November 21, 2005
Hur blir det med snus där utgångsdaumet har gått ut? Köpte en dosa idag som går ut 30 jan och undrar hur det blir då? Tror knappast att nikotinet elr ngt skulle försvinna för det lär ju vara typ omöjligt men det är port so kan typ påsarna pajja elr något? Eller blir dom bara torra? har General white så dom är redan relativt torra.. ?
November 21, 2005
September 11, 2002
själv köpte jag i en arabaffär snus som var 6 månader gammalt, jag mådde inte dåligt, förrän jag såg datumet, så jag antar att det bara var en psykologisk effekt. direkt torrt var det inte heller faktiskt, han kanske hade frusit in det eller nåt....
men visst blev jag irriterad, man måste vara mer vaksam när priset är lågt =)
Öööh?
En dosa räcker ju knappt en dag, vari ligger problemet?
Iofs kör jag med Ettan lössnus, det kanske är godare så det går åt mer.
Varför påssnus? Är du väldigt gles mellan tänderna?
Skulle man någon gång lyckas ha en dosa som börjar bli torr så är det ju bara att lägga i en skiva rå potatis eller bara skvätta i lite sprit av den sort man föredrar.
Köper man stora kvantiteter, typ att det inte går åt på en 2-3 veckor, så kan man med fördel förvara godsakerna i frysen.
Annars duger kylskåpet bra.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2004
Johan- wrote: Hur blir det med snus där utgångsdaumet har gått ut? Köpte en dosa idag som går ut 30 jan och undrar hur det blir då? Tror knappast att nikotinet elr ngt skulle försvinna för det lär ju vara typ omöjligt men det är port so kan typ påsarna pajja elr något? Eller blir dom bara torra? har General white så dom är redan relativt torra.. ?
Här har vi en snål kille, rädd för att snuset ska gå ut.
November 21, 2005
January 13, 2003
Snus är en kylvara och är det bara förvarat rätt ska det inte vara några problem. Är snuset förvarat varmt en längre tid så ökar mängden cancerframkallande ämnen. Minns att det var mycket snack om det när "vi" börjat exportera snus till fattigare länder där inte alla butiker kunde ha snuset i kyl.
January 4, 2001
Bäst-före på snus är enligt mig mycket tidigare än vad som anges på dosorna.
Då jag inte förvarar min snus i kylen utan i fickan så blir ju snusen torrare för varje timme som går.
Jag köper bara snus i butiker där jag vet att datum:et är okej (här går inte att få helt bra).
Snus från en dosa som inte har varit kyld på 2 dagar går inte heller, blir alldeles för torrt.
Men om man snusar ettan som illgadd så är det lite skillnad för den snusen känns färsk mycket längre än vad grovsnus gör.
Jag antar att jag är lite av en finsmakare när det kommer till snus, men det är något jag har fått från min far, som slänger snusdosorna när de är halvfulla för då har de blivit för torra. 🙂
1 Guest(s)