Snus|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Snus
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
sp_UserOfflineSmall Offline
321444
April 26, 2003 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ]Det här med bruna tänder är en rätt vanlig fråga... Sist jag var till tandläkaren frågade dom hur länge jag hade snusat. När jag sa 6 år så blev dom jätteförvånade och undrade om jag hade blekt tänderna någon gång. Det enda jag gjort är att jag kört med sån där whitening-tandkräm länge. Det funkar faktiskt.

Än så länge tyckte dom inte att jag fått några skador att tala om på tandkött osv, och mina tänder är i så bra skick dom kan bli. Däremot så är jag fullt medveten om att snus inte är nyttigt av diverse anledningar, önskar på sätt och vis att jag kunde sluta. Dock har man ju andra laster också, som tex whiskey, öl, en och en annan kuban nån gång(oftast tillsammans med en god skotsk whiskey) plus cola så klart... 8)

Den dag jag slutar med alla dessa laster kommer jag att ha tråkigt... Dessa saker är några av de bättre sakerna med livet, förutom tjejen och datorn då förstås! wink

håller med... laster ska man ha... det gäller att göra en god kompromiss mellan livslängd och livskvalité...
vad vore livet utan en fast internetuppkoppling och en kall pilsner till helgen... 😉

just snuset skulle jag gärna sluta med dock, då det är ett ganska kraftigt beroende och för det mesta bara är, just det, ett beroende...
det är sällan man sätter sig ner och njuter av en snus...

"snus och mus är mitt förtjus, kaffe och pitt är gummans"... skönaste citatet... 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
321508
April 26, 2003 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla moderatorer o redaktörer verkar snusa... *usch*
Har aldrig provat att snusa o kommer f-imej inte göra det heller....

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
321557
April 26, 2003 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ]En liten fundran, fanns det ett alternativ: Jag snusar inte? Nope.... 😮

General all the way för mig iaf.

Nej, omröstningen var för de som snusar.. Förlåt min otydlighet.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
321565
April 26, 2003 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ]Dock har man ju andra laster också, som tex whiskey, öl, en och en annan kuban nån gång(oftast tillsammans med en god skotsk whiskey) plus cola så klart... 8)

+ cola! precis wink det säger jag med men ingen håller med [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
323038
April 28, 2003 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

Cola är ju minst lika given som whiskyn... 😀

Snuset är ju som en annan skrev ovanför den värsta av lasterna jag har iaf, just pga att det är ett så starkt beroende. Dock så håller jag inte med om att "man aldrig sätter sig ner & njuter av en snus". Snuset är nog en av de sakerna jag skulle ha störst problem att sluta med, inte bara pga beroendet utan för att det är så jevla gött! :bgrin:

boogey
Member
Medlem
323049
April 28, 2003 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ]Cola är ju minst lika given som whiskyn... 😀

Snuset är ju som en annan skrev ovanför den värsta av lasterna jag har iaf, just pga att det är ett så starkt beroende. Dock så håller jag inte med om att "man aldrig sätter sig ner & njuter av en snus". Snuset är nog en av de sakerna jag skulle ha störst problem att sluta med, inte bara pga beroendet utan för att det är så jevla gött! :bgrin:

liten men viktig felskrivning av dig... wink
jag citerar mig själv: "man sällan sätter sig ner och njuter av en snus"

tycker också att det är riktigt gott, men i förhållande till hur mycket man snusar känns det som ganska sällan man njuter av det ändå... oftast när man stoppar in en snus är det ju bara för att man måste...

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
323057
April 28, 2003 - 8:23 am
sp_Permalink sp_Print

Okej, okej då om du ska vara så petig så... wink

Jo så kan det ju bli litegrann, men ibland brukar jag ta ett uppehåll på sisådär några timmar extra innan jag tar en snus.. Om man väntar riktigt tills man verkligen MÅSTE ha en snus så känner man välbehaget sprida sig genom kroppen direkt man lägger in en riktigt smaskig & färsk general lös... 😛

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
323710
April 28, 2003 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja.. fast morgonsnusen är ändå bäst.. man har ätit frukost, borstat tänderna.. står o väntar på bussen, småfryser lite.. bussen kommer och man kliver in i värmen, sjunker ner på ett väl insuttet säte.. känner den stora dieselmotorn brumma under en.. börjar bli lite varm.. då prisar man herren, sluter ögonen och njuter... AHhh

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
323977
April 29, 2003 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe shit vad jag känner igen mig! 😀

