February 5, 2003
Som ni ser i rubriken så flyttar jag snart och jag behöver lite hjälp men en sak, Hur mycket pengar kommer det gå åt? jag har 30 000 KR
Lägenheter här i stan jag bor kostar under 10 000 kr och jag ska bo i en liten etta med kokvrå så det kommer inte behövas så mycket saker så vad kostar det man behöver och räcker de pngarna jag har?
Behöver möbler, tv & köksutrusting.
June 18, 2001
Kolla lite på IKEA. soffa + säng(?) + köksbord och stolar osv. behöver inte gå på mer än 10000:-. En TV kan du få för 3000:- (28", ej wide, ej flat). En stekpanna, 300:-. Ett par kastruller, 2 * 150:-. Kaffebryggare, 700:-. Bestick + glas osv...200:-. Köp allt du kan på IKEA så blir det billigt.
February 5, 2003
Jerry wrote: Kolla lite på IKEA. soffa + säng(?) + köksbord och stolar osv. behöver inte gå på mer än 10000:-. En TV kan du få för 3000:- (28", ej wide, ej flat). En stekpanna, 300:-. Ett par kastruller, 2 * 150:-. Kaffebryggare, 700:-. Bestick + glas osv...200:-. Köp allt du kan på IKEA så blir det billigt.
ca 24 500 kr låter ju skit bra kan jag ju snart flytta då =)) TACK
January 30, 2003
August 21, 2001
30000 kommer du jävligt långt med om du nu inte måste köpa allting nytt. Det finns ju saker som är onödiga som fan att köpa nytt..
Som tillexempel köksbord o stolar.. Gå ner på vilken auktion som helst.. köp det där för en 3-400 och köp lite sandpapper på vägen hem.. eller en snygg duk.
Bestick och liknande är tokdyrt om du ska ha nytt.. Knacka dörr hos släktingar, tigg deras gamla bestick.. De blir full funktionsdugliga om du har en flaska diskmedel.
Lägg pengarna på viktiga saker.. som lampor.. tvapparater, skön säng.. datorer.. stereo.
En skön säng måste jag nog dessvärre säga är värt att lägga pengar på.. För inte trodde jag att det gjorde så mycket för sömnen som det faktiskt gör. Jag har alltid innan sagt att ge mig en kudde o en filt så somnar jag vart fan som helst.. men nu har jag investerat i en riktig säng.. och gudars vad värt det var.. så jevla skönt.
Lite mattor är inte heller helt fel att ha faktiskt..
February 5, 2003
The Evil Bug wrote: Handla allt på UFF för cirka 300kr sedan har du råd med en ny DATOR! 😀
Så du tycker jag har en dålig dator den du ser nedanför?
Tack för alla tips fortsätt att proppa tråden med inlägg så jag spyr så bli jag jätteglad.
Surfade runt på ikea igår och tittade och soffa, soffbord, tvbänk, databord, tv, köksutrusning, damsugare & micro är de saker jag ska köpa i första hand sen som en sa så är sängen väldigt viktig så jag kan ju bo hemma en liten stund till och spara till en bra säng innan jag flyttar.
August 20, 2001
Intel4Ever wrote: [quote=DiDi]Du har inget Bauhaus i närheten?
Där finns en del kul grejor till billigt pris...
Det har jag inte hörts talas om vad är det?
Ett byggvaruhus från Tyskland 😉
De har allt från bygg till gardiner mm (kanske inte så mycket möbler men ämdå)
January 30, 2003
January 30, 2003
June 28, 2001
Begade bestick ??? eurhm
"billiga" bestick är ju inte dyra som sagt, en ikea tex, billigt som fan men då är det riktig skit ! slöa som bara fan och baktunga så dom ramlar av kanten av tallriken hela tiden och du får fläckar på dom nya mattorna. (används flitigt av pizzerior)
så köp ett litet sådant pack och sen ett par Hyfsade Grillbestick.
stora glas. stora tallrikar.
kaffekokare kosta la bara några hundringar senast jag kolla.
September 13, 2002
ja har använt min kaffebryggare 4 ggr på ett halvår... iofs va den gratis..
sen kan man se till att ha en snäll morsa som inhandlar saker åt en som man inte trodde behövdes..
exempelvis STRYKJÄRN, strykbräda, tvättmedel, damsugarhelvete, lampor, lakan, gardiner, handdukar, köksbord, stolar, blommor 🙄 , osv osv...
sen e en juste skinnsoffa aldrig fel, ett PS2, massa DVD filmer, bredband, och massa andra livsviktiga prylar..
2 Guest(s)