September 11, 2002
bloodman wrote: snusar man i ett par år så har man inte längre friska tänder/tandkött fy va äckligt.
snusar ej men har hört att snusning ä bra för tandkött o stimulerar salivutsöndringen vilket medför bättre naturlig rengöring av tänderna. detta har jag hört iaf massa snusare som berättat det för mig 😀
February 7, 2003
heimdal wrote: sluta med alla dessa jefla snustrådarna.. ja blir så sugen jueee.... jag slutade f.ö. med all tobak fredag vecka 14 2002. men det suger i läppen bara jag tänker på.. rapé .. mm.. general.. mmm...
eehh...hrrmm.. just det.. vart va vi någonstans
Jag lider med dig...Skall du ha en Snus...hehe
January 24, 2003
September 19, 2002
Det här med bruna tänder är en rätt vanlig fråga... Sist jag var till tandläkaren frågade dom hur länge jag hade snusat. När jag sa 6 år så blev dom jätteförvånade och undrade om jag hade blekt tänderna någon gång. Det enda jag gjort är att jag kört med sån där whitening-tandkräm länge. Det funkar faktiskt.
Än så länge tyckte dom inte att jag fått några skador att tala om på tandkött osv, och mina tänder är i så bra skick dom kan bli. Däremot så är jag fullt medveten om att snus inte är nyttigt av diverse anledningar, önskar på sätt och vis att jag kunde sluta. Dock har man ju andra laster också, som tex whiskey, öl, en och en annan kuban nån gång(oftast tillsammans med en god skotsk whiskey) plus cola så klart... 8)
Den dag jag slutar med alla dessa laster kommer jag att ha tråkigt... Dessa saker är några av de bättre sakerna med livet, förutom tjejen och datorn då förstås!
2 Guest(s)