Smirnoff wrote: [quote=skinner]Smirnoff: Hur blev det nu då? Vad fick du för resultat samt vad blev det för tjänst?
Kan säga att Pliktverket östersund suger dase, dålig käk och papperslakan 😛
Jasså, dom har det fortfarande, papperslakan alltså..
Det hade dom även -82 när jag mönstrade där.
Ang. käket så har jag en anekdot från mönstringen där..
Det var nämligen så att första dagen så lämnade vi blodprov/sänka..
Gissa vad som stod på matsedeln dagen därpå...
Blodpudding..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 10, 2005
Smirnoff wrote: [quote=flexen]Jag mönstrade i Kristianstad nu i tisdags, jag fick göra ett syntest sen bar det av hemåt igen. Jag kom till Kristianstad runt kl 7.40 och var med i första gruppen. Jag var först in och först ut, kändes en aningen snopet, hade inte tänkt tanken att jag skulle bli underkänd pga synen, fick en 1:a. Vilken tid kom du till Kristianstad Dehman?
men lol, det är ju ganska uppenbart.
polarn fick en 3a, han blev en jägermeister uppe i aushwitzjaur 😛
Jo men eftersom jag inte hade hört talas om att folk har blivit underkända pga synen var det inget jag tänkte på. Sen hade min pappa samma synfel när han gjorde lumpen. Men visst är det skillnad, då fick ju nästan alla göra lumpen, nu har de mer möjligheter att ställa högre krav. 🙂
July 11, 2002
ehm, ja.
Idag fick jag inskrivningsbesked från Pliktverket, blev som sagt lite överraskad.
Fick besked att jag mer lämpad att tjänstgöra på i19 Boden.
So hell with S1, så blire boden som Stridsfordonsskytt/förare.
fifan -30minus och 11h tågresor 🙄
Well, någon mer som ska dit?
Smirnoff wrote: ehm, ja.
Idag fick jag inskrivningsbesked från Pliktverket, blev som sagt lite överraskad.
Fick besked att jag mer lämpad att tjänstgöra på i19 Boden.So hell with S1, så blire boden som Stridsfordonsskytt/förare.
fifan -30minus och 11h tågresor 🙄Well, någon mer som ska dit?
Uppsnappat från Farsgubbens fotoalbum från hans "lumpartid".
"Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler.
Den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer."
Enligt hans egen utsago var det aldrig problem att välja kläder för utomhusvistelse..
Endera mycket kläder, eller så jättemycket kläder..
Ha det så skoj..
😎
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2004
Ä I19 är bra. Du ska ju köra ett stridsfordon, kylan kommer du inte att märka av så länge du är i vagnen, dom har ju till och med en kaffekokare ombord.
Kronan har så pass bra grejer idag så att 30 minus bli lju inga stora problem. Dessutom så kan ni ju sova i vagnen.
Tror att Boden blir riktigt bra. Du kommer lju dessutom att få hamna på pansarskytte blir betydligt mer pang pang än på S1.
July 11, 2002
skinner wrote: Ä I19 är bra. Du ska ju köra ett stridsfordon, kylan kommer du inte att märka av så länge du är i vagnen, dom har ju till och med en kaffekokare ombord.
Kronan har så pass bra grejer idag så att 30 minus bli lju inga stora problem. Dessutom så kan ni ju sova i vagnen.
Tror inte det heller, små längtar nu litegrann.
Hört att Boden har ett fint nybyggdt badhus, perfekt om man gillar att simma 🙂
aye måste fråga, jag är relativt lång 185 väger typ 77kg
Klasskompis är 192cm eller så o 100kg.
O han fick inte bli stridsfordonförare/skyt pga av att han var för lång...
Vad är gränsen?
March 14, 2004
Smirnoff wrote: [quote=skinner]Ä I19 är bra. Du ska ju köra ett stridsfordon, kylan kommer du inte att märka av så länge du är i vagnen, dom har ju till och med en kaffekokare ombord.
Tror inte det heller, små längtar nu litegrann.
Hört att Boden har ett fint nybyggdt badhus, perfekt om man gillar att simma 🙂
aye måste fråga, jag är relativt lång 185 väger typ 77kg
Klasskompis är 192cm eller så o 100kg.
O han fick inte bli stridsfordonförare/skyt pga av att han var för lång...
Vad är gränsen?
190 var det då i alla fall för 3 år sedan. Du får ingen skön körpossition i vagnen om du är för lång därför har du en gränns. Min kompis är 183cm lång och har då inga som helst problem med att varken att ta sig ut/in eller röra sig i vagnen han mar marginaler till allt. Så det blir nog inga som helst problem för dig.
3 Guest(s)