May 1, 2004
Tänkte dela med mig av kvällens tråkigheter.
Har haft mitt körkort i mer än ett år och köpte en bil samtidigt för lagom peng. Bara det på senare tid så har jag funderat på att sälja min bil. Självklart så räknade jag med en stor förlust på det hela. Vad jag inte räknade med var att en j*vel skulle komma idag och på något sätt förstöra baklyktorna och skrapa lagom ordentligt på bilens vänstra baksida.
Jag är 21. Har inget mer avancerat än en trafikförsäkring och kommer troligtvis att få *svälja* hela det här. Jag antar egentligen att jag inte har något större val än att polisanmäla händelsen och berätta det här för försäkringsbolaget? :arg:
February 12, 2003
Det du kan göra är ju som sagt att polisanmäla, men det kommer garanterat inte hända någonting. Jag vet dock inte om det finns någon anledning att höra med försäkringsbolaget, men jag är inte speciellt insatt i försäkringar.
Tråkigt att höra, men hoppas det löser sig på ett smidigt sätt (vilket det iofs sällan gör när poliser och försäkringsbolag är inblandade, men ändå).
August 16, 2003
polisanmälan är väl bara för statestiken för att det kommer inte hjälpa dig, inga vittnen och ingen att lägga skulden på. vi fick en ganska så stor buckla i förardörren när bilen (740 GLT 90') stod parkerad i ett parkeringshus, bilen har helförsäkring, men med en smitare och en hög självrisk så har vi skitit i att reparera och kört runt med bucklan i säkert 3 år nu.
October 22, 2002
Är bara att bita i de sura äpplet och betala ur egen ficka.
Eftersom du enbart har trafikförsäkring som i princip bara täcker skador du orsakar på annans egendom och personer.
Snålhet bedrar vishet. Bilar som har ett värde på 10-30k är det ingen mening att ha mer än halvförsäkring på eftersom halv inte är så mkt dyrare än enbart trafik. Bilar med ett större värde är det helförsäkring som gäller.
Betalar 12k/år helförsäkring. Betalade 17k/år på en annan bil för 2-3år sedan.
December 18, 2001
Hej!
Kan tipsa om att polisen har en FOND för sånna saker.
Men då måste en anmälan göras.
En arbetskolega fick hela förar dörren repad på sin bil, på en parkering.
Gjorde anmälan, Fonden betaldade då smitaren inte kunde tas.
Trafikskadefonden tror jag det heter.
Ring till polisen och kolla. klart värt om ekonomin är taskig.
Tydligen ska det finns en del sånna fonder för olika typ avsaker som man blir utsattför.
Hoppas det hjälper.
March 31, 2005
kanske ingen tröst men i natt blev jag av med min Turbo vinge på 850 in .... STÅTT uppe på bagageluckan & dragit loss skiten 1800:- i självrisk, inte direkt vad jag tänkt lägga pengarna på denna månaden men vad fan gör man, att det skall vara så satans svårt det där med mitt & ditt 🙁
& ja hör med trafik fonden där, själv blivit tippsad om det innan då vår bil blivit påbackad på en parkering !
October 22, 2002
x850xt wrote: kanske ingen tröst men i natt blev jag av med min Turbo vinge på 850 in .... STÅTT uppe på bagageluckan & dragit loss skiten 1800:- i självrisk, inte direkt vad jag tänkt lägga pengarna på denna månaden men vad fan gör man, att det skall vara så satans svårt det där med mitt & ditt 🙁
!
Instämmer totalt!
Jag förlorade min vinge på min förra Impreza en natt. På morgonen ringde min granne mig och berättade det. Det jävliga var att jag då var i Paris och att dom inte ens tagit vingen eftersom den gick sönder. Vingen låg bredvid bilen, bucklor i luckan och bakskärm. Men då är man iaf glad att man har helförsäkring trots hög premie.
March 31, 2005
Enda possitiva är att det kommer på en R vinge i stället MEN hur länge kommer den få sitta på ?
Om man endå bara råkade komma ut & skulle ta bilen när dom höll på :d he he, ajaa man kan ju hoppas att dom sabbat vingen om dom skulle sälja den, eler att den är hel om dom skulle ha den själv så dom ger fan i nästa !
1 Guest(s)