April 2, 2003
stormaz wrote: [quote=Peter@20ghz]. och till sist på bröstet en ganska så stor kärleksförklaring till min fru, med kinesiska tecken.
Hört att man ickeh skall tatuera kärlekstrams och olika namn på personer, man vet ju aldrig vad som händer....
Därför ska man ju göra som Steve-O i Jackass, sätta en tatuering nånstans som säger "Ditt namn" Då kan man ha hur många flickvänner som helst :):):):) 😀
November 16, 2002
Jag e själv lite sugen på att tatuera mig men jag vill att den ska betyda nått inte bara va snygg så jag väntar nog ett tag.
en polare tatuera sig nyligen för första gången(i lördags faktiskt)
han hade sett en karp(kinesik fisk) som han gilla men han har ingen tanke bakom den mer änn att han gilla den helt enkelt och nu sitter den där
han gjorde precis som peter sa prata med tatueraren och han fick en skiss osv (iof kände min kompis honom lite smått)
hans karp på över armen tog 5 timmar så jag fråga han hur ont det gjorde på en skala mellan 1 till 10 och fick till svar
första halvtimmen = 8, resten av tiden = 4 ,sista timmen = 15
jag instämmer till hundra procent att man ska hitta på sin egen om man är ritkunnig lr överlägga med tatueraren dom är fruktansvärt duktiga har sett ett antal skisser som min polares tatuerare har gjort
men det skadar ju inte att kolla på andras och få lite inspiration så jag slänger med en LÄNK!
lycka till med tagen Flame 😀
November 8, 2002
Peter@20ghz, jag har funderat lite på att tatuera in nått slags taggtrådliknande runt fotlederna (vristen), dock hörde jag att det skulle göra ont som sat-an att göra eftersom det inte är så mkt kött på dem ställerna, mest ben under huden.
Vidare har jag också hört att det kan vara lite vanskligt att tatuera sig väldigt tydligt, typ på händer osv, inte många tauerare som gör sånt eftersom man kan få svårt när man ska söka jobb sen.. ?
På fotlederna är väl inte såå tydligt?
August 21, 2001
Beex wrote: Hatar tatueringar av den anledning att alla som tatuerar sig sedan vill ta bort den. Gissa vem som får betala? Inte den som vill ha bort den iaf!
Det lär det ju visst vara.. Staten står bara för det om tatueringen är extremt missprydande eller innehåller namn..
Edit: Jag tror, har fått för mig, att det är så.. Jag är inte 110 % på detta..
April 10, 2001
Blå_måne_
Runt vristen får du räkna med viss smärta.
Detta beror till stor del på att man har lite underhudsfett, muskelmassa osv på dessa ställen. Vad gäller synbarhet så anser jag inte att vristerna är nått direkt att oroa sig för. tycker själv att det e ganska cool med gaddningar på vader, fötter och vrister.
Sen stämmer det bra att många tatuerare inte vill gadda på händer, fötter, hals och framförallt inte i ansiktet. Detta har väl luckrats upp mer och mer, men visst motstånd kan man fortfarande stöta på.
Bara att tänka efter före, tänka lite till, och sen bestämma sig..
January 6, 2002
Peter@20ghz wrote: Blå_måne_
Detta beror till stor del på att man har lite underhudsfett, muskelmassa osv på dessa ställen. Vad gäller synbarhet så anser jag inte att vristerna är nått direkt att oroa sig för. tycker själv att det e ganska cool med gaddningar på vader, fötter och vrister.Sen stämmer det bra att många tatuerare inte vill gadda på händer, fötter, hals och framförallt inte i ansiktet. Detta har väl luckrats upp mer och mer, men visst motstånd kan man fortfarande stöta på.
Tror du denna gjorde ont att göra?
http://www.bme.freeq.com/tatto.....p00071.jpg
March 24, 2003
silke wrote: JAMEN FÖR h*****e!! LÄNKA INTE TILL SÅN SKIT UTAN ATT VARNA!!
VISSA SITTER PÅ JOBBET OCH KAN FÖRLORA SKITEN PGA SÅDANA SOM DU!
Hm, vad kan vara mer smärta än på vissa kroppsdelar, om man jämför med halsen.
Inte förlorar man arbetet för att man tittar på en drake 🙂
May 6, 2001
Måste lägga mig i Peter's inlägg ovan, om det är seriösa tatuerare så ska de ha märkningen "SPT"(Sveriges Professionella Tatuerare) och får ej enligt hälsorvårdsnämnden inte tatuera varken händer eller på ansiktet och Hälsovårdsnämnden gör undersökningar på dessa SPT-anslutna tatuerarstudior varje år eller något.
Oftast är de som är anslutna till SPT något dyrare än de som inte är det och jag tror att de tar 1000 kronor per timme.
November 8, 2002
Peter@20ghz wrote: Blå_måne_
Detta beror till stor del på att man har lite underhudsfett, muskelmassa osv på dessa ställen. Vad gäller synbarhet så anser jag inte att vristerna är nått direkt att oroa sig för. tycker själv att det e ganska cool med gaddningar på vader, fötter och vrister.Sen stämmer det bra att många tatuerare inte vill gadda på händer, fötter, hals och framförallt inte i ansiktet. Detta har väl luckrats upp mer och mer, men visst motstånd kan man fortfarande stöta på.
coolt.. vad kan det tänkas kosta, cirkus för en tåggtråds tatuering runt ena vristen? skulle vara tufft att ha, speciellt när man går med sandaler på sommaren 🙂
December 4, 2001
Metz wrote:
hans karp på över armen tog 5 timmar så jag fråga han hur ont det gjorde på en skala mellan 1 till 10 och fick till svar
första halvtimmen = 8, resten av tiden = 4 ,sista timmen = 15
det ska tydligen kännas som det bränns o inte sticker när man tatuerar sig. men men, hur kommer det sig att det är på 15 sistan timmen på skalan? 🙄
May 14, 2003
Jag har själv Hela ryggen (HELA ryggen, alltså inte NÅN hud kvar alls), hela sidorna på kroppen, hela röven, ena bröstet, båda överarmarna ner till armbågarna (insidorna också) samt hela underbenet och ena foten (runt hela helt täckt). Jag har ungefär (har tappat kollen, men kan göra en uppskattning) cirka 45-50 besök hos tatuerare uppdelat på cirkus 170 timmar under nålen. Jag har VÄLDIGT bra koll på tauterande och angående en del av era frågor:
1) Man får betala själv för att ta bort tatueringar. Och det är jäkligt dyrt.
2) Karpen din kompis hade är med största sannolikhet japansk. (vanligt motiv bland japanska tatueringar (karpar blir drakar enl japansk mytologi)
3) Det är INTE skönt attt tatuera sig. Dom som påstår sådant skulle jag vilja döda. Klart att det inte gör ont om man sitter ett fyratimmarspass på nåt löjligt ställe som armen eller för den delen vaden. Prova njurarna, fötterna, armhålorna eller liknande. usch.
4) tribals är bara löjligt. alla börjar med sådana och alla ångrar sig sen. Bilder är mer personliga, snyggare och bättre när man sen vill fortsätta.
5) Jag glömde nog nåt, men måste och hämta upp min dotter som pga dagisstrejk ej får gå på dagis idag. tjo.
6) Justja, kärleksförklaringar och "dumma" tatueringingar är toppen. Man måste gambla, annars är det ju inget spännande?
🙂
2 Guest(s)