November 4, 2001
BelGarath wrote: Det är för fan inte "satanistmusik" j**la pundskallar!
Och jag är inte Satanist
Och vad är det för fel med att vara det?
Och det är fan inte "inne" att vara satanist
Tycker jag ser fler och fler vitsminkade fjortisar med latex och läderkläder... Jag menar att modeideal är jävligt inspirerat av rock/metal det har medfört att många fjortisar och töntar lyssnar på den sortens musik bara för att vara inne, ofta dålig musik där artisterna bara förösker vara värst vilket passar upproriska tonåringar.
Felet med att vara satanist är att man inte bryr sig om någon annan utan bara tänker på sig själv!
Av vilken anledning tycker du man ska skriva att man ska slakta präster och äta upp dem?
November 4, 2001
Callister wrote: Satanist är inget fel o vara.
men Djävuls dyrkare är däremot det men eftersom alla är så "okunniga" om religion så säger dom satanist och menar djävulsdyrkare.
Håller med om allt förutom "satanist är inget fel o vara", anlednigen står i ett av mina tidigare inlägg.
April 10, 2003
Texterna var från ett band som heter finntroll (Ja dom e finnar som skunger på svenska).
Mycket möjligt att det är fler fjortisar som klär sig enligt goth modet idag men jag betvivlar att många lysnar på musiken seriöst.
Det finn smycket bra musik att hämta innom metall värden men skälvklart finns det mycket skit också som med alla andra musik värdar.
August 20, 2001
Nu får de f*n ta och skärpa sig... Nu har vi nyligen haft två stora incidenter (gbg och stkhlm) och folk snackar mer om polisvåld än om hur vi ska lösa problemet...
Mer poliser, lag mot maskering vid demostrationer, pengar till NY kommunikationsutrustning för polisen... mm mm
"- Snuten ska inte få ställa till med kaos. Vi ska inte låta oss provoceras, säger en tonårskille."
Provoceras av vad????? Att man satt in poliser för att hålla lite ordning på deras "fredliga" demostrationer???
April 10, 2003
Satanism, den religonen som egentlig är Satinism handlar inte om att bara bry sig om sig själv det är en natur dyrkan som härstammar från brittiska öarna.
Ordet satan betyder "Guds motsåndare" och Satanism (Är inte lika säker på det här) "Förnekelse av gud".
Är man Satanism (Om man ser till den ursprungliga Naturdyrkan)
så förnekar man gud men också alla andra guda symboler/entiteter.
November 4, 2001
Tyrfing wrote: Texterna var från ett band som heter finntroll (Ja dom e finnar som skunger på svenska).
Mycket möjligt att det är fler fjortisar som klär sig enligt goth modet idag men jag betvivlar att många lysnar på musiken seriöst.
Det finn smycket bra musik att hämta innom metall värden men skälvklart finns det mycket skit också som med alla andra musik värdar.
Det är ju det jag menar!? Fjortisarna jag pratade om är ju så bara för att det är inne, snart när någon annan musikstil (kanske reggae) blir inne kommer dom slita av sig lädret, torka av sminket, skaffa dreads och gul/grön/röda kläder och säga "yoo, whatzup?"
July 27, 2002
Tyrfing wrote: Satanism, den religonen som egentlig är Satinism handlar inte om att bara bry sig om sig själv det är en natur dyrkan som härstammar från brittiska öarna.
Ordet f*n betyder "Guds motsåndare" och Satanism (Är inte lika säker på det här) "Förnekelse av gud".
Är man Satanism (Om man ser till den ursprungliga Naturdyrkan)
så förnekar man gud men också alla andra guda symboler/entiteter.
En Satanist observera satanist inte djävuls dyrkare
accepterar kristendomen men tolererar den, en satanist är medveten om både gud och satan.
ordet fan betyder faktiskt åklagare. 🙂
Satanism är en religion som hyllar individen i sig. Namnet ”Satan” är ett hebreiskt ord och betyder ”åklagare”. Många har fått för sig att satanister är människor som är fulla av hat och ägnar sig åt att bränna kyrkor, offra foster till djävulen och dricka blod. Men detta är inte fallet då det är djävulsdyrkare som ägnar sig åt dessa aktiviteter, och vill helst se hela kristendomen och alla kristna utplånade.
Satanister däremot ”dyrkar sig själva” och ogillar kristendomen, men tolererar den
De tror inte att det finns någon djävul, de ser honom bara som en myt som förekommer i bibeln Ett exempel på följderna av ett generalisering av Satanism:
En psykiskt sjuk människa går ut och mördar andra i djävulens namn, skriker att han är djävulen och ristar in uppochnedvända kors och pentagram på offrens kroppar. Media och kyrkan kallar honom då för satanist”. Vissa av dessa människor brukar kalla sig själva djävulsdyrkare, men det har ingenting med Satanism att göra. Deras djävul är densamme som den kristne och de tror på honom och dyrkar honom som ett högre stående övernaturligt väsen, precis som de kristna tror på gud.
Satanister ser satan som en symbol för de naturliga krafterna, individen och som en motpart till kristendomen. Att de skulle offra barn till någon/något som de inte tror på är helt fel, de hyllar barn och djur, eftersom de är så naturliga och följer sina egna känslor istället för de känslor som de flesta av de kristna anser som de "rätta" känslorna.
Inom den moderna satanismen är det två stora namn som dominerar, de är: Aleister Crowley och Anton LaVey. De är dessa män som har spridit satanismen runt om i världen
June 20, 2002
chrippaz wrote: [quote=Tyrfing]Texterna var från ett band som heter finntroll (Ja dom e finnar som skunger på svenska).
Det är ju det jag menar!? Fjortisarna jag pratade om är ju så bara för att det är inne, snart när någon annan musikstil (kanske reggae) blir inne kommer dom slita av sig lädret, torka av sminket, skaffa dreads och gul/grön/röda kläder och säga "yoo, whatzup?"
det är redan på gång... 🙂
Här i stan känns det som varenda jävel har dreads...
Har själv haft och funderar på att skaffa igen men nu är det fan tveksamt...
Håller med Tyrfing om att man ska hålla isär begreppen satanism och djävulsdyrkan lite bättre, men däremot tycker jag inte att satanism är speciellt vettig den heller...
iallafall den mer kända grenen som är relaterad till "the satanic bible" iallafall, det kanske finns mindre och vettigare grenar också men det vet jag inget om...
February 22, 2003
chrippaz wrote: [quote=Tyrfing]Texterna var från ett band som heter finntroll (Ja dom e finnar som skunger på svenska).
Sen när blev det "inne" med Death/Black Metal
jag tycker det är mer NU Metal fjortisarna lyssnar på såsom Linkin Park o.s.v
Inte en enda männsika förutom jag o 5 polare lyssnar seriöst på dödsmetall i min skola alla andra lyssnar på NU Metal o techno hiphop o.s.v
Jag vet att jag antagligen framstår som världens största fjortis här på forumet men jag beter mig bara så på internet (vet ej varför) tro mig inte om ni inte vill men så är det.
Jag klär mig i svart för jag trivs i det och inte för att nån annan gör det(det är nästan ingen som gör det där jag bor) jag har gjort det i 5 år och jag har lyssnat på death/black metal i 5 år också
4 Guest(s)