April 15, 2003
Överskotts energi.. haha fan då ska jag å min lillebror gå å börja vandalisera lite då. Ett av årets dummaste försvarstal. Jag har absolut inget emot att polisen sätter dem på plats och visar att vi faktiskt har reger angående saker å ting här i Sverige.
Så puttenuttigt synd om klottraren som fick näsblod då. Nu tänker han kanske en eller två gånger innan han klottrar igen.
May 23, 2001
Haha, hörde på radio idag... De interjuvade en ungjävel. "Varför sprayar du på gatan?" Svar: "För det är min gata" Fråga igen: "Men det är ju allas gata, det är ju inte bara din gata, så varför sprayar du på den?" Svar: "Det kan jag inte svara på"
Jävla idioter, och det va fan ingen demonstrationen heller, på radion sa de att de inte hade nått tillstånd. Nej, skjut skarpt på de jävlarna. Börjar tröttna rejält på det här jävla daltandet.....
February 21, 2003
stormaz wrote: Haha, hörde på radio idag... De interjuvade en ungjävel. "Varför sprayar du på gatan?" Svar: "För det är min gata" Fråga igen: "Men det är ju allas gata, det är ju inte bara din gata, så varför sprayar du på den?" Svar: "Det kan jag inte svara på"
Hahahaha [Image Can Not Be Found]
Nä det är nåt som fattas i uppfostran [Image Can Not Be Found]
November 26, 2002
Hauk wrote:
och alla "Arbetare" som det är så synd om....finns det "arbetare" i Sverige? mina föräldrar som är lärare, är dom arbetare? när är man arbetare? Städare? knappast. bidrags tagare? vart kommer arbetet in i bidrag?Kommunismen har förstört ryssland, kolla hur det ser ut idag.
En Arbetare, eller Proletär är en som tjänar sitt uppehälle genom att erbjuda tjänster.
Kommunismen förstörde inte Ryssland, det var snarare diktaturen.
Det första var för att klara ut uttrycken, det andra var för att det är roligt att inte dela din åsikt 😉
June 18, 2001
Nu ska vi inte uppmuntra polisvåld. Ingen fredlig demonstrant eller förbipasserande ska behöva finna sig i att bli nedtacklad av fem poliser och riskera att bryta varenda lem han har. Förbud av maskering och fler poliser att stäva upploppen innan de bryter ut är en bättre lösning.
October 28, 2002
hehhe Öwall det är alltid lika roligt att säga emot och kritisera dina åsikter 😉 man får så roliga svar :bgrin:
Kommunism är i praktiken diktatur.
Har ni sett den stooora bössan som arne har i T2??
Polisen skulle kuta omkring med en sån i varje hand :arg: när det vankas "demonstration".
För det där är fan ingen demonstration, det är ett upplopp!!
humm hummm...sverige borde köpa upp lite land i fx sibirien, där vi kan sätta upp några trevliga fängelser.
Dit kan alla huliganer få åka. Sen kan dom få komma tillbaks när dom tänkt över saken 😉 What the hell, vi kan ju slå till med att strunta i fångvaktare mm och låta dom ha sitt eget anarki-samhälle där!!
BTW, Arrelius, all makt jag får missbrukar jag bara så det är inget bra 🙄
November 26, 2002
Hauk wrote: hehhe Öwall det är alltid lika roligt att säga emot och kritisera dina åsikter 😉 man får så roliga svar :bgrin:
Kommunism är i praktiken diktatur.
Har ni sett den stooora bössan som arne har i T2??
Polisen skulle kuta omkring med en sån i varje hand :arg: när det vankas "demonstration".
För det där är fan ingen demonstration, det är ett upplopp!!
humm hummm...sverige borde köpa upp lite land i fx sibirien, där vi kan sätta upp några trevliga fängelser.
Dit kan alla huliganer få åka. Sen kan dom få komma tillbaks när dom tänkt över saken 😉 What the hell, vi kan ju slå till med att strunta i fångvaktare mm och låta dom ha sitt eget anarki-samhälle där!!
BTW, Arrelius, all makt jag får missbrukar jag bara så det är inget bra 🙄
kommunism har inte ett dyft med diktatur att göra. I det idealiska kommunistiska samhället finns det inte ens någon stat. alla är kompisar ändå.
Det där med terminator låter bra. Man behöver inte ens använda ett sånt vapen för att skingra folk 🙂
November 26, 2002
Hauk wrote: Öwall, det har allt med diktatur att göra.
Eftersom kommunism inte är praktiskt genomförbart utan alltid slutar i diktatur.
Kolla hur det har gått hitills.
sen har ju arnold det feta maskin geväret....*dregla*
precis. Kommunism funkar inte i praktiken, så det övergår i diktatur.
Alltså finns kommunism egentligen inte.
Ergo: Kommunismen förstörde inte Ryssland.
June 20, 2002
Öwall wrote: [quote=Hauk]Öwall, det har allt med diktatur att göra.
Eftersom kommunism inte är praktiskt genomförbart utan alltid slutar i diktatur.
Kolla hur det har gått hitills.
sen har ju arnold det feta maskin geväret....*dregla*
precis. Kommunism funkar inte i praktiken, så det övergår i diktatur.
Alltså finns kommunism egentligen inte.
