February 3, 2004
Hejsan
Skall inom arbetsförmedlingen och skriva in mig imorgon.
Är 20 år, har inget jobb, sökt sommarjobb lite sisådär.
Flyttar till Norge och jobbar från och med augusti,
så.. vad kan jag göra för att få nån form av bidrag nu under
sommaren? Har pratat runt lite med andra, dom fick ut ca
2400 under en hel sommar i samma situation.
Nån som varit i samma situation?
February 3, 2004
_Bjornstrom_ wrote: Hejsan, har du tjänat något dom sista 3 månaderna ?
Om inte så kan du få socialbidrag på typ 3000 kr månad + eventuell hyra..
Men hör med ditt lokala socialkontor för mer info...
Inget jag rekomenderar.. Men om man inte kan få pengar på annat sätt så måste man ju 🙁
Okiok, nej jag har ingen inkomst dom 3 senaste, förutom studiebidrag.
Valde att gå om en klass så därför har jag precis tagit studenten.
Får hoppas på det bästa!
December 31, 2001
kfo wrote: [quote=Death On Wings]Du ska ha rätt till alfakassa efter du fyllt 20 år.
Edit: Men om jag inte har helt fel så måste du vart med i arbetsförmedlingen minst 2-3 månader.
Men alfakassa är typ om du jobbat 17tim/vecka minst 5 veckor.
Eller jag vet inte :>
Tror jag inte, men annars kan han ju ta en praktik plats och få ut det samma.
October 28, 2002
fan jag kommer ju hem till Sverige och semestrar tva manader snart, hade ju inte tankt jobba... kan man fa pengar och gora ingenting da?
Vore ju inte helt fel med lite extra till krogen-kassan!
Vad ar kravet for denna alfakassa? Har aldrig jobbat nagot just annat an inom eget foretag och dar har det inte redovisats sa mycket pengar i Sverige direkt...
November 29, 2003
obelix wrote: [quote=whak]Gefan i soc, allvarligt kan du inte låna cash av mor/far eller liknande ett tag?
varför om om kraven uppfylls?
Varje gång jag hör om folk som går på soc så känns det som en tung ryggsäck på ryggen. Visst själva idén med soc är väl bra, men om man kan klara sig på annat vis så är det bättre.
January 12, 2004
whak wrote: [quote=obelix][quote=whak]Gefan i soc, allvarligt kan du inte låna cash av mor/far eller liknande ett tag?
Varje gång jag hör om folk som går på soc så känns det som en tung ryggsäck på ryggen. Visst själva idén med soc är väl bra, men om man kan klara sig på annat vis så är det bättre.
fattar inte varför, om man nu uppfyller kraven, det är tillför att användas.
December 31, 2001
whak wrote: [quote=obelix][quote=whak]Gefan i soc, allvarligt kan du inte låna cash av mor/far eller liknande ett tag?
Man kan ju inte kalla det klara sig på egen hand om han ska låna pengar av sina föräldrar.
Bara för att du ska få lite extra salt i såren så får jag 9800 kr efter skatt varje månad för att inte göra att förbannat skit 😈
January 12, 2004
Death On Wings wrote: [quote=whak][quote=obelix][quote=whak]Gefan i soc, allvarligt kan du inte låna cash av mor/far eller liknande ett tag?
Man kan ju inte kalla det klara sig på egen hand om han ska låna pengar av sina föräldrar.
Bara för att du ska få lite extra salt i såren så får jag 9800 kr efter skatt varje månad för att inte göra att förbannat skit 😈
kan toppa det...
jag fick, när jag jobbade, ut mellan 12-15000 utan att göra ett skit :D/
November 29, 2003
Ni fattar inte att ni lever på andra. Fyfan för detta jävla pack som går på soc. Okey en del är kanske i rejält behov det kan jag ha förståelse för. Men om man nu kan låna av morsan/farsa så borde man väl göra det?
Inte tror jag hans mor bara kastar ut honom på gatan och säger "nu får du klara dig själv".
Obelix har du ingen jävla skam i kroppen?
January 12, 2004
whak wrote: Ni fattar inte att ni lever på andra. Fyfan för detta j**la pack som går på soc. Okey en del är kanske i rejält behov det kan jag ha förståelse för. Men om man nu kan låna av morsan/farsa så borde man väl göra det?
Inte tror jag hans mor bara kastar ut honom på gatan och säger "nu får du klara dig själv".
Obelix har du ingen j**la skam i kroppen?
:)R
trodde du iaf skulle fråga vad det var jag jobbade med...
och det är idiotiska kommentarer som detta som gör att folk som är i behov av att gå till soc inte gör det...
3 Guest(s)