MEN är det någon som vet vad det egentligen är? Verkar ju inte vara så allvarligt direkt.. men jag vet inte vad det är.. :bok:

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
503146
January 7, 2004 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.

hur kan du då uttala dig i att de inte gör ont?

Eftersom jag skrev att jag kanske hade ont i det "gröna".
Så trodde väl de att min smärta berodde på att jag inte fick in inuslin av körteln. Och det är vad jag tror hon menade. Diabetes kan ej ge smärta på ett sådant ställe då insulinet inte ens tillverkas där.

Jag tror inte du har ont i tjocktarmen 🙂

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
503147
January 7, 2004 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

BubbleAng3L wrote: [quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.

Därför att jag har läst några år på universitet för att få kunskaper om just detta! Det primära vid en nyuppkommen diabetes mellitus är ju inte att man har smärta i magen. Det brukar mer vara att man är törstig och således kissar ganska mycket. Man testar glukos (socker) i blodet som då brukar vara skyhögt (beroende på hur länge man gått utan att söka hjälp) värdet skall normalt vara mellan 3 - 7 och kan isåfall ligga på uppemot 30.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
503149
January 7, 2004 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.

Därför att jag har läst några år på universitet för att få kunskaper om just detta! Det primära vid en nyuppkommen diabetes mellitus är ju inte att man har smärta i magen. Det brukar mer vara att man är törstig och således kissar ganska mycket. Man testar glukos (socker) i blodet som då brukar vara skyhögt (beroende på hur länge man gått utan att söka hjälp) värdet skall normalt vara mellan 3 - 7 och kan isåfall ligga på uppemot 30.

Jag tror jag hade 6...? Jag gjorde 2 olika diabetes tester och jag tror att jag hade 6 asså

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
503151
January 7, 2004 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, jag tror INTE att du är diabetiker. Tack för mig!

Gorbarog
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
503152
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Vad äter du och hur lever du? Stress? Kan vara magkatarr, gör du inget åt det kan du få magsår. Smärtan brukar sitta strax under bröstbenet i mitten, ganska rakt in. Dock är detta ingen diagnos, utan bara spridande av information..

Låter som om du har magsaftsreflux. typ liknande det som "vaniljflickan" skrev om. Men gå till en doktor. (om du nu skulle ha magsaftsreflux hälsar jag dig välkommen in i klubben =) )

BubbleAng3L
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
503153
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.

du behöver inte dra historien om diabetes för mig... ja vet nog mer om dom flesta här.. och ja behövde då inte läsa om de iaf..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
503157
January 7, 2004 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

BubbleAng3L wrote: [quote=Vaniljflickan][quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.

du behöver inte dra historien om diabetes för mig... ja vet nog mer om dom flesta här.. och ja behövde då inte läsa om de iaf..

Nä men det kan vara nyttig läsning för andra i forumet.

BubbleAng3L
Kommer du hit ofta?
Medlem
503158
January 7, 2004 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan][quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.

Nä men det kan vara nyttig läsning för andra i forumet.

jo visst.

Milos
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 128
503163
January 7, 2004 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Gorbarog wrote: [quote=Vaniljflickan]Vad äter du och hur lever du? Stress? Kan vara magkatarr, gör du inget åt det kan du få magsår. Smärtan brukar sitta strax under bröstbenet i mitten, ganska rakt in. Dock är detta ingen diagnos, utan bara spridande av information..

Låter som om du har magsaftsreflux. typ liknande det som "vaniljflickan" skrev om. Men gå till en doktor. (om du nu skulle ha magsaftsreflux hälsar jag dig välkommen in i klubben =) )

Kan det vara nåt liknande det som på engelska heter "Heartburn" ?? Har en kompis som är hittflyttad Yankie och han klagar alltid på det...Fast det är inte halsbränna säger han..??

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
503169
January 7, 2004 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

hjärtväggen klibbat ihop med lungväggen ?? bara något jag hört av någon.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
503177
January 7, 2004 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

diabetes e jobbigt, särskilt om nån annan som har de får lågt värde. IQ:t sjunker till en femårings, blir lika barnslig som en tvååring, och beter sig som om han vore skitfull, deee e joobbigt...

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
503198
January 7, 2004 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

BubbleAng3L: Och du vet mer än de flesta om diabetes för att...?

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
503330
January 8, 2004 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Milos wrote: [quote=Gorbarog][quote=Vaniljflickan]Vad äter du och hur lever du? Stress? Kan vara magkatarr, gör du inget åt det kan du få magsår. Smärtan brukar sitta strax under bröstbenet i mitten, ganska rakt in. Dock är detta ingen diagnos, utan bara spridande av information..

Kan det vara nåt liknande det som på engelska heter "Heartburn" ?? Har en kompis som är hittflyttad Yankie och han klagar alltid på det...Fast det är inte halsbränna säger han..??

Har levt med det i några år nu.. ett par kartor novalucol om dagen brukar kunna hålla styr på detta. varit hos läkare, men dom säger bara stressa ner, osv. inte alltid så lätt.. En förklaring jag fått är att det överst på magsäcken skall sitta ett "lock" som inte alltid stängs på en del personer,, står som ett öppet spjäll och låter magsyra åka uppåt och skapar då denna smärta som käns som nån med glödgade järn pressar in bröstkorgen.. men som sagt,, det släpper efter en timme eller så.

BubbleAng3L
Kommer du hit ofta?
Medlem
503376
January 8, 2004 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: BubbleAng3L: Och du vet mer än de flesta om diabetes för att...?

de är väl ändå min privatsak, skulle gärna berätta.. är bara jobbigt o prata om så här. sorry.

Callister
Member
Medlem
503796
January 9, 2004 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var iaf inget farligt..
Det handlade om vävnader alternativt muskeln vid revbenet typ.. Jag ska ta det lugnt o sånt så försvinner det sen

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
503808
January 9, 2004 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Jag brukar ibland få liksom stickande ont i hjärtat/lungorna? när man andas in djupt. Såg att någon mer redan skrivit om detta, MEN är det någon som vet vad det egentligen är? Verkar ju inte vara så allvarligt direkt.. men jag vet inte vad det är.. :bok:

Skulle jag också vilja veta :bok:

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
503830
January 9, 2004 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

coalan wrote: [quote=Jiggly]Jag brukar ibland få liksom stickande ont i hjärtat/lungorna? när man andas in djupt. Såg att någon mer redan skrivit om detta, MEN är det någon som vet vad det egentligen är? Verkar ju inte vara så allvarligt direkt.. men jag vet inte vad det är.. :bok:

Kan mkt väl vara en nerv som kläms mellan revbenen.

Gör ruggigt ont ibland.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
503931
January 9, 2004 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=coalan][quote=Jiggly]Jag brukar ibland få liksom stickande ont i hjärtat/lungorna? när man andas in djupt. Såg att någon mer redan skrivit om detta, MEN är det någon som vet vad det egentligen är? Verkar ju inte vara så allvarligt direkt.. men jag vet inte vad det är.. :bok:

Kan mkt väl vara en nerv som kläms mellan revbenen.

Gör ruggigt ont ibland.

enlig en film om hjärtproblem jag såg i skolan, så är det på unga människor en nervsammandragning i muskeln vid lungorna... inget att vara rädd för 😉

Callister
Member
Medlem
503932
January 9, 2004 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla slags smärtor som är "plötsliga" är ikke-farliga för ungdomar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 249
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL