March 10, 2002
Peter@20ghz wrote:
När killar får feber så klagar man som fan på sin huvudvärk med mera, är ju klart nära döden när man har 38c medans kvinnorna fortfarande ställer sig och diskar, byter på ungarna och tvättar kläder.
Så min ringa åsikt är att kvinnor generellt står ut med mer än män.
Dock rent individuellt så finns det säkerligen män som kan ta mer smärta än kvinnor.. men i det stora hela så faller min röst på kvinnorna./ En som avgudar kvinnan. 😛
Men man klagar på feber för att man vill slippa allt det där. 😉
February 12, 2002
Peter@20ghz wrote:
När killar får feber så klagar man som fan på sin huvudvärk med mera, är ju klart nära döden när man har 38c medans kvinnorna fortfarande ställer sig och diskar, byter på ungarna och tvättar kläder.
Dock rent individuellt så finns det säkerligen män som kan ta mer smärta än kvinnor.. men i det stora hela så faller min röst på kvinnorna./ En som avgudar kvinnan. 😛
Kan inte hålla med där, av min erfarenhet så är det precis tvärt om.
Tar mig som exempel, när jag skulle mönstra så hade jag ca 39 graders feber, kan säga att jag inte mådde så bra men jag klagade inte förrän sjuksystern där borta utförde de där undersökningarna och tyckte att jag var varm å hade en ovanligt hög puls. Hon tog tempen å jag hade 39 nått..
Tycker att män far till jobbet men de är sjuka, visst brudar kanske diskar å sköter om hememt men de är sjuka men de klagar då defenetift mer än vad män gör.
November 26, 2002
BubbleAng3L wrote: föda barn argumentet är en ganska dum sak att jämnföra med, eftersom då killar inte kan uppleva detta.. men ändå.. tror inte killar skulle klara de.. 😉
och när de gäller magsmärtor varenda j**la månad! så ska ni bara veta vilket h*****e en del kvinnor har,,, beundrar alla som orkar ta sig till jobb/skola.. vid den tidpunkten.. medans en del mår så dåligt att man måste sjukskriva sig.. för de finns inte ens nåra piller som hjälper mot detta... (för en del kvinnor)
sant, men tro inte att det bara är kvinnorna som får stå ut med allt.
Du kommer nog aldrig svimma av att få en fot eller dylikt mellan benen till exempel =)
October 26, 2003
Öwall wrote: [quote=BubbleAng3L]föda barn argumentet är en ganska dum sak att jämnföra med, eftersom då killar inte kan uppleva detta.. men ändå.. tror inte killar skulle klara de.. 😉
och när de gäller magsmärtor varenda j**la månad! så ska ni bara veta vilket h*****e en del kvinnor har,,, beundrar alla som orkar ta sig till jobb/skola.. vid den tidpunkten.. medans en del mår så dåligt att man måste sjukskriva sig.. för de finns inte ens nåra piller som hjälper mot detta... (för en del kvinnor)
sant, men tro inte att det bara är kvinnorna som får stå ut med allt.
Du kommer nog aldrig svimma av att få en fot eller dylikt mellan benen till exempel =)
jag tror inte de, jag vet att killar allt får stå ut med en hel del.. ja ville bara få fram att jag beundrar kvinnor som klarar av att göra saker.. o de gäller väl killar oxå i så fall.. 😀
November 26, 2002
Extatic wrote: ifall det vore så att män kunde föda barn så skulle det nog vara ordnat på något fiffigt vis att vi inte heller skulle avlida av smärta.
Det är ju meningen att kvinnor ska kunna föda barn, det vore ju inte så smidigt ifall kvinnor som födde dog direkt 🙂
finns väl vissa djur som dör direkt efter tror jag.
June 3, 2001
Peter@20ghz wrote: När killar får feber så klagar man som fan på sin huvudvärk med mera, är ju klart nära döden när man har 38c medans kvinnorna fortfarande ställer sig och diskar, byter på ungarna och tvättar kläder.
Vöörd..
Men när man får en spark på tasken så vette fan.. det gör ont, jag talar av egen erfarenhet.
Men å andra sidan.. har ni vaxa er nångång?
Dra åt h-e va ont det gör. 😮
March 10, 2002
Gueno wrote: [quote=Peter@20ghz]När killar får feber så klagar man som fan på sin huvudvärk med mera, är ju klart nära döden när man har 38c medans kvinnorna fortfarande ställer sig och diskar, byter på ungarna och tvättar kläder.
Vöörd..
Men när man får en spark på tasken så vette fan.. det gör ont, jag talar av egen erfarenhet.
Men å andra sidan.. har ni vaxa er nångång?
Dra åt h-e va ont det gör. 😮
Av Sofia, eller vad hon hette?
March 1, 2003
WiCHeR wrote: Är ju olika från person till person .
Men jisses. Kom du på det nu och var tvungen att dela med dig av det? Det är ju självklart att det är olika från person till person!!!
Jag ska hjälpa dig på vägen och säga att ja, du får generalisera.
För övrigt hänvisar jag till dagens SVD:
http://www.svd.se/dynamiskt/in.....641221.asp
...där forskare har svaret på frågan.
Om kvinnor generellt sett är smärtkänsligare har de nog lägre smärttröskel också.
December 7, 2001
Peter@20ghz wrote: Röstade på Tjejer, delvis för "föda barn argumentet" vars smärta ingen människa skulle överleva utan kroppens egna smärtlindringar iform av hormoner med mera. Likaså för att de allt som oftast klarar månad efter månad med periodiska magsmärtor ändå går till jobbet utan att klaga. (inte många karlar gör det) Visste ni sen att naturen har fixat det så att av alla foster som blir till så är det fler pojkar än flickor, detta för att naturen skall kunna hålla balansen mellan könen då pojkarna är det svagare könet. fler pojkar dör som foster än flickor.
Svikare 👿
"I smärttestet fick de kvinnliga och manliga studenterna stoppa ned sin ena hand i fyragradigt vatten. Kvinnorna angav att de upplevde smärta tidigare och intensivare än männen oavsett var i menscykeln de befann sig."
är de bara ja som inte känner "smärta" av att hålla handen i kall vatten? 😮
2 Guest(s)