Fast nuförtiden är det bilen jag sätter mig i eftersom jag inte går skola längre sedan ett par år tillbaks. Kör mest bil nuförtiden... Känns som mycket skönare än att åka fullpackad buss varje morgon & sitta bredvid nån man helst skulle ha på andra sidan av bussen... Att sitta & köra sin egen bil till jobbet & lyssna på sin egen musik utan att någon kan klaga på varken musikstilen eller körstilen är så jevla skönt!

boogey
Member
Medlem
323996
April 29, 2003 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

Millhouse wrote: Ja.. fast morgonsnusen är ändå bäst.. man har ätit frukost, borstat tänderna.. står o väntar på bussen, småfryser lite.. bussen kommer och man kliver in i värmen, sjunker ner på ett väl insuttet säte.. känner den stora dieselmotorn brumma under en.. börjar bli lite varm.. då prisar man herren, sluter ögonen och njuter... AHhh

det går rysningar genom kroppen på mig...
cyklar mest, men bara för detta funderar jag på att ta bussen idag... 🙂

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
324126
April 29, 2003 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

jag är ju så illa tvungen att åka buss... men det gör inte så mycket.. 😉

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
324127
April 29, 2003 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

jag är ju så illa tvungen att åka buss... men det gör inte så mycket.. 😉

boogey
Member
Medlem
324159
April 29, 2003 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

hmmm... General går upp i toppen...
känner inte en jävel som snusar det... alla jag känner inkl. jag snusade iofs General när vi var i 15-årsåldern, men sen dess har vi delat upp oss i två läger - Ettan och Grov...

Några funderar iofs på att gå över till det där Gustavus eller vad det heter... Är inte lika pigg på idén själv då jag gärna ser att mitt snus luktar snus och inte Earl Grey-te... 😉

FinskaLejonet
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
324178
April 29, 2003 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

general lös!

själv så har ja snusat i 5 år utan att ha fått gula tänder eller nåra som helst problem...

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
324557
April 29, 2003 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

General...
borstar man bara tänderna så är det inga som helst problem.. har det inte vart de 4 senaste iaf...

Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
324568
April 29, 2003 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Millhouse wrote: Ja.. fast morgonsnusen är ändå bäst.. man har ätit frukost, borstat tänderna.. står o väntar på bussen, småfryser lite.. bussen kommer och man kliver in i värmen, sjunker ner på ett väl insuttet säte.. känner den stora dieselmotorn brumma under en.. börjar bli lite varm.. då prisar man herren, sluter ögonen och njuter... AHhh

Så Sant...Så Sant...

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
324569
April 29, 2003 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Imperial Tim wrote: [quote=Millhouse]Ja.. fast morgonsnusen är ändå bäst.. man har ätit frukost, borstat tänderna.. står o väntar på bussen, småfryser lite.. bussen kommer och man kliver in i värmen, sjunker ner på ett väl insuttet säte.. känner den stora dieselmotorn brumma under en.. börjar bli lite varm.. då prisar man herren, sluter ögonen och njuter... AHhh

Så Sant...Så Sant...

mums mums

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
325862
May 1, 2003 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Snus.. God's gift to mankind.
Denna vara som klassas som narkotikum utanför norden, har en positiv effekt på tänderna och allt runtomkring.. Snus behåller rätta salthalten i munnen och neutraliserar alla sura syror och skit som fräter och gör illa i munnen_ Snus innehåller ju bara: Vatten,Tobak, lite fuktighetsbevarande medel, smak, koksalt <-- den stora finessen---->, lite surhetsreglerande grejjer och rökarom... Så .. Upp med prillan allihop ..Sluta suga på cancerpinnar och ta en icke cancerframkallande tandförsäkrings snus istället..

Amen..

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
325882
May 1, 2003 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

kottetrance wrote: Snus.. God's gift to mankind.
Denna vara som klassas som narkotikum utanför norden, har en positiv effekt på tänderna och allt runtomkring.. Snus behåller rätta salthalten i munnen och neutraliserar alla sura syror och skit som fräter och gör illa i munnen_ Snus innehåller ju bara: Vatten,Tobak, lite fuktighetsbevarande medel, smak, koksalt <-- den stora finessen---->, lite surhetsreglerande grejjer och rökarom... Så .. Upp med prillan allihop ..Sluta suga på cancerpinnar och ta en icke cancerframkallande tandförsäkrings snus istället..

Amen..

Hmm.... J A F A K T I S K T ! ! ! ! ! !

Halleluja!

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
325895
May 1, 2003 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Ehm.. Lavemang gör säkert lite nytta också...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 405
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL