September 11, 2002
Jag har fått borra tre gånger när jag har haft början till ett litet hål där jag inte kom åt med tandborsten.
Första gången valde jag bedövning. Det gör jag inte om! Jag är inte det minsta spruträdd eller så, men den sprutan gjorde fasen ont att ta! Sen kände man ingenting på flera timmar. Tanterna på bussen kollade konstigt på en. När jag klev av såg jag att det rann dreggel ner för hakan och halsen. När bedövningen väl släppte hade jag tuggat på kinden så att det var ett köttsår..
Andra och tredje gången borrade jag utan spruta, och det bara ilade litegrann. Inte farligt alls!
Här kommer det ultimata tipset om du inte redan har tänkt på det:
Det finns inga förbud mot att börja borra utan bedövning, och så kan du be om bedövning om det börjar göra ont! Då slipper du ta en spruta om du inte behöver det.
October 10, 2002
klart man itne har bedövning när man borrar, heldre lite smärta än en massa sprutor i käften, det fick ajg nog av när jag drog 4 tänder som itne ville lossna när jag var lite, sammanlagt blev det 8 sprutor på två besök, man var ju helt mongolid resten av dagen dreglade o hade sig 😛
August 20, 2001
Haft räls mellan sexan och nian... Är 23 och har fortfarande kvar en "tråd" på tänderna i underkäken...
Min limmade de fast på alla tänderna så att säga...
Sedan ang hål... Det finns faktiskt folk som har det i genetiskt att få hål... Jag försöker vara ganska noga med borstning och sådant, men jag får ändå hål...
February 4, 2003
JAG LEVER
Måste tacka för alla goda råd. Fick en schysst liten tandläkare från nått "land" (åt muslim). Som verkligen var snäll.
Borrade utan bedövning, och somnade nästan. Var inte ens farligt. Känns mycket mer att få en smäll på käften =)
Hehe..
Tandställningen kommer sen =) Fyfan =)
August 20, 2001
smurfen87 wrote: JAG LEVER
Måste tacka för alla goda råd. Fick en schysst liten tandläkare från nått "land" (åt muslim). Som verkligen var snäll.
Borrade utan bedövning, och somnade nästan. Var inte ens farligt. Känns mycket mer att få en smäll på käften =)
Hehe..
Tandställningen kommer sen =) Fyfan =)
Vänta bara tills de sätter på dig mun-öppnar grejen 😉
November 9, 2002
Dom spänner på dig en sån där dom har till hästar när dom lagar tänder, så du inte kan stänga käften.. men de e inte så farligt.. det enda är om den smäller ihop, det kan den göra ibland... men såren på läpparna läker ju efter några veckor isf, så de e ju inte så farligt.
August 16, 2002
Redfaction wrote: Min tjej är blivande tandhygenist och hon säger att du ska ta bedövgning för både din och tandläkarens skull, för du vill väl att han ska kunna göra ett bra jobb eller hur?
ONT GÖR DET!!!
ja, som fan!
asså helt allvarligt... jag är överresistant mot bedövningsmedel (fått diagnos o grejer), o fy fan va det gör ont ibland även fast jag har bedövnig... kan inte tänka mig att köra utan...
September 13, 2002
hmm.. av allt att döma så gör de ont å få bedövningsprutor i truten.. shit..
kan man inte få lustgas?
för ja ska dra en visdomstand i överkäken.. vill inte ha ooont...
hoppas han viker bort spegeln som sitter i lampan så man slipper se när han håller på att greja där i truten
3 Guest(s)