February 24, 2003
Trevligt att se att det finns vettiga folk här trots allt:)....Många bra inlägg..
Visst är det rätt att andvända sig av gummikulor. Allt ska vara tillåtet tycker jag hur ska dem annars kunna lära sig att det dem gör är fel.
Hjälper ju knappast att säga det till dem för så hög iq har dem inte så dem förstår vad man säger..Så våld kan i detta fall bäst bekämpas med GRÖVRE våld!!!...Sen att några fredliga hamnar ikläm går ju inte göra nånting åt, den smällen kan vi ta.
Men å andra sidan så borde dem hålla sig borta från slöddren....
November 26, 2002
JCLAESON wrote: Sen att några fredliga hamnar ikläm går ju inte göra nånting åt, den smällen kan vi ta.
Men å andra sidan så borde dem hålla sig borta från slöddren....
Ehm.. fel.
Fredliga demonstrationer är viktiga. Ska vi skjuta folk som bara vill göra sig hörda bara för att några bråkstakar kommer dit och förstör?? Knappast.
Det är trots allt fortfarande en demokrati vi lever i.
November 26, 2002
Mind wrote: men om oskyldiga demostrater drabbas när polisen slår till så vet dom att dom ska hålla sig borta från stenkastarna nästa gång det händer nått.
så står vandalerna där helt själva och bara väntar på att bli nerbrottade av snuten.
1. De riktiga demonstranterna ska inte behöva gömma sig.
2. Om de försvinner, tror du då att vandalerna står kvar och låter sig omhändertas av polisen??
February 21, 2003
Öwall wrote: [quote=Mind]men om oskyldiga demostrater drabbas när polisen slår till så vet dom att dom ska hålla sig borta från stenkastarna nästa gång det händer nått.
så står vandalerna där helt själva och bara väntar på att bli nerbrottade av snuten.
2. Om de försvinner, tror du då att vandalerna står kvar och låter sig omhändertas av polisen??
Du är lite för utopisk nu Öwall. Om en demonstration övergår till upplopp, så är det ju självklart att det är viktigare att hindra upploppet än att låta demonstrationen fortsätta. Då får faktiskt de riktiga demonstranterna ta sitt ansvar och ta sig bort ifrån vandalerna för att underlätta för polisen. Detta gör det svårare för upprorsmakarna att gömma sig i folkmassan.
November 26, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Öwall][quote=Mind]men om oskyldiga demostrater drabbas när polisen slår till så vet dom att dom ska hålla sig borta från stenkastarna nästa gång det händer nått.
Du är lite för utopisk nu Öwall. Om en demonstration övergår till upplopp, så är det ju självklart att det är viktigare att hindra upploppet än att låta demonstrationen fortsätta. Då får faktiskt de riktiga demonstranterna ta sitt ansvar och ta sig bort ifrån vandalerna för att underlätta för polisen. Detta gör det svårare för upprorsmakarna att gömma sig i folkmassan.
naturligtvis. Jag säger inte att det inte är så.
Jag motsätter mig bara mentaliteten "De fredliga demonstranterna får skylla sig själv om de demonstrerar tillsammans med vandalerna"
February 5, 2002
February 21, 2003
Öwall wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Öwall][quote=Mind]men om oskyldiga demostrater drabbas när polisen slår till så vet dom att dom ska hålla sig borta från stenkastarna nästa gång det händer nått.
naturligtvis. Jag säger inte att det inte är så.
Jag motsätter mig bara mentaliteten "De fredliga demonstranterna får skylla sig själv om de demonstrerar tillsammans med vandalerna"
Okej, då förstår jag vad du menar.
October 28, 2002
ja vafan ska man säga...
Hagel mot benen på stenkastare? ngt ditåt.
Gummikulor funkar väl också. gummihagel?
Jag lovar, om dom går och demonstrerar lugnt och sansat UTAN att kasta sten mot polisen så behöver dom säkerligen inte vara rädd för polisen heller.
Vatten kanoner är ju ännu bättre.
Maskering, om dom nu står för sina åsikter och inte muckar gräl med polisen, varför ska dom då maskera sig?
"Krossa kapitalismen!" ja herregud...
Rausing har på hela sitt liv jobbat ihop lika mkt som invandringen kostar på ett år. Gnäll över det istället.
Eller sänk lite av bidragen, skulle bli en jävla massa pengar över.
Dom svenska storföretagen som startats av alla "kapitalister" har pumpat in mer pengar till sverige än någon annan.
och alla "Arbetare" som det är så synd om....finns det "arbetare" i Sverige? mina föräldrar som är lärare, är dom arbetare? när är man arbetare? Städare? knappast. bidrags tagare? vart kommer arbetet in i bidrag?
Det går att leva ett mkt gott liv på bidrag i sverige jämfört med andra länder.
Kommunismen har förstört ryssland, kolla hur det ser ut idag.
Men visst vore det trevligt om sverige också kunde få ha det så!!
eller ännu bättre!! NORDKOREA!!!
RECLAIM THE STREETS!!!
LEVE ANARKIN!!
November 8, 2001
Saxat från DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....8;a=136141
"- Det här är frustrerade 13-14-åringar som inte har någon fritidsgård, som inte har någonting, säger hon. De vet inte var de ska göra av sin energi."
-Det må så vara att de har så mycket energi, men varför inte ta och gör nåt annat, ta plocka skräp, hjälp hemlösa, hjälp alla de som sitter på långvården och inta har någon som kommer och pratar med dem.
hur som helst, jag tycker att ovanståene citat är ett dåligt försvar/förklaring till att de gör som de gör. Det finns så många ungdomar eller människor överhuvudettaget som har en massa överskottsenergi som INTE vandaliserar!
Hade varit intressant om det hade funnits någon reclaim-sympatisör som kunde gå i polemik mot oss, bara för att se vilka argument som förs fram.
Till sist frågar jag bara: De som anordnar dessa demonstrationer, i Gbg/Sthlm, varför tar inte de sitt ansvar och kör iväg de som bara vill försöra och vandalisera, säger åt dem att de inte vill ha med dem... ...Om de inte är emot dem är de då för dem?
4 Guest(s)