July 18, 2003
Tjena
Jag undrar om det finns fler "våghalsar" här, mina kompisar burkar beskriva mig som det när jag står på brädan.
Jag brukar i princip alltid köra runt 110%+ när man står på snwoboarden, älskar känslan av att man vet att man inte har total kontroll och om man skulle ramla så slår man sig duktigt.
Är det bara jag som är sådan eller finns det fler "idioter" som jag också har kallats här?
/blitz
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 8, 2003
har alltid kört skidor i alla år både längd och slalom. Var i sälen för nått år sen då tänkte man aldrig bräda ser helt livsfarligt ut, inga stavar och inget å ta emot sig med för man sitter ju fast i brädan.. Då körde man carving och det var hur kul som helst. Men nu i början av januari fick jag bräda med bindningar och pjäxor av en polare och var tvungen att prova. Kändes hel livsfarligt å bara slänga sig ut i becken men det var hur kul som helst så nästa dag körde jag direkt på det som är det brantaste i våran lilla backe här, räckte till rätt bra för en nybörjare 😛 . Sen ska min bror alltid vara värst. Han slängde sig ner för e fullkommligt livsfarlig backe där enda stoppet är att kasta sig innan man flger in i en gärdsgård eller i ett träd. Tyckte det kändes farligt där jag körde..
July 18, 2003
Självklart
Hela familjen åker bräda, faktiskt mor som började först ^^.
Snowboard isthashit
Drar till åre V.8 och till Alanga (Italien) V.10 😉
Ska blir GRYMT skoj !
Edit: Dock så har jag kontroll även när jag åker till 110% 😉 så får inte den där "osäkerhets"känslan som du eftersträver 🙂
July 18, 2003
Dry_Ice wrote:
Edit: Dock så har jag kontroll även när jag åker till 110% 😉 så får inte den där "osäkerhets"känslan som du eftersträver 🙂
Hmmm, det ju när man vet att man ligger lite över sin begränsning adrenalinet pumpar som fan.
Vilken är den backe ni har åkt som snabbast i?
Min är chocken i idre, det gick fan undan. Dock så paja jag min bräda också, men fick en ny av team sportia 😀
edit: är dyslektiker
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 22, 2001
*blitz* wrote: [quote=Dry_Ice] Edit: Dock så har jag kontroll även när jag åker till 110% 😉 så får inte den där "osäkerhets"känslan som du eftersträver 🙂
Hmmm, det ju när man vet att man ligger lite över sin begränsning adrenalinet pumpar som fan.
Jag håller med. Fan vad skönt det är.
Jag hoppas på att kunna dra en weekend i slutet av säsongen, annars blir det inget åkt alls i år 🙁
July 18, 2003
Json_81 wrote: [quote=*blitz*][quote=Dry_Ice] Edit: Dock så har jag kontroll även när jag åker till 110% 😉 så får inte den där "osäkerhets"känslan som du eftersträver 🙂
Jag hoppas på att kunna dra en weekend i slutet av säsongen, annars blir det inget åkt alls i år 🙁
Samma här, flickan min är i åre nu. Men det finns ju inget bättre än skid/snowboard semester skulle fan byta bort 3 v i solen för 1 v i åre eller något liknande.
IBM Thinkpad T60
April 10, 2003
Json_81 wrote: [quote=*blitz*][quote=Dry_Ice] Edit: Dock så har jag kontroll även när jag åker till 110% 😉 så får inte den där "osäkerhets"känslan som du eftersträver 🙂
Kan inte köra bräda allt för säkert men jag kör alltid vad som käns snäppet över min begränsning.
Tycker dock att det är lättare att åka fort än sakta på bräda.
July 18, 2003
Tyrfing wrote: [quote=Json_81][quote=*blitz*][quote=Dry_Ice] Edit: Dock så har jag kontroll även när jag åker till 110% 😉 så får inte den där "osäkerhets"känslan som du eftersträver 🙂
Kan inte köra bräda allt för säkert men jag kör alltid vad som käns snäppet över min begränsning.
Tycker dock att det är lättare att åka fort än sakta på bräda.
Enligt mig så måste man åka lite över sin begränsning, det gör ju det hela roligare och mer spännande.
IBM Thinkpad T60
January 13, 2004
Jo här är en till jubelidiot :bgrin: Brukade åka ca 2 veckor om året men nu har jag inte åkt på 5 år! Ska äntligen till Romme nästa lördag och bränna lite snö 😀
Håller med om att det kan va kul att åka 110% men av egen erfarenhet är det mindre kul när det slutar med att man åker på rygg med huvet före nerför en svart backe och med skogen bara ett par meter brevid 😉 Älskar dock att köra störtloppsvarianten när backen är så uppåkt så den börjar likna en puckelpist. Förutsatt att mjuksnön inte är bortskrapad.
July 18, 2003
fastbullit wrote: Marron, Åre är hyffsat om man inte vill åka så långt. Annars ska Chamonix och div. andra alpstäder vara guld.
Måste säga att jag tycker det är ganska långt ifrån värnamo. Dock acceptabelt
IBM Thinkpad T60
September 28, 2003
*blitz* wrote: [quote=fastbullit]Marron, Åre är hyffsat om man inte vill åka så långt. Annars ska Chamonix och div. andra alpstäder vara guld.
Måste säga att jag tycker det är ganska långt ifrån värnamo. Dock acceptabelt
Jaja men ska man åka så ska man väl. Jag var i Åre några vintrar sen och innan dess var jag ofta i Sälen ~2 veckor per år eller mer. Nu har jag planerat att dra ner till Chamonix, men jag vet inte när det blir av faktiskt. 😛
2 Guest(s)