June 17, 2002
kottetrance wrote: Snus.. God's gift to mankind.
Denna vara som klassas som narkotikum utanför norden, har en positiv effekt på tänderna och allt runtomkring.. Snus behåller rätta salthalten i munnen och neutraliserar alla sura syror och skit som fräter och gör illa i munnen_ Snus innehåller ju bara: Vatten,Tobak, lite fuktighetsbevarande medel, smak, koksalt <-- den stora finessen---->, lite surhetsreglerande grejjer och rökarom... Så .. Upp med prillan allihop ..Sluta suga på cancerpinnar och ta en icke cancerframkallande tandförsäkrings snus istället..Amen..
EHhh.. DU har inte tänkt på att tandköttet går åt helvette av snus då eller??
T ex så fräter ju snuset bort tandköttet där man har prillan så man får en djup grop upp bakom näsan... Hur fräsht e det på en skala???
Säger bara... SLUTA SNUSA ALLA!!! DRICK COLA!!:.=) HAHHA
June 20, 2002
ThaMole wrote: [quote=kottetrance]Snus.. God's gift to mankind.
Denna vara som klassas som narkotikum utanför norden, har en positiv effekt på tänderna och allt runtomkring.. Snus behåller rätta salthalten i munnen och neutraliserar alla sura syror och skit som fräter och gör illa i munnen_ Snus innehåller ju bara: Vatten,Tobak, lite fuktighetsbevarande medel, smak, koksalt <-- den stora finessen---->, lite surhetsreglerande grejjer och rökarom... Så .. Upp med prillan allihop ..Sluta suga på cancerpinnar och ta en icke cancerframkallande tandförsäkrings snus istället..Amen..
EHhh.. DU har inte tänkt på att tandköttet går åt helvette av snus då eller??
T ex så fräter ju snuset bort tandköttet där man har prillan så man får en djup grop upp bakom näsan... Hur fräsht e det på en skala???
Säger bara... SLUTA SNUSA ALLA!!! DRICK COLA!!:.=) HAHHA
gropen är inte allt för farlig, utan försvinner på ett par dagar om man byter plats på prillan...
däremot kan snusning leda till tandlossning och en del saker som inte alls är relaterade till munnen...
så nyttigt är det ju knappast, men nyttigare än rökning...
November 29, 2001
Öwall wrote: Jag tycker att alla ska dricka hb. Det är jättenyttigt. Det är iallafall nyttigare än saltsyra. Det betyder att det är nyttigt och helt ok och inte alls farligt.
🙂
Precis, skjut amfetamin, det är ju iaf inte lika farligt som heroin liksom.
Elelr vafan, skjut er i benet, det är bättre än att bli skjuten i huvet. :bgrin:
November 29, 2001
Coore wrote: Nu tycker jag att ni kommer med liiiite överdrivna liknelser...
Om man är beroende av cigaretter så är det väl bättre att man slutar med det och börjar snus?!
Jag snusar själv. Visst är det bättre med snus.
Men personligen tycker jag det verkar vettigare att utgå ifrån det som är sunt istället för det som är osunt när man ska bedöma hur pass sunt/osunt något är.
November 26, 2002
Millhouse wrote: Ingen som skadats av passiv snusning
fel.
Ska man röka så måste man i de flesta fall gå ut utomhus. Om man snusar så gör man det vart fan man än sitter. sen om det sitter någon i närheten som inte tycker om snus, synd för dem.
Jag råkar inte ut för passiv rökning om jag inte vill det.
June 13, 2001
lite kuriosa sedan tiden då general lös hade guldlock och det fanns snus med latkris is..
http://home.swipnet.se/~w-11273/snus.htm
tillochmed "Karlskrona snus" finns med
3 Guest(s)