December 28, 2004
Sökarna som gick häromkvällen är ju grym som fan men det finns olika rykten om att det ska finnas en tvåa, stämmer det?
http://www.imdb.com/title/tt0217836/
Och en film som heter Blodsbröder.
http://www.imdb.com/title/tt0321463/
Finns dom eller la dom ner projekten och varför las dom ner?
Jag har hört ett rykte att Liam Norberg började använda droger efter den filmen...
March 1, 2001
sökarna har följt som med som en lurig skugga genom min barndom å alla tuffa polare hade sett den och snacka om hur tuff den va. (när man va sådär 10-12 år)
När den gick på tv i veckan beslöt jag mig för att stanna uppe å se den. haha..bland de mest underhållande på länge. härlig dialog, färgglada kulisser, tuff ljudläggning, grymt fräcka öl burkar och polisen åker runt skruttiga saab 900or (det gjorrde dom väl inte ens 92?)
se den! 🙂 Hoppas tvåan blir av och lika vass som den förra...hehe
December 15, 2002
Vajsman wrote: sökarna har följt som med som en lurig skugga genom min barndom å alla tuffa polare hade sett den och snacka om hur tuff den va. (när man va sådär 10-12 år)
När den gick på tv i veckan beslöt jag mig för att stanna uppe å se den. haha..bland de mest underhållande på länge. härlig dialog, färgglada kulisser, tuff ljudläggning, grymt fräcka öl burkar och polisen åker runt skruttiga saab 900or (det gjorrde dom väl inte ens 92?)
se den! 🙂 Hoppas tvåan blir av och lika vass som den förra...hehe
Haha, håller med helt här, Sökarna är en riktigt sunkig skitrulle. Samma wannabe-hollywod-stuk som "9 Millimeter" med Paolo Roberto ungefär 😉
November 27, 2003
denstore wrote: Sökarna tillhör ju de absoluta lågvattensmärkena för svensk filmindustri. Frågan är hur man kan lyckas kombinera ett så dåligt manus med så dåligt hantverk. Och att samla ihop en ett sådant gäng totalt värdelösa skådespelare är fasen en bedrift.
Ett riktigt filmhistoriskt mästerverk mao 😉
//Andreas
May 17, 2002
Delph1 wrote: [quote=denstore]Sökarna tillhör ju de absoluta lågvattensmärkena för svensk filmindustri. Frågan är hur man kan lyckas kombinera ett så dåligt manus med så dåligt hantverk. Och att samla ihop en ett sådant gäng totalt värdelösa skådespelare är fasen en bedrift.
//Andreas
Sökarna, Nio millimeter, 13:e November..
Vad har vi mer för toppenrullar i samma klass?
December 28, 2004
Just i denna filmen så kollar ni ju på fel saker.
Helheten kan jag nog hålla med om att den är lite halvtaskig men kommentarerna är störtsköna, som t.ex: "HAN ÄR