October 6, 2003
Dehman wrote: [quote=Starscream][quote=Dehman]Jag har aldrig varit på vintersemester. :S Får nog ta och åka någon gång och prova på snowboard. Är det något likt att åka skateboard? Svårare/lättare?
Mycket lättare! 🙂
Du ljuger inte? Kommer jag tillbaka med bruten svanskota är det dig jag kommer att klandra. 😉
Bräda är nog svårare. Men det går inte att jämföra.
December 11, 2002
chrippaz wrote: [quote=Joni^]jag har aldrig haft så bra bindingar som drake f60. tänk på det grabbar ska ni ha feta bindingar köp f60! 8)
till vilken typ av åkning?
blir mest åka i parken (ifall det finns någon) men det händer att man tar sig en offpist runda också! :rull:
October 26, 2003
åker snowbord så fort ja hamnar i backen (vilket inte är ofta) men men, när ja väl åker har ja ingen annat val än o hyra.. =)
hur mycket ja än önskar att ja kunda ha en egen så blir de nog aldrig så..
edit: kanske skulle skriva nåt annat men ja är för trött för att kommentera nåt, blev bara så sugen på att åka snowboard nu..
November 4, 2001
copulator wrote: har en salemon 550 med ett par s-pro bindnigar har åkt ca en månad per år, kommer ej att åka i år pga sjukdom
Det är schysst bräda. Vad hade du för längd? 164? S pro bindningarna är schysta men väger rätt mkt.
Synd att du inte kan åka i år hoppas du blir bra så fort som möjligt, så vi kan ta en tur 😉
//chrippaz.
October 1, 2003
BearznaiL wrote: Åkte Bräda förut. På nåt billigt budgetskit. Gick bra och sådär men aldrig nåt seriöst. Åker däremot Blades, hoppar som en tok och satsar på bakåtvolt iår (!).
Ska iofs testa Twintip-skidor iår.
Tycker alla brädåkare pajjar pisten ;/
Nja, alla brädåkare pajjar inte pisten, inte de som vet vad de sysslar med, däremot alla nybörjare ska ge F...N i alla svarta pister och half pipearna.
Själv har jag bara åkt bräda typ 2 år men skidor har jag åkt i typ 12-13 år.
November 4, 2001
Jontez wrote: Jag har en Shan Palmer (stavning?) som är 155 lång. Den är mellan 5-15 år gamal, vet inte exakt :). Ska åka till Ramundberget på fredag och vara där hela julen och nyårsafton.
Exakt jag förstår inte varför det alltid måste komma nybörjare som knappt kan ta sig ner för backarna och förstöra pisten i backar de inte klarar av.
Jontez: Shaun Palmer.
September 12, 2001
chrippaz wrote: [quote=Jontez]Jag har en Shan Palmer (stavning?) som är 155 lång. Den är mellan 5-15 år gamal, vet inte exakt :). Ska åka till Ramundberget på fredag och vara där hela julen och nyårsafton.
Exakt jag förstår inte varför det alltid måste komma nybörjare som knappt kan ta sig ner för backarna och förstöra pisten i backar de inte klarar av.
Hehe...kul att ni nämner Palmer här.
Har ju blivit en rad glada fester med honom och jäklar vad han kunde åka.
Sedan har man åkt med Craig Kelly,Ingemar Backman och några till samt partajat en del med dessa killar.. 🙂
Men nej...jag är ingen snowboardåkare, mest slalom för mig sedan länge.
November 4, 2001
skiroy wrote: [quote=chrippaz][quote=Jontez]Jag har en Shan Palmer (stavning?) som är 155 lång. Den är mellan 5-15 år gamal, vet inte exakt :). Ska åka till Ramundberget på fredag och vara där hela julen och nyårsafton.
Sedan har man åkt med Craig Kelly,Ingemar Backman och några till samt partajat en del med dessa killar.. 🙂
Men nej...jag är ingen snowboardåkare, mest slalom för mig sedan länge.
Jag har aldrig brytt mig så mycket om kända snowboardåkare men enda namnet jag inte känner till är Craig Kelly. Hur kom du i kontakt med dessa fina herrar?
Förövrigt tror ja, jag har bestämt mig för en Burton Johan 166 med Burton Mission-bindingar. Och sen får jag hoppas att mina fötter inte växer mer... När slutade era fötter växa?
[Image Can Not Be Found]
March 10, 2002
skiroy wrote:
Sedan har man åkt med Craig Kelly,Ingemar Backman och några till samt partajat en del med dessa killar.. 🙂Men nej...jag är ingen snowboardåkare, mest slalom för mig sedan länge.
Vad är detta för killar?
January 4, 2001
Dehman wrote: [quote=skiroy]
Sedan har man åkt med Craig Kelly,Ingemar Backman och några till samt partajat en del med dessa killar.. 🙂Men nej...jag är ingen snowboardåkare, mest slalom för mig sedan länge.
Vad är detta för killar?
OMG 😮
Vet du inte ens vem Ingemar Backman är?
4 Guest(s)