Snygga tatueringar|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Snygga tatueringar
Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
sp_UserOfflineSmall Offline
335860
May 14, 2003 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: och till sist pÄ bröstet en ganska sÄ stor kÀrleksförklaring till min fru, med kinesiska tecken.

sĂ€ker pĂ„ att det stĂ„r det? sĂ„ att det inte Ă€r som i reklamen du vet... "nudelsoppa" eller "extra spicy chicken" eller vad det nu var 😀

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
335866
May 14, 2003 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

hÀhÀ!

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
335877
May 14, 2003 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Peter@20ghz]och till sist pÄ bröstet en ganska sÄ stor kÀrleksförklaring till min fru, med kinesiska tecken.

sĂ€ker pĂ„ att det stĂ„r det? sĂ„ att det inte Ă€r som i reklamen du vet... "nudelsoppa" eller "extra spicy chicken" eller vad det nu var 😀

Japp.. min fru Àr chip-chop, jag har lÀrt mig en del av dem tecknen, dessutom konsulterade jag ett par olika tatuerare i singapor (dÀr jag gjorde den) och fick samma förslag. Och som sagt var, kollade sjÀlv upp tecknens innebörd och fonetiska uttal.

Men frugan har dock ofta pÄpekat misslyckade gaddningar man sett pÄ folk pÄ strÀnder och liknande,, Vanligast Àr dock "spegelvÀnda tecken"

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
335880
May 14, 2003 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte hur det kĂ€nns men det vad jag fick i svar av honom, kan tĂ€nka mig att det som gör ont 15 i skalan Ă€r vĂ€l utfylningen av fĂ€rger osv och efterseom man dĂ„ redan gjort konturer och möster sĂ„ Ă€r vĂ€l det som gör ont 😼

Japansk var det hehe skulle nog skrivit Asiatisk 😀 aja lycka till med era tattoes

diskonto kan du inte slĂ€nga upp lite bilder pĂ„ dina tatueringar 🙂

diskonto
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
335946
May 14, 2003 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inga bilder just nu, kan kanske ta en del. Ska tÀvla med ryggen jag blir fÀrdig med snart efter att ha jobbat pÄ den i tvÄ Är...

Detta Àr mitt bands trummis, vi har liknande drakar, fast min Àr nÀsta dubbelt sÄ stor... Du fÄr en idé om ungefÀr hur det Àr iaf.

http://www.roughstufftattoo.co.....000001.jpg

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
336002
May 14, 2003 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote:
Japp.. min fru Àr chip-chop

BelGarath Wrote:
Är inte chip-chop ett nedvĂ€rderande sjĂ€lsord?
PÄ min skola Àr det de....
Pratar man sÄ om sin Àlskade fru?

Belgarath...
Vad gÀller alla andra mÀniskor sÄ kan det nog anses sÄ.
Men mellan min fru och mig sÄ försigÄr en ganska sÄ speciell jargong.
Om du kollar min avatar sÄ kan du fÄ en hint.
Jag heter Peter men min fru kallar mig för "Svenne" efterssom jag Àr svensk och hon hörde nÄnstans det utrycket och tyckte att det lÀt gulligt. "Min Svenne" brukar hon kalla mig nÀr hon pratar om mig för andra. "Svenne" brukar hon ropa efter mig i affÀren typ om hon vill ha min uppmÀrksamhet.. o nu e de sÄ lÄngt gÄnget att mÄnga av mina polare börjat kalla mig för svenne.
DÀrpÄ frÄgar hon mig vad Àr motsvarigheten för utlÀningar dÄ? jag sÀger dÄ att chip-chop Àr ett exempel pÄ asiatisk öknamn, sem gav jag exempel pÄ de flesta andra som finns,,
SÄ dÄ Àr jag din Chip-chop dÄ, sÀger hon, och menar pÄ att det var gulligt ocksÄ. Och sen dess har detta blivit kÀrleksfulla smeknamn pÄ varandra,, AlltsÄ den absoluta motsatsen mot vad rasister vill fÄ fram av orden.
Jag skulle alltsÄ aldrig för mitt liv anvÀnda de utrycken för andra mÀniskor Àn min fru och mig sjÀlv, just bara för att det finns sÄ mÄnga som inte kan förstÄ skillnaden mellan smeknamnen pÄ sin partner och öknamn i allmÀnhet.
Som jÀmförelse kan man ta sexuella utryck som mÄnga partners har för varandra, det som Àr gulligt att sÀga om din flickvÀn, (typ pudding eller liknande)
kanske absolut inte passar sig att kalla sin kvinliga arbetskollega. (kan tom. sluta med en uppsÀgning)
Min fru Àr fullt medveten om att det finns vissa som anser dessa utryck vara rasistiskt eller nedvÀrderande,,
Men bara för att vissa anser det, sÄ betyder inte det att hon inte kan kalla mig sÄ. Lika lite som att det vore fult att ha en svensk flagga synlig hemma.