Ergo: Kommunismen förstörde inte Ryssland.
finns gör den ju, i teorin...
och även om vi har sett vad som händer när man försöker praktisera den och förhoppningsvis låter bli att försöka igen, innehåller den mycket bra saker som går att bygga vidare på när man utformar framtida statsskick...
alltså: Försöket att implementera kommunismen i praktiken förstörde Sovjet-Unionen...
February 5, 2002
SammyBoy wrote: Saxat från DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....8;a=136141
"- Det här är frustrerade 13-14-åringar som inte har någon fritidsgård, som inte har någonting, säger hon. De vet inte var de ska göra av sin energi."
-Det må så vara att de har så mycket energi, men varför inte ta och gör nåt annat, ta plocka skräp, hjälp hemlösa, hjälp alla de som sitter på långvården och inta har någon som kommer och pratar med dem.
hur som helst, jag tycker att ovanståene citat är ett dåligt försvar/förklaring till att de gör som de gör. Det finns så många ungdomar eller människor överhuvudettaget som har en massa överskottsenergi som INTE vandaliserar!
Hade varit intressant om det hade funnits någon reclaim-sympatisör som kunde gå i polemik mot oss, bara för att se vilka argument som förs fram.
Till sist frågar jag bara: De som anordnar dessa demonstrationer, i Gbg/Sthlm, varför tar inte de sitt ansvar och kör iväg de som bara vill försöra och vandalisera, säger åt dem att de inte vill ha med dem... ...Om de inte är emot dem är de då för dem?
"VI HAR INGEN LOKAL!!!"
November 4, 2001
Öwall wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Öwall][quote=Mind]men om oskyldiga demostrater drabbas när polisen slår till så vet dom att dom ska hålla sig borta från stenkastarna nästa gång det händer nått.
så står vandalerna där helt själva och bara väntar på att bli nerbrottade av snuten.
1. De riktiga demonstranterna ska inte behöva gömma sig.
2. Om de försvinner, tror du då att vandalerna står kvar och låter sig omhändertas av polisen??
Du är lite för utopisk nu Öwall. Om en demonstration övergår till upplopp, så är det ju självklart att det är viktigare att hindra upploppet än att låta demonstrationen fortsätta. Då får faktiskt de riktiga demonstranterna ta sitt ansvar och ta sig bort ifrån vandalerna för att underlätta för polisen. Detta gör det svårare för upprorsmakarna att gömma sig i folkmassan.
naturligtvis. Jag säger inte att det inte är så.
Jag motsätter mig bara mentaliteten "De fredliga demonstranterna får skylla sig själv om de demonstrerar tillsammans med vandalerna"
Varför skrev du inte det från början?
öwall wrote: Det har inte ett dyft med diktatur att göra
Nej då, vad är isåfall den där "eliten" som ska ha makten i början? Inget annat än diktatorer...
Förövrigt så tycker jag att polisen alltid får vara syndabockar ur alla synvinklar och i alla sammanhang. Nu när vi pratar om den "reclaim the street" som hände nyligen fick polisen kritik för att dom var för hårdhänta men samtidigt kritik från ett annat håll att dom var för passiva!
Ifall jag var en "vanlig" demonstrant som bara ville visa vad jag tycker och demonstrationen urartar, då skulle jag gå där ifrån. Jag skulle skämmas över att stå brevid några jävla nollor som fått livet om bakfoten och tror att man ska slå sönder allt man kan hitta.
Nej polisen borde få mer hjälpmedel och större rättigheter därmed menar jag inte att dom ska misshandla alla inom räckhåll. Men poliser är till 99% schysta personer som bara vill hjällpa till att hålla samhället flytande. Sen finns det såklart rötägg som bara vill ha en anledning till att spöa upp nån och det ska självklart straffas.
En liten fråga: Hur många moderater tror ni har varit med och demonstrerat i sånna här sammanhang?
November 26, 2002
chrippaz:
Jag försökte skriva vad jag menade, men jag blev missförstådd.
Jag håller med dig i stort sett i allt förutom det angående kommunismen.
Enligt min uppfattning så fanns det aldrig kommunism i Sovjet/Ryssland. De försökte, men det fungerade inte. Kommunism går inte ut på att man ska ha en diktator, man ska inte ens ha en stat. Man ska definitivt inte ha en elit.
Jag vet itne varför det blev så i Sovjet/Ryssland, och jag bryr mig inte så mycket, men det är inte kommunissm. Långt ifrån.
February 22, 2003
Med skrik och skrän som tusen korpars rop.Vi sliter oss fram ut ur berg och grop.Klor vassa som svärd, käftar lik ulvens Fram kommer vättar, smaka vår eld
Vi dricka ert blod, vår livets saft. Vi är här! VÄTTEANDA!!
Full Med Hat Präst Blir Mat Han Läggs På Fat!
Flera Liv Att Släcka, Hundra Ben Att Knäcka!
November 4, 2001
BelGarath wrote: Med skrik och skrän som tusen korpars rop.Vi sliter oss fram ut ur berg och grop.Klor vassa som svärd, käftar lik ulvens Fram kommer vättar, smaka vår eld
Vi dricka ert blod, vår livets saft. Vi är här! VÄTTEANDA!!Full Med Hat Präst Blir Mat Han Läggs På Fat!
Flera Liv Att Släcka, Hundra Ben Att Knäcka!
bla bla bla, jag är låtsassatanist för det är cool och inne nu...
2 Guest(s)