November 21, 2005
February 3, 2003
Olagligt och olagligt, tullen i Australien ville verkligen inte släppa in mina föräldrars stockar när vi var där. De är ju inte så förtjusta i att man tar in utländska saker till det landet (vilket är helt förståligt).
Så antar att man kan säga att det är olagligt där.
CTH wrote: så vitt jag vet så är det inte olagligt att inneha någonstans, men det kan möjligtvis vara olagligt att sälja i vissa länder.
Tror det är olagligt i Spanien, klassas typ som narkotika ifall Guardia Civil är på det humöret.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Gamblor wrote: [quote=ilg@dd] Tror det är olagligt i Spanien, klassas typ som narkotika ifall Guardia Civil är på det humöret.
Då kryssar vi för Australien och Spanien som två länder jag aldrig kommer besöka.
😀
Australien är nog en plats jag skulle vilja besöka, men får väl vänta tills jag slutat snusa gissar jag. Spanien törs jag nog inte besöka efter min kusins upptåg där, vem vet, dom kanske haffar mej ioma vi har samma efternamn och är ganska lika i utseende.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 23, 2002
Till Singapore och Island får du inte ta in något.
I Australien som ni nämner här får du ta med dig 1.5kg dvs 3 stockar.
Om man ska tro Aftonbladets granskning.
Den är iofs året gammal, så det kanske har uppdaterats både här och där 🙂
May 17, 2004
[-Pale- wrote: ]Inte förbjudet att bruka, men man får inte sälja snus i Finland.
eller något annat eu land för den delen heller.
för mig var det fakctis förvånande att höra att något eu land hade total förbjudit det (spanien).
Fast för mig så är varken Spanien eller skåne med i eu så det spelar ingen roll
July 18, 2003
Vitamin-C wrote:
HAHA!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
September 28, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Gamblor][quote=ilg@dd] Tror det är olagligt i Spanien, klassas typ som narkotika ifall Guardia Civil är på det humöret.
Då kryssar vi för Australien och Spanien som två länder jag aldrig kommer besöka.
😀
Australien är nog en plats jag skulle vilja besöka, men får väl vänta tills jag slutat snusa gissar jag. Spanien törs jag nog inte besöka efter min kusins upptåg där, vem vet, dom kanske haffar mej ioma vi har samma efternamn och är ganska lika i utseende.
Stred han för Franco?
fastbullit wrote: [quote=ilg@dd][quote=Gamblor][quote=ilg@dd] Tror det är olagligt i Spanien, klassas typ som narkotika ifall Guardia Civil är på det humöret.
😀
Stred han för Franco?
:cy:
Nej, men _mot_ Gaurdia Civil..
June 23, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Gamblor][quote=ilg@dd] Tror det är olagligt i Spanien, klassas typ som narkotika ifall Guardia Civil är på det humöret.
😀
Hahahaha planera resa efter vart man får ta med sig snus, herregud.
January 13, 2003
Vitamin-C wrote: [quote=[-Pale-]]Inte förbjudet att bruka, men man får inte sälja snus i Finland.
eller något annat eu land för den delen heller.
för mig var det fakctis förvånande att höra att något eu land hade total förbjudit det (spanien).
Rätt fräckt då att det är olagligt att snusa tobak men det är tillåtet att ha egna cannabisodlingar där. Undrar hur det ser ut när man är 65 så man vet vart man ska spendera sin pension. 😎
Delph1 wrote: [quote=ilg@dd] :cy:
Nej, men _mot_ Gaurdia Civil..
Var det under den andra stora suparrundan '64-'93? 😉
//Andreas
Näe, hösten -88.
Men jag var inte med.
10 dagars semsetertripp som blev 2 månader på Santa Cruz fängelse.
:cy:
1 Guest(s)