MrWeizel wrote: [quote=Dehman]Hade i.o.f.s. räckt med alternativen "Skåne" och "Norrland". För alla vet att allt ovanför Skåne är Norrland. 😉
"Sverige består av Skåne och där norr om liggande fäbodar"
Som det heter 😉
Om man skulle kika på Sverigekartan och anta att det är ett tarmsystem man kikar på..
Då skulle man ta Skåne för blindtarmen..
Blindtarmen= Litet maskformigt bihang som bara finns..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
Måste bara göra ett inlägg här...
Jag har både rest och bott överallt här i Sverige.
Har tex flyttat över 30ggr, allt från Sölvesborg och borås i Söder till Storuman och Vilhelmina i norr, kan även räkna med Boden eftersom jag frivilligt stannade kvar under permisen för det mesta.
Jag har varit och hälsat på i Malmö i söder till Voulerim/jokkmokk i norr.
Jag kan ärligt säga att Norrland har alltid varit trevligast, där har jag blivit bra bemött om jag behövt hjälp osv...
Det är tyvärr som så att folk blir otrevligare ju längre söderut man kommer... 🙁
[edit]Ska kanske tillägga att jag menar mer generellt, att det inte gäller alla... [/edit]
August 7, 2001
obelix wrote: Måste bara göra ett inlägg här...
Har tex flyttat över 30ggr, allt från Sölvesborg och borås i Söder till Storuman och Vilhelmina i norr, kan även räkna med Boden eftersom jag frivilligt stannade kvar under permisen för det mesta.Jag har varit och hälsat på i Malmö i söder till Voulerim/jokkmokk i norr.
Jag kan ärligt säga att Norrland har alltid varit trevligast, där har jag blivit bra bemött om jag behövt hjälp osv...
Det är tyvärr som så att folk blir otrevligare ju längre söderut man kommer... 🙁
mycket sant men jönköping är undantaget
January 12, 2004
Dree-Q wrote: [quote=obelix]Måste bara göra ett inlägg här...
Har tex flyttat över 30ggr, allt från Sölvesborg och borås i Söder till Storuman och Vilhelmina i norr, kan även räkna med Boden eftersom jag frivilligt stannade kvar under permisen för det mesta.Jag har varit och hälsat på i Malmö i söder till Voulerim/jokkmokk i norr.
mycket sant men jönköping är undantaget
Ska kanske tillägga att jag menar mer generellt, att det inte gäller alla...
March 11, 2003
obelix wrote: Måste bara göra ett inlägg här...
Så du menar alltså att du hatade varje sekund i Malmö, för att alla var otrevliga mot dig? Och att alla människor i i norrland är supertrevliga?
January 12, 2004
denstore wrote: [quote=obelix]Måste bara göra ett inlägg här...
Så du menar alltså att du hatade varje sekund i Malmö, för att alla var otrevliga mot dig? Och att alla människor i i norrland är supertrevliga?
Du missade mitt inlägg precis över ditt...
Ska kanske lägga in det i "orginalet"... :bgrin:
Ska även tillägga att som avdankad 08:a, så ska det mycket till innan jag tar illa vid och börjar hata otrevliga människor.
Jag brukar vara trevlig och glad mot dom istället, det retar upp dom mer än om jag skulle vara otrevlig mot dom... :bgrin:
March 11, 2003
obelix wrote: [quote=denstore][quote=obelix]Måste bara göra ett inlägg här...
OK, men det känns i alla fall som det är lite väl kategoriskt. Jag kan förstå om man säger att man gillar folk från en viss sorts miljö, baserat på invånarantalet i samhället eller liknande, men att knyta det helt till geografin känns lite märkligt för att komma från dig. Jag förväntade mig mer av dig....
January 12, 2004
denstore wrote: [quote=obelix][quote=denstore][quote=obelix]Måste bara göra ett inlägg här...
OK, men det känns i alla fall som det är lite väl kategoriskt. Jag kan förstå om man säger att man gillar folk från en viss sorts miljö, baserat på invånarantalet i samhället eller liknande, men att knyta det helt till geografin känns lite märkligt för att komma från dig. Jag förväntade mig mer av dig....
Hmmm...
Ett anfall av förutfattad mening... 😮 (av mig menar jag...)
Det kan iof ha att göra med att när jag reste omkring som mest så var jag 100% 08:a :bgrin:
Och det finns ingen som kan motsäga mig att 08:orna är lite illa sedda runt om i landet, oavsett och det är förtjänat eller inte...
Det jag nu utgick ifrån var hur jag blivit bemött när jag har behövt hjälp med att tex hitta rätt, av både yrkesfolk och privata människor.
Ett ex:
I Göteborg sa jag till spårvagnschaffisen att jag skulle till en viss hållplats och att jag behövde hjälp med att gå av i tid.
Det var han, jag och 3 andra i vagnen.
Han påminde mig med ett skratt 6 hållplatser för sent.
I Hälsingland glömde en chaffis att säga till mig, han körde mig dit som plåster på såret.
Då har jag faktiskt blivit bäst bemött i norrland, med Boden som undantag av naturliga skäl antar jag.
Och sämre ju längre söderut jag kommit...
Ska även tillägga att jag reste och flyttade som mest från 86-93/94.
Så det är inte säker att det stämmer längre...
Ber om ursäkt för klavertrampet...
September 17, 2003
January 28, 2003
ilg@dd wrote: Om man skulle kika på Sverigekartan och anta att det är ett tarmsystem man kikar på..
Och här ser vi ett bevis på upplänningars enorma biologikunskap. Citerar våra vänner på susning.nu 😉
Blindtarm (intestinum caecum). Den del av tjocktarmen som slutar blint nedanför det ställe där tunntarmen? mynnar i tjocktarmen?. Skall ej förväxlas med blindtarmens maskformiga bihang (appendix vermiformis) som är den del som relativt lätt kan bli inflammerad.
stormaz wrote: Skåne = Danmark. Såga av skiten och skicka det över sundet 🙂
Ja, så kan ni importera all mat från oss, lets see who's fucked then 😉
MrWeizel wrote: [quote=ilg@dd]Om man skulle kika på Sverigekartan och anta att det är ett tarmsystem man kikar på..
Och här ser vi ett bevis på upplänningars enorma biologikunskap. Citerar våra vänner på susning.nu 😉
Blindtarm (intestinum caecum). Den del av tjocktarmen som slutar blint nedanför det ställe där tunntarmen? mynnar i tjocktarmen?. Skall ej förväxlas med blindtarmens maskformiga bihang (appendix vermiformis) som är den del som relativt lätt kan bli inflammerad.
stormaz wrote: Skåne = Danmark. Såga av skiten och skicka det över sundet 🙂
Ja, så kan ni importera all mat från oss, lets see who's fucked then 😉
Jag är inte Upplänning, jag bor 2 mil från Sveriges geografiska mittpunkt..
Du kanske kan leta reda på den på din referens "susning.nu"..
Angående maten så är vi tämligen självförsörjande här uppe..Vi till och med skickar elektricitet neröver..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
ilg@dd wrote: Jag är inte Upplänning, jag bor 2 mil från Sveriges geografiska mittpunkt..
Du kanske kan leta reda på den på din referens "susning.nu"..Angående maten så är vi tämligen självförsörjande här uppe..Vi till och med skickar elektricitet neröver..
Ni får gärna stänga elverken i era kära forsar, om vi får dra igång Barsebäck igen.
En sak jag har funderat över är: Om det är så himla fint och bra i norra Sverige, varför flyttar alla därifrån, i så fall?......;)
3 Guest(s)