February 1, 2002
Callister wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.
hur kan du då uttala dig i att de inte gör ont?
Eftersom jag skrev att jag kanske hade ont i det "gröna".
Så trodde väl de att min smärta berodde på att jag inte fick in inuslin av körteln. Och det är vad jag tror hon menade. Diabetes kan ej ge smärta på ett sådant ställe då insulinet inte ens tillverkas där.
Jag tror inte du har ont i tjocktarmen 🙂
August 22, 2001
BubbleAng3L wrote: [quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.
Därför att jag har läst några år på universitet för att få kunskaper om just detta! Det primära vid en nyuppkommen diabetes mellitus är ju inte att man har smärta i magen. Det brukar mer vara att man är törstig och således kissar ganska mycket. Man testar glukos (socker) i blodet som då brukar vara skyhögt (beroende på hur länge man gått utan att söka hjälp) värdet skall normalt vara mellan 3 - 7 och kan isåfall ligga på uppemot 30.
July 27, 2002
Vaniljflickan wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.
Därför att jag har läst några år på universitet för att få kunskaper om just detta! Det primära vid en nyuppkommen diabetes mellitus är ju inte att man har smärta i magen. Det brukar mer vara att man är törstig och således kissar ganska mycket. Man testar glukos (socker) i blodet som då brukar vara skyhögt (beroende på hur länge man gått utan att söka hjälp) värdet skall normalt vara mellan 3 - 7 och kan isåfall ligga på uppemot 30.
Jag tror jag hade 6...? Jag gjorde 2 olika diabetes tester och jag tror att jag hade 6 asså
June 17, 2003
Vaniljflickan wrote: Vad äter du och hur lever du? Stress? Kan vara magkatarr, gör du inget åt det kan du få magsår. Smärtan brukar sitta strax under bröstbenet i mitten, ganska rakt in. Dock är detta ingen diagnos, utan bara spridande av information..
Låter som om du har magsaftsreflux. typ liknande det som "vaniljflickan" skrev om. Men gå till en doktor. (om du nu skulle ha magsaftsreflux hälsar jag dig välkommen in i klubben =) )
October 26, 2003
Vaniljflickan wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.
du behöver inte dra historien om diabetes för mig... ja vet nog mer om dom flesta här.. och ja behövde då inte läsa om de iaf..
September 12, 2001
BubbleAng3L wrote: [quote=Vaniljflickan][quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.
du behöver inte dra historien om diabetes för mig... ja vet nog mer om dom flesta här.. och ja behövde då inte läsa om de iaf..
Nä men det kan vara nyttig läsning för andra i forumet.
October 26, 2003
skiroy wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan][quote=BubbleAng3L][quote=Vaniljflickan]Jag har inte diabetes.
Nä men det kan vara nyttig läsning för andra i forumet.
jo visst.
November 12, 2003
Gorbarog wrote: [quote=Vaniljflickan]Vad äter du och hur lever du? Stress? Kan vara magkatarr, gör du inget åt det kan du få magsår. Smärtan brukar sitta strax under bröstbenet i mitten, ganska rakt in. Dock är detta ingen diagnos, utan bara spridande av information..
Låter som om du har magsaftsreflux. typ liknande det som "vaniljflickan" skrev om. Men gå till en doktor. (om du nu skulle ha magsaftsreflux hälsar jag dig välkommen in i klubben =) )
Kan det vara nåt liknande det som på engelska heter "Heartburn" ?? Har en kompis som är hittflyttad Yankie och han klagar alltid på det...Fast det är inte halsbränna säger han..??
April 10, 2001
Milos wrote: [quote=Gorbarog][quote=Vaniljflickan]Vad äter du och hur lever du? Stress? Kan vara magkatarr, gör du inget åt det kan du få magsår. Smärtan brukar sitta strax under bröstbenet i mitten, ganska rakt in. Dock är detta ingen diagnos, utan bara spridande av information..
Kan det vara nåt liknande det som på engelska heter "Heartburn" ?? Har en kompis som är hittflyttad Yankie och han klagar alltid på det...Fast det är inte halsbränna säger han..??
Har levt med det i några år nu.. ett par kartor novalucol om dagen brukar kunna hålla styr på detta. varit hos läkare, men dom säger bara stressa ner, osv. inte alltid så lätt.. En förklaring jag fått är att det överst på magsäcken skall sitta ett "lock" som inte alltid stängs på en del personer,, står som ett öppet spjäll och låter magsyra åka uppåt och skapar då denna smärta som käns som nån med glödgade järn pressar in bröstkorgen.. men som sagt,, det släpper efter en timme eller så.
August 11, 2002
Jiggly wrote: Jag brukar ibland få liksom stickande ont i hjärtat/lungorna? när man andas in djupt. Såg att någon mer redan skrivit om detta, MEN är det någon som vet vad det egentligen är? Verkar ju inte vara så allvarligt direkt.. men jag vet inte vad det är.. :bok:
Skulle jag också vilja veta :bok:
September 12, 2001
coalan wrote: [quote=Jiggly]Jag brukar ibland få liksom stickande ont i hjärtat/lungorna? när man andas in djupt. Såg att någon mer redan skrivit om detta, MEN är det någon som vet vad det egentligen är? Verkar ju inte vara så allvarligt direkt.. men jag vet inte vad det är.. :bok:
Kan mkt väl vara en nerv som kläms mellan revbenen.
Gör ruggigt ont ibland.
October 25, 2003
skiroy wrote: [quote=coalan][quote=Jiggly]Jag brukar ibland få liksom stickande ont i hjärtat/lungorna? när man andas in djupt. Såg att någon mer redan skrivit om detta, MEN är det någon som vet vad det egentligen är? Verkar ju inte vara så allvarligt direkt.. men jag vet inte vad det är.. :bok:
Kan mkt väl vara en nerv som kläms mellan revbenen.
Gör ruggigt ont ibland.
enlig en film om hjärtproblem jag såg i skolan, så är det på unga människor en nervsammandragning i muskeln vid lungorna... inget att vara rädd för 😉
2 Guest(s)