För oss sjÀlva har vi alltsÄ avdramatiserat öknamnen, dom har fÄtt en motsatt mening och Àr dessutom kÀrleksfulla.

Jag hoppas detta ger dig en liten förklaring om att allt Àr inte SÄ illa som det kan se ut för dig, och att jag defakto respekterar alla mÀniskor,
lÀr kÀnna mig och du kommer att förstÄ..

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
336040
May 14, 2003 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

diskonto wrote: Har inga bilder just nu, kan kanske ta en del. Ska tÀvla med ryggen jag blir fÀrdig med snart efter att ha jobbat pÄ den i tvÄ Är...

Detta Àr mitt bands trummis, vi har liknande drakar, fast min Àr nÀsta dubbelt sÄ stor... Du fÄr en idé om ungefÀr hur det Àr iaf.

Hur funkar det, Ă€r du dubbelt sĂ„ stor? 😛

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
336137
May 14, 2003 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

ok dÄ fattar jag....som du kanske mÀrkte tog jag bort mitt inlÀgg direkt efter jag skrev de..p.g.a det var ett ganska dumt inlÀgg...

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
336147
May 14, 2003 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: ok dÄ fattar jag....som du kanske mÀrkte tog jag bort mitt inlÀgg direkt efter jag skrev de..p.g.a det var ett ganska dumt inlÀgg...

Japp jag sÄg det, men kÀnde ÀndÄ att det kanske kan vara en god idé att jag förklarar mitt beteénde och mina ordval,
Vi har regler i detta forum, och dem gÀller alla, inte minst oss moderatorer.
VarpÄ jag ansÄg att det var befogat med ett svar till dig och övriga lÀsare Àven fast du raderat ditt inlÀgg.

Huvudsaken Ă€r att vi Ă€r överens 🙂

diskonto
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
336550
May 15, 2003 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Dels har jag större ryg, men framförallt - min kompis ryggtavla tĂ€cker inte hela ryggen, den lĂ€mnar hud. Det gör inte min. Dessutom gĂ„r min ut pĂ„ bĂ„da sidorna (lĂ„ngt) samt ner över hela röven (ont). 🙂

/Martin

chrippaz
Member
Medlem
336555
May 15, 2003 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

diskonto wrote: Dels har jag större ryg, men framförallt - min kompis ryggtavla tĂ€cker inte hela ryggen, den lĂ€mnar hud. Det gör inte min. Dessutom gĂ„r min ut pĂ„ bĂ„da sidorna (lĂ„ngt) samt ner över hela röven (ont). 🙂

/Martin

Haha fett coolt!

Jag funderar pÄ att tatuera mig, men inte fören jag har vÀxt klart (blivit vuxen) för jag antar att tatueringen kan bli lite konstig dÄ.
Jag vet inte riktigt vart jag ska ha den, jag vill kunna gömma den lÀtt (pÄ en arbetsplats dÀr det inte Àr lÀmpligt) men Àven kunna visa upp den utan att behöva strippa av mig alla klÀder(fritid, kompisar osv.).

Ska fundera nĂ„gra Ă„r vad jag ska tatuera in.. 🙂

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
336632
May 15, 2003 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

diskonto wrote: Har inga bilder just nu, kan kanske ta en del. Ska tÀvla med ryggen jag blir fÀrdig med snart efter att ha jobbat pÄ den i tvÄ Är...

hehe SHAISE va galet stor den mĂ„ste ha kostat bĂ„de tid och pengar och din vĂ„gar jag inte ens tĂ€nka pĂ„ 😀

chrippaz
Member
Medlem
337109
May 15, 2003 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=diskonto]Har inga bilder just nu, kan kanske ta en del. Ska tÀvla med ryggen jag blir fÀrdig med snart efter att ha jobbat pÄ den i tvÄ Är...

http://www.roughstufftattoo.com/gallery/view.asp?pic=me/0000001.jpg

hehe SHAISE va galet stor den mĂ„ste ha kostat bĂ„de tid och pengar och din vĂ„gar jag inte ens tĂ€nka pĂ„ 😀

Men den ser jÀvligt snygg ut, skitfina fÀrger tycker jag!

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
337202
May 16, 2003 - 1:02 am
sp_Permalink sp_Print

mmm.. personligen gillar jag inte fÀrgglada tatueringar.. de ser "grötiga" ut pÄ nÄgot sÀtt..

chrippaz
Member
Medlem
337315
May 16, 2003 - 9:04 am
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: mmm.. personligen gillar jag inte fÀrgglada tatueringar.. de ser "grötiga" ut pÄ nÄgot sÀtt..

jag hÄller med men draken sÄg riktigt bra ut!

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
337340
May 16, 2003 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

DEt ska inte vara sÄ dÀr stora det ser bara löjligt ut tycker jag men det Àr jag det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 318
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL