Snurrig i huvudet av kaffe|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Snurrig i huvudet av kaffe
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
1108269
January 7, 2007 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Visst är det beroendeframkallande.
På tal om kafferus, jag har läst om folk som provat på att brygga så starkt kaffe det bara går och sen dricka sig berusade på det. Visst lyckades de, gissa vart de kom från. Precis, flashback. 😉
Typiskt flashback att ge sig på och bli berusade på allt, speciellt om det är lagligt. Äta muskotnötter osv. "Trippa" på muskotnötter ska desutom vara jäkligt skadligt mot kroppen. Men det är lagligt så alla ni tycker ju det är okej. Skit samma hur skadligt det är, bara det är lagligt. 😉

Bara jag som ser ett direkt samband med mac här?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1108272
January 7, 2007 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=ilg@dd]Jag dricker kaffe enbart för det är gott, sen kanske det även är ett beroende.

Visst är det beroendeframkallande.
På tal om kafferus, jag har läst om folk som provat på att brygga så starkt kaffe det bara går och sen dricka sig berusade på det. Visst lyckades de, gissa vart de kom från. Precis, flashback. 😉
Typiskt flashback att ge sig på och bli berusade på allt, speciellt om det är lagligt. Äta muskotnötter osv. "Trippa" på muskotnötter ska desutom vara jäkligt skadligt mot kroppen. Men det är lagligt så alla ni tycker ju det är okej. Skit samma hur skadligt det är, bara det är lagligt. 😉

Du har en minst sagt saftig fäbless för olika substanser och dess effekter måste jag säga. 😉

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1108278
January 7, 2007 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd]Jag dricker kaffe enbart för det är gott, sen kanske det även är ett beroende.

Du har en minst sagt saftig fäbless för olika substanser och dess effekter måste jag säga. 😉

Jag är påläst som satan. Det är därför anti-folk alltid blir sura på mig och börjar gnälla och hotas. För jag sitter på information och de har inget att säga imot. Du vet Änglatrumpet? Den fina blomman som alla gamla tanter odlar. Du vet om att den är en av de absolut starkaste hallusigenerna som finns? LSD, svamp osv är som leksaker i jämförelse. Men folk vet inget om det därför bryr dom sig inte. Sen om någon annan odlar något i sin garderob är det direkt fy-fy även om de har datura i trädgården hemma som är miljontals gånger värre.
Nej, får dra igång Svenska Akademin - Okunskap nu för att hylla det svenska folket 😎

Edit: Datura ingår i en grupp som heter "potatisväxter" tillsammans med bla potatis och tomat. Blasten på potatis går med att leka med. Så, ska vi knarka potatis allihopa?

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1108280
January 7, 2007 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gör ett nytt försök idag, samma mängd däremot till maten nu. ska se om jag svävar iväg senare på moln.

Personligen så dricker jag kaffe mest för att det är gott. och beroende framkallande.
Sen när jag har min praktik så behöver jag det för att vakna till lite på morgon, vilket verkar funka om man kombinerar det med arbete.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1108282
January 7, 2007 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: Jag gör ett nytt försök idag, samma mängd däremot till maten nu. ska se om jag svävar iväg senare på moln.

Personligen så dricker jag kaffe mest för att det är gott. och beroende framkallande.
Sen när jag har min praktik så behöver jag det för att vakna till lite på morgon, vilket verkar funka om man kombinerar det med arbete.

Kaffe är guldvärt på morgonkvisten. Börjar 05 och drar alltid en kopp det första jag gör sen kan jag inte ens ta en tupplur i lastaren om jag ens försöker. (Jo jag ar det slappt och bra på jobbet) 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1108299
January 7, 2007 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag måste nog vara segstartad som fasen för att uppnå "kafferus"..
Dricker väl en 7-10 stadiga muggar varje dag, och har då aldrig känt att det påverkat mej på något vis..(Mer än att jag blir pigg av det då.)

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1108300
January 7, 2007 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Jag är påläst som satan. Det är därför anti-folk alltid blir sura på mig och börjar gnälla och hotas. För jag sitter på information och de har inget att säga imot. Du vet Änglatrumpet? Den fina blomman som alla gamla tanter odlar. Du vet om att den är en av de absolut starkaste hallusigenerna som finns? LSD, svamp osv är som leksaker i jämförelse. Men folk vet inget om det därför bryr dom sig inte. Sen om någon annan odlar något i sin garderob är det direkt fy-fy även om de har datura i trädgården hemma som är miljontals gånger värre.
Nej, får dra igång Svenska Akademin - Okunskap nu för att hylla det svenska folket 😎

Edit: Datura ingår i en grupp som heter "potatisväxter" tillsammans med bla potatis och tomat. Blasten på potatis går med att leka med. Så, ska vi knarka potatis allihopa?

Det är absolut inga fel i att vara "påläst som satan".
Frågan jag mer ställer mig är på vilket sätt. Intresse eller för jobbet och i ditt fall är det inte för jobbet. 🙂
Jag har en gammal polare som också är mycket påläst men det är genom jobbet då han jobbar som polis.
Han är förövrigt en flitig surfare inom en viss avdelning på Flashback. 😉

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1108304
January 7, 2007 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag känner jag mig inte negativt påverkad av kaffet iallafall.
Kanske var för jag inte hade ätit så fruktansvärt mycket igår.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1108305
January 7, 2007 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=beta]Jag är påläst som satan. Det är därför anti-folk alltid blir sura på mig och börjar gnälla och hotas. För jag sitter på information och de har inget att säga imot. Du vet Änglatrumpet? Den fina blomman som alla gamla tanter odlar. Du vet om att den är en av de absolut starkaste hallusigenerna som finns? LSD, svamp osv är som leksaker i jämförelse. Men folk vet inget om det därför bryr dom sig inte. Sen om någon annan odlar något i sin garderob är det direkt fy-fy även om de har datura i trädgården hemma som är miljontals gånger värre.

Det är absolut inga fel i att vara "påläst som satan".
Frågan jag mer ställer mig är på vilket sätt. Intresse eller för jobbet och i ditt fall är det inte för jobbet. 🙂
Jag har en gammal polare som också är mycket påläst men det är genom jobbet då han jobbar som polis.
Han är förövrigt en flitig surfare inom en viss avdelning på Flashback. 😉

Har inte skrivit en rad själv på flashback och ogillar den sidan. Eller, ja, folket där är ju roliga så man går in där för att skratta.
Jag läser mig till så gott som allt. Skulle aldrig i min vildaste fantasi få för mig att trycka i mig varken datura, muskot eller något annat sånt iheller.
Tro inte att jag är värsta pundaren bara för jag är för cannabislegalisering och spenderar för många timmar framför massa rapporter. Stimulanter är ett intresse jag trivs att läsa om men det mesta stannar också där.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1108443
January 7, 2007 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=skiroy][quote=beta][quote=ilg@dd]Jag dricker kaffe enbart för det är gott, sen kanske det även är ett beroende.

Jag är påläst som satan. Det är därför anti-folk alltid blir sura på mig och börjar gnälla och hotas. För jag sitter på information och de har inget att säga imot. Du vet Änglatrumpet? Den fina blomman som alla gamla tanter odlar. Du vet om att den är en av de absolut starkaste hallusigenerna som finns? LSD, svamp osv är som leksaker i jämförelse. Men folk vet inget om det därför bryr dom sig inte. Sen om någon annan odlar något i sin garderob är det direkt fy-fy även om de har datura i trädgården hemma som är miljontals gånger värre.

har du testat själv...sen kan man ju fundera på att vara källkritisk ibland oxå?

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1108471
January 8, 2007 - 1:49 am
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: [quote=beta][quote=skiroy][quote=beta][quote=ilg@dd]Jag dricker kaffe enbart för det är gott, sen kanske det även är ett beroende.

har du testat själv...sen kan man ju fundera på att vara källkritisk ibland oxå?

Jag skrev att jag inte testat själv. Skulle aldrig få för mig att prova t.ex. datura. Sen är det allmänt känt att datura är en av de absolut värsta/starkaste där är, varför i helsike skulle jag vara så dum att prova något som alla som är pålästa vet är så kraftigt och farligt? Käka 5 muskotnötter med dig istället så du får åka in på sjukhuset med skevt förstånd och maglkramper. Om det nu är så svårt att förstå att där finns mycket som är berusande.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 338
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL