November 29, 2002
I morse vaknade jag jävligt tidigt och kunde inte somna om, kl var typ halv 7.... Så då gick jag o slog på tv:n kanal 5. Dom hade sånt här sms-chat och ett mess kostar 10 spänn att skicka.... Det var en stor disskusion mellan 1 tjej o några killar....de skickade mess efter mess, bruden måste skickat minst 50-60 mess....
fattar inte hur man kan ha råd att skicka så många mess och dom var typ vid 20 års åldern, varför chattar man inte på internet istället för att slösa bort 10 spänn per mess ? :cy: :cy:
November 4, 2001
Smirnoff wrote: holly 5-600 kr..
blir en fet bill.jag skickar aldrig sms och inte heller använder betaltjänster såsom ringsignaler,loggos osv. (endast bytt nick på lunaj och det kostade mig dryga 15 kr :(. Som tur är jag nästan skonad från sånt ...
haha! 15kr för att byta nick. Iceman det vore något va
...not 😕
October 27, 2001
chrippaz wrote: [quote=PaiN]Jag har för mig att det finns abonnemang med "skicka hur många sms du vill för en fast kostnad". Annars är personerna lufthuvuden.
men dom där 10kr tillkommer lik förbannat. 10kr+operatörens avgift.
Ajj då 😛
...men de som chattar på tvn är förmodligen lyckligt ovetande om detta. Tills räkningen kommer 😛
November 4, 2001
PaiN wrote: [quote=chrippaz][quote=PaiN]Jag har för mig att det finns abonnemang med "skicka hur många sms du vill för en fast kostnad". Annars är personerna lufthuvuden.
men dom där 10kr tillkommer lik förbannat. 10kr+operatörens avgift.
Ajj då 😛
...men de som chattar på tvn är förmodligen lyckligt ovetande om detta. Tills räkningen kommer 😛
man kanske kommer undan om man skriver via internet? Nae det borde inte tv-bolagen gilla.. :bok:
August 20, 2001
kottetrance wrote: ingen annan som märkt att många saker som brukade vara gratis eller bara kostade ett snabbt 1:50 :- /sms .. helt plötsligt kostar 10:- och måste SMS'as (ett annat exempel är ju "Tarot linjen" som bara.. BARA,. kostar 19:50 :-/minut.....finns det NÅGON som ringer dit?)
Ringer bara till Harrys gaybox 😉
November 4, 2001
DiDi wrote: [quote=kottetrance]ingen annan som märkt att många saker som brukade vara gratis eller bara kostade ett snabbt 1:50 :- /sms .. helt plötsligt kostar 10:- och måste SMS'as (ett annat exempel är ju "Tarot linjen" som bara.. BARA,. kostar 19:50 :-/minut.....finns det NÅGON som ringer dit?)
jag också är det du som är "stora henry"?
Kottetrance ett sms kostar fortf. 1.50:-
August 20, 2001
chrippaz wrote: [quote=DiDi][quote=kottetrance]ingen annan som märkt att många saker som brukade vara gratis eller bara kostade ett snabbt 1:50 :- /sms .. helt plötsligt kostar 10:- och måste SMS'as (ett annat exempel är ju "Tarot linjen" som bara.. BARA,. kostar 19:50 :-/minut.....finns det NÅGON som ringer dit?)
jag också är det du som är "stora henry"?
Kottetrance ett sms kostar fortf. 1.50:-
Tänkte på en sak... eftersom att hetero-chattar kostar för killar och inte för tjejer. Borde det inte vara tvärtom för homo-chattar då? (eller iförsig borde det ju vara gratis för båda könen då) 😉
1 Guest(s)