August 30, 2005
tänker på de som råkar ut för nåt och inte får sina pengar ifrån försäkringskassan för att senare på räkningsdagen få panik och tar ett lån efter som de har rätt i ersättning men den statliga myndigheten drar ut på tiden och man är fast så man inte kan betala då kommer en annan statlig myndighet kronofogen och driver in pengarna till de stackars lurendrejarna. som tjänar ännu mera på en olaglig verksamhet som myndigheter/ staten ser mellan fingrarna.
och usa så finns det inte någon statlig indrivare och då får de som lånar ut skylla sig själva.
April 24, 2007
urk wrote: tänker på de som råkar ut för nåt och inte får sina pengar ifrån försäkringskassan för att senare på räkningsdagen få panik och tar ett lån efter som de har rätt i ersättning men den statliga myndigheten drar ut på tiden och man är fast så man inte kan betala då kommer en annan statlig myndighet kronofogen och driver in pengarna till de stackars lurendrejarna. som tjänar ännu mera på en olaglig verksamhet som myndigheter/ staten ser mellan fingrarna.
och usa så finns det inte någon statlig indrivare och då får de som lånar ut skylla sig själva.
Det där låter iof. bra då bankerna/låneinstituten borde bli försiktigare med vem dem lånar ut till och hur mycket. Men inte fungerar det så därborta ändå, finanskrisen är ju ett tecken på det (som jag ser det). 😕
August 7, 2001
Shikar wrote: Det finns "otrevliga" inkassoföretag om man säger så. :cy:
Ja jag fick ju ett brev av ett inkassoföretag om en faktura jag aldrig har fått och aldrig skulle ha fått.
Dom gav sig inte förens jag sa att jag ville ha kopia på fakturan och ha nummer till företaget som skulle ha skickat fakturan. 🙂
Jag fick nummret och det visade sig vara ett fulsälj från en telefonförsäljarfrima och inkassaföretaget misstänkte väl det och gjorde allt för att jag skulle betala ändå.
April 24, 2007
dree wrote: Ja jag fick ju ett brev av ett inkassoföretag om en faktura jag aldrig har fått och aldrig skulle ha fått.
Dom gav sig inte förens jag sa att jag ville ha kopia på fakturan och ha nummer till företaget som skulle ha skickat fakturan. 🙂
Jag fick nummret och det visade sig vara ett fulsälj från en telefonförsäljarfrima och inkassaföretaget misstänkte väl det och gjorde allt för att jag skulle betala ändå.
Med tanke på vad jag hört för metoder som använts var detta företag relativt trevligt ändå. Du blev aldrig hotat t.ex.?
1 Guest(s)