March 15, 2002
hawkie wrote: Om det händer, beställer jag ett linux paket till mitt ps2...köper feta IDE diskar(lr firewire/USB 2.0) och kör det!
Tekniskt sätt är detta inte så omöjligt att utföra, men jag kan också tänka mig att det blir lätt att lura/kringgå detta.
Isf kan du ju lika gärna fortsätta att använda den dator du har nu.Men å andra sidan kan man ju införskaffa ett antal ps2:or och köra som kluster 😉
August 18, 2003
lär ju köpa det sista som kommer, sen stannar man på det =) lär ju en hel hemsk massa människor göra så, dataföretagen kommer inte o få sälja vidare mycket grejjer på några år... osså finns det väl några mindre tillverkare av komponenter som inte är med på detta, o så länge det är fler än en tillverkare så kommer det finnas konkurrens och priserna kommer inte va så hemska, tror det kommer att lösa sig iaf.
June 20, 2002
ok... anledningar till att detta skulle kunna fungera...
personligen tror jag inte att det kommer att göra det, finns många anledningar till varför, men argumenten till varför det skulle kunna funka bör ändå tas på allvar...
- "Nätverkstrafiken kommer att stoppas av brandvägg"... Jo, men tanken är att din dator inte ska starta om du försöker blocka trafiken. Vill du inte gå med på detta "hederliga" försök att stoppa piratkopiering och spridande av otillåten trafik har du självklart något lurt i sinnet...
- "Man kan ju koppla ur chipet"... Man kan ju alltid försöka löda bort det om man känner för det när de implementerats i processorerna byggda med .06-microns-teknik... 😉
- "Då väljer man ju någon annan tillverkare"... Personerna som har tänkt på detta vis kan ju alltid titta på medlemslistan... Transmeta och Sun är de processortillverkare ni kan vända er till när det kommit till det steg där chipet implementeras i processorer... 😉
January 17, 2002
Jag förstår inte varför MoBo tillverkarna går med på sånt här, än mindre Intel och AMD... Deras försäljning kommer att decimeras till hyrdatorer åt gammla kärringar etc.
Seriöst? Skulle ni köpa en dator/mobo/processor som förhindrade er från att tanka musik, w***z etc?
Nevvah... Musik lever jag inte utan, och jag har då FAAN inte tänkt köpa en enda jävla skiva innan jag vet att låtarna på den är bra, och det finns det ju bara ett sätt att ta reda på...
KANSKE om skivpriserna gick under 100:-/120:- annars ruinerar du dig.
Äkta gamers kommer att gå över till konsoller då sånt här händer, för jag vet då inte många som springer och köper sina spel för ~500:- nuförtiden... Nu menar jag juh att folk chippar och laddar in piratkopierade spel på konsollen såklart, för än sålänge kan dom juh inte kolla dom (Om fanskapen inte kräver att du pluggar in TP kabeln i röven på den innan du startar...)
2 Guest(s)