February 24, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....86,00.html
Dem borde inte få bo kvar i Sverige dem här patetiska förlorarna..Blir så jävla sur när jag läser om sånt. Likadant i Göteborg för ett tag sen ju.
Finns det några Snorvalpar även här på NH kanske???:)
January 13, 2003
Jag hoppas polisen sätter in 5 gånger så mycket personal nästa gång och sen använder batongerna lite mer.
Har inget emot att de sen tar och kör ut folk ur stan och dumpar dem på någon avlägsenplats nån mil från närmaste buss.
Efter en lång promenad så har de nog lugnat ner sig.
January 30, 2003
February 5, 2002
Håller med. Snorungar. Gå omkring och tjata om att kapitalismen ska krossas, ändå plundrar dom klockaffärer på allt av värde och vandaliserar det vi sakttebetalare betalat för. ..???
Fram med tårgas, vattenkanoner och gummikulor. Då kan "demonstranterna" få maskera sig hur mycket dom vill.
October 11, 2002
Det som man blir så jäkla rädd för att varje gång nåt sånt här händer, (har inte lusläst igenom hela denna artikeln dock), så kommer det alltid komma upp nåt åtal mot någon polis som har använt våld mot någon yngling.
Jag menar.. "vafan??". Ni står liksom och kastar flaskor och gatustenar och allt möjligt mot poliserna och de får inte slå er med en batong ens?
Nej jag säger mer polisfrihet, slå gärna ner idioterna så de fattar nån gång utan att det händer något. Så tycker jag.
February 5, 2002
September 5, 2001
Jiggly wrote: Det som man blir så jäkla rädd för att varje gång nåt sånt här händer, (har inte lusläst igenom hela denna artikeln dock), så kommer det alltid komma upp nåt åtal mot någon polis som har använt våld mot någon yngling.
Jag menar.. "vafan??". Ni står liksom och kastar flaskor och gatustenar och allt möjligt mot poliserna och de får inte slå er med en batong ens?
Nej jag säger mer polisfrihet, slå gärna ner idioterna så de fattar nån gång utan att det händer något. Så tycker jag.
hålle rmed till 110%!!! fattar inte vad folk gnäller över när dom säger att polisen är för vårdslösa, igentligen...va fan har dom sina pistoler till? även om nån håller på å skjuter på dom så kan dom inte använda dom för att dom kommer bli åtalade för att ha användt för mkt våld. Å i gbg...utredningen håller fortfarande på mot den polis mannen som sköt den fommen (komme rint eihåg vad hana heter) i magen för att ahn kastat gatsten...han får la skylla sig själv, kastar han sten har polisen rätt att försvara sig, tycker att ma ninte ens skal lödsla resurser på att granska polisens handlande under sånna här demonstrationer
January 28, 2003
-De här maskerade snorungarnas beteende ger bara nassarna sympatier. De marscherar i alla fall i raka fina led.
så sant så sant...
varför får polisen inte använda våld mot dom här jävla kommunisterna??? efter några gummikulor så är dom inte så kaxiga längre, men då ska poliserna bli åtalade för övervåld när det haglar gatsten och flaskor... tyvärr så kommer polisen inte få mer befogenheter att använda våld förrän det händer något riktigt läbbigt under sånna här upplopp, typ att nån blir mördad och lemlästad och då har det väl ändå gått för långt? och sen så tycker jag deras politiska övertygelse är lite tvivelaktig... "krossa kapitalistemen!! vi sticker till forex å rånar dom, där finns asmycket pengar" tror ni dom skulle bränna upp pengarna eller behålla dom själva?? deras inställning är ju: Om du har pengar så ska du dela med dig, men om JAG har pengar så ska du ge fan i dom. blis så jävla lack...
MER MAKT ÅT POLISEN!!
February 21, 2003
KristofferP wrote: Håller med. Snorungar. Gå omkring och tjata om att kapitalismen ska krossas, ändå plundrar dom klockaffärer på allt av värde och vandaliserar det vi sakttebetalare betalat för. ..???
Fram med tårgas, vattenkanoner och gummikulor. Då kan "demonstranterna" få maskera sig hur mycket dom vill.
Exakt! Jag tycker att poliserna ska ta tag i det på allvar. Visst tog de kanske i för hårt med fel personer ibland under kravallerna här i Göteborg, men de gjorde iaf nåt.
Nä, in med militären eller vad som helst bara man ger dem på nöten! Blir så jävla förbannad på folk som inte kan respektera andras egendom. Jag kommer ihåg t ex här i Göteborg då två demonstranter slog ner en butiksägare bara för att han (fredligt) försökte skydda sin butik.
De där idioterna ska inte tro att de ska komma undan bara för att de smälter in i en stor folkmassa. Tycker att polisen någon gång ska göra ett riktigt ingrepp och plocka hela bunten och ställa varenda snorunge inför rätta.
Kommer inte polisen ta tag i situaitionen framöver så skulle det inte förvåna mig om övriga medborgare tröttnar på dessa demostranter och klubbar ner dem själva. Jag skulle inte vara sen att hoppa på i så fall!
Har bara en sak att säga till dem [Image Can Not Be Found]
February 21, 2003
Edhunter wrote: jo idioter är dom, samma som dom i gbg. fast det va värre där. praktexemplar på att det GÅR att hjärntvätta människor..,
De var inte hjärntvättade på nåt sätt. De är bara snorungar som tycker det låter tufft med "reclaim the street" och skanderar floskler de inte ens vet vad de betyder, allt för att få en 'anledning' att starta kravaller och förstöra saker.
De är snarare korta i skallen...
June 19, 2002
Nog för att sällan tror på att våld löser konflikter, men här känns det faktiskt som att det skulle hjälpa. Skjut dom med gummikulor eller amerikansk paintball eller vad som helst som gör ont och lämnar spår, blir lättare att få tag på alla senare då också.
Låt alla demonstranter betala och sätta upp alla rutor och fixa nya bilar med mera, sen kan de gott få sitta i fängelse i nåt eller eller två.
3 Guest(s)