September 23, 2002
http://www.expressen.se/index......p?a=115302
Ja, vad ska man säga. Personligen har jag alltid trott att snusets risker är överdrivna. Självklart är det inte nyttigt och inte hälsosamt. Men riskerna är överdrivna.
Mer snusforskning!
Och låt dem få exportera denna underbara produkt, General.
May 10, 2003
Tror visserligen inte att snus ger cancer men tror inte heller att det är bra. Bättre att låta bli blir billigare också 😀
Dessutom har jag alltid tänkt på en sak de flesta snusare jag känner tror inte på rapporterna om att det skulle vara farligt, men så fort det kommer en om att det skulle vara bra så tror dem på den direkt. 😀
December 15, 2002
Chris64 wrote: Tror visserligen inte att snus ger cancer men tror inte heller att det är bra. Bättre att låta bli blir billigare också 😀
Dessutom har jag alltid tänkt på en sak de flesta snusare jag känner tror inte på rapporterna om att det skulle vara farligt, men så fort det kommer en om att det skulle vara bra så tror dem på den direkt. 😀
Man hör det man vill höra 🙄
September 23, 2002
Ingen har sagt att det är bra att snusa. Läs vad jag skriver igen. Och läs vad forskarna säger.
Snusandet är mycket bättre än rökningen. Därmed inte sagt att det är bra att snusa.
Skulle dem som röker börja snusa nu är det ändå försent. Det som ska ske är att man aldrig börjar röka och istället börjar använda snuset. Då skulle fler leva längre än om dem hade rökt. Det är ungeför det dem menar.
Återigen, snusandet är inte ofarligt, dock bra mycket nyttigare än rökning. Och det är inte svårt att förstå.
June 20, 2002
Chris64 wrote: Tror visserligen inte att snus ger cancer men tror inte heller att det är bra. Bättre att låta bli blir billigare också 😀
Jag tror lätt på båda sidor av rapporteringen...
Jag känner dock precis som de flesta andra sidor här att riskerna med rökning, framförallt cancer och KOL, lätt överväger de som finns med snusning...
January 28, 2003
NH|Falcon wrote: Snusandet är mycket bättre än rökningen. Därmed inte sagt att det är bra att snusa.
Skulle dem som röker börja snusa nu är det ändå försent. Det som ska ske är att man aldrig börjar röka och istället börjar använda snuset. Då skulle många fler leva längre än om dem hade rökt. Det är ungeför det dem menar.
Snus räddar verkligen inga liv, det är avhållandet från rökningen som räddar liv.
Hur många hade överlevt om de skitet i bådadera?
Jag håller dock med om att jag ser betydligt mer positivt på snusare än rökare, ni har iaf vettet att inte ta kol på er omgivning!
Men fortfarande ser jag både snusare och rökare som personer fast i ett "miss"bruk.
June 20, 2002
pompougnac wrote: är inte gula tänder och stinkande andedräkt biverkningar nog att ge fan i skiten...
Snus luktar ju gott... :arg:
Förövrigt är rökning och kaffe/te-drickande mycket värre om man är oroad för permanent gula tänder...
Snus ger mestadels beläggningar som går bort när man borstar de...
1 Guest(s)