söderlänning, mellanlänning eller norrlänning?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
söderlänning, mellanlänning eller norrlänning?
MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
sp_UserOfflineSmall Offline
749332
October 17, 2004 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Hade i.o.f.s. räckt med alternativen "Skåne" och "Norrland". För alla vet att allt ovanför Skåne är Norrland. 😉

"Sverige består av Skåne och där norr om liggande fäbodar"

Som det heter 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
749375
October 17, 2004 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Dehman]Hade i.o.f.s. räckt med alternativen "Skåne" och "Norrland". För alla vet att allt ovanför Skåne är Norrland. 😉

"Sverige består av Skåne och där norr om liggande fäbodar"

Som det heter 😉

Om man skulle kika på Sverigekartan och anta att det är ett tarmsystem man kikar på..
Då skulle man ta Skåne för blindtarmen..
Blindtarmen= Litet maskformigt bihang som bara finns..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
749377
October 17, 2004 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick rösta sörlänning. Fan, allt norr om småland är ju tassemarker....;)

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
749380
October 17, 2004 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Gotland powah!

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
749389
October 17, 2004 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Född i Gävle och bor nu i Hedemora.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
749397
October 17, 2004 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

desto längre öster ut desto mer husvagnar...

det värsta är ju bara att jag bor i öster

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
749401
October 17, 2004 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste bara göra ett inlägg här...

Jag har både rest och bott överallt här i Sverige.
Har tex flyttat över 30ggr, allt från Sölvesborg och borås i Söder till Storuman och Vilhelmina i norr, kan även räkna med Boden eftersom jag frivilligt stannade kvar under permisen för det mesta.

Jag har varit och hälsat på i Malmö i söder till Voulerim/jokkmokk i norr.

Jag kan ärligt säga att Norrland har alltid varit trevligast, där har jag blivit bra bemött om jag behövt hjälp osv...

Det är tyvärr som så att folk blir otrevligare ju längre söderut man kommer... 🙁

[edit]Ska kanske tillägga att jag menar mer generellt, att det inte gäller alla... [/edit]

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
749403
October 17, 2004 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Måste bara göra ett inlägg här...

Har tex flyttat över 30ggr, allt från Sölvesborg och borås i Söder till Storuman och Vilhelmina i norr, kan även räkna med Boden eftersom jag frivilligt stannade kvar under permisen för det mesta.

Jag kan ärligt säga att Norrland har alltid varit trevligast, där har jag blivit bra bemött om jag behövt hjälp osv...

Det är tyvärr som så att folk blir otrevligare ju längre söderut man kommer... 🙁

mycket sant men jönköping är undantaget

obelix
Member
Medlem
749405
October 17, 2004 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Dree-Q wrote: [quote=obelix]Måste bara göra ett inlägg här...

mycket sant men jönköping är undantaget

Ska kanske tillägga att jag menar mer generellt, att det inte gäller alla... embarassed

denstore
Member
Medlem
749429
October 17, 2004 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Måste bara göra ett inlägg här...

Så du menar alltså att du hatade varje sekund i Malmö, för att alla var otrevliga mot dig? Och att alla människor i i norrland är supertrevliga?

obelix
Member
Medlem
749430
October 17, 2004 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=obelix]Måste bara göra ett inlägg här...

Så du menar alltså att du hatade varje sekund i Malmö, för att alla var otrevliga mot dig? Och att alla människor i i norrland är supertrevliga?

Du missade mitt inlägg precis över ditt...

Ska kanske tillägga att jag menar mer generellt, att det inte gäller alla...

Ska kanske lägga in det i "orginalet"... :bgrin:

Ska även tillägga att som avdankad 08:a, så ska det mycket till innan jag tar illa vid och börjar hata otrevliga människor.

Jag brukar vara trevlig och glad mot dom istället, det retar upp dom mer än om jag skulle vara otrevlig mot dom... :bgrin:

denstore
Member
Medlem
749432
October 17, 2004 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=denstore][quote=obelix]Måste bara göra ett inlägg här...

OK, men det känns i alla fall som det är lite väl kategoriskt. Jag kan förstå om man säger att man gillar folk från en viss sorts miljö, baserat på invånarantalet i samhället eller liknande, men att knyta det helt till geografin känns lite märkligt för att komma från dig. Jag förväntade mig mer av dig....

obelix
Member
Medlem
749434
October 18, 2004 - 12:00 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=obelix][quote=denstore][quote=obelix]Måste bara göra ett inlägg här...

OK, men det känns i alla fall som det är lite väl kategoriskt. Jag kan förstå om man säger att man gillar folk från en viss sorts miljö, baserat på invånarantalet i samhället eller liknande, men att knyta det helt till geografin känns lite märkligt för att komma från dig. Jag förväntade mig mer av dig....

Hmmm...

Ett anfall av förutfattad mening... embarassed 😮 (av mig menar jag...)

Det kan iof ha att göra med att när jag reste omkring som mest så var jag 100% 08:a :bgrin:
Och det finns ingen som kan motsäga mig att 08:orna är lite illa sedda runt om i landet, oavsett och det är förtjänat eller inte...

Det jag nu utgick ifrån var hur jag blivit bemött när jag har behövt hjälp med att tex hitta rätt, av både yrkesfolk och privata människor.
Ett ex:
I Göteborg sa jag till spårvagnschaffisen att jag skulle till en viss hållplats och att jag behövde hjälp med att gå av i tid.
Det var han, jag och 3 andra i vagnen.
Han påminde mig med ett skratt 6 hållplatser för sent.

I Hälsingland glömde en chaffis att säga till mig, han körde mig dit som plåster på såret.

Då har jag faktiskt blivit bäst bemött i norrland, med Boden som undantag av naturliga skäl antar jag.
Och sämre ju längre söderut jag kommit...

Ska även tillägga att jag reste och flyttade som mest från 86-93/94.

Så det är inte säker att det stämmer längre...

Ber om ursäkt för klavertrampet... embarassed

megaman_k
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 227
749438
October 18, 2004 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

började i Uppsala i 15 år och nu de senaste åren har jag i gnällbältet, Örebro. Ser mig väldigt mellan

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
749471
October 18, 2004 - 5:28 am
sp_Permalink sp_Print

Skåne = Danmark. Såga av skiten och skicka det över sundet 🙂

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
749666
October 18, 2004 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Om man skulle kika på Sverigekartan och anta att det är ett tarmsystem man kikar på..

Och här ser vi ett bevis på upplänningars enorma biologikunskap. Citerar våra vänner på susning.nu 😉

Blindtarm (intestinum caecum). Den del av tjocktarmen som slutar blint nedanför det ställe där tunntarmen? mynnar i tjocktarmen?. Skall ej förväxlas med blindtarmens maskformiga bihang (appendix vermiformis) som är den del som relativt lätt kan bli inflammerad.

stormaz wrote: Skåne = Danmark. Såga av skiten och skicka det över sundet 🙂

Ja, så kan ni importera all mat från oss, lets see who's fucked then 😉

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
749674
October 18, 2004 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

Mariestad = mellan....

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
749681
October 18, 2004 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=ilg@dd]Om man skulle kika på Sverigekartan och anta att det är ett tarmsystem man kikar på..

Och här ser vi ett bevis på upplänningars enorma biologikunskap. Citerar våra vänner på susning.nu 😉

Blindtarm (intestinum caecum). Den del av tjocktarmen som slutar blint nedanför det ställe där tunntarmen? mynnar i tjocktarmen?. Skall ej förväxlas med blindtarmens maskformiga bihang (appendix vermiformis) som är den del som relativt lätt kan bli inflammerad.

stormaz wrote: Skåne = Danmark. Såga av skiten och skicka det över sundet 🙂

Ja, så kan ni importera all mat från oss, lets see who's fucked then 😉

Jag är inte Upplänning, jag bor 2 mil från Sveriges geografiska mittpunkt..
Du kanske kan leta reda på den på din referens "susning.nu"..

Angående maten så är vi tämligen självförsörjande här uppe..Vi till och med skickar elektricitet neröver..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

denstore
Member
Medlem
749688
October 18, 2004 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jag är inte Upplänning, jag bor 2 mil från Sveriges geografiska mittpunkt..
Du kanske kan leta reda på den på din referens "susning.nu"..

Angående maten så är vi tämligen självförsörjande här uppe..Vi till och med skickar elektricitet neröver..

Ni får gärna stänga elverken i era kära forsar, om vi får dra igång Barsebäck igen.
En sak jag har funderat över är: Om det är så himla fint och bra i norra Sverige, varför flyttar alla därifrån, i så fall?......;)

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
749699
October 18, 2004 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

blir ingen röst alls för mig.

dock så gäller detta:

allt norr om Hisingen är polarområde
allt söder om Kållered är öken
allt öster om Partille är Sovjetunionen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 157
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL