December 4, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....87,00.html
snacka om aga =)
June 23, 2002
Vampis wrote: Nåt j**la sätt ska det väl finnas så att man får fason på ungarna, elever nuförtiden visar ju för h*****e noll respekt till lärare och vuxna!
I dem skolorna jag har gått i har man fått gått iväg från lektionen o fått frånvaro om läraren tycker man skriker eller bråkar för mycket tex. och i dem klasserna jag går/gått i har iaf inte varit några större problem. 😉
Men jag vet inte hur det är i andra skolor o klasser så jag talar bara för mig själv vad jag vet och tycker.
EDIT: Det är ofta så om lärare är bra/schyssta så visar eleverna respekt tillbaka. 😉
November 26, 2002
Jobbigt att komma ut i "riktiga" livet efter skolan om man är van att få göra vad man vill utan att få ngt straff för det. Kan man bete sig som en skit, komma och gå när man vill så lär man inte vara förberedd för ett liv efter skolan. Man lär spendera mycket tid utan jobb och troligen endel tid med fri mat och logi... Missförstå mig inte: Jag är absolut emot aga!!! Men annan form av straff måste finnas, läraren måste kunna skicka hem elever, hålla dom på kvarsittning etc etc Det finns trots allt andra elever som vill lära sig och dom måste få den möjligheten.
June 23, 2002
John_lz wrote: Jobbigt att komma ut i "riktiga" livet efter skolan om man är van att få göra vad man vill utan att få ngt straff för det. Kan man bete sig som en skit, komma och gå när man vill så lär man inte vara förberedd för ett liv efter skolan. Man lär spendera mycket tid utan jobb och troligen endel tid med fri mat och logi... Missförstå mig inte: Jag är absolut emot aga!!! Men annan form av straff måste finnas, läraren måste kunna skicka hem elever, hålla dom på kvarsittning etc etc Det finns trots allt andra elever som vill lära sig och dom måste få den möjligheten.
Lärarna jag har haft har skickat ut flera elever från lektionerna antingen helt o hållet o då får dem frånvaro från lektionen eller så har dem fått gått ut o lungnat ner sig. Men kvarsittning har jag iofs inte varit med om..
November 26, 2002
macrus wrote: [quote=John_lz]Jobbigt att komma ut i "riktiga" livet efter skolan om man är van att få göra vad man vill utan att få ngt straff för det. Kan man bete sig som en skit, komma och gå när man vill så lär man inte vara förberedd för ett liv efter skolan. Man lär spendera mycket tid utan jobb och troligen endel tid med fri mat och logi... Missförstå mig inte: Jag är absolut emot aga!!! Men annan form av straff måste finnas, läraren måste kunna skicka hem elever, hålla dom på kvarsittning etc etc Det finns trots allt andra elever som vill lära sig och dom måste få den möjligheten.
Lärarna jag har haft har skickat ut flera elever från lektionerna antingen helt o hållet o då får dem frånvaro från lektionen eller så har dem fått gått ut o lungnat ner sig. Men kvarsittning har jag iofs inte varit med om..
Jag vikarierade på en skola i Sundbyberg och en i Hagsätra (i Stockholm) för ett par år sedan och där var det förbjudet för läraren att skicka ut en elev från klassrummet. Enligt dom har alla rätt till undervisning. Det är iofs rätt men istället får ingen undervisning när några bråkar. Kvarsittning var däremot tillåtet och det kan jag lova att eleverna inte gillar - speciellt med en vikarie som har betalt per timme 😀
1 Guest(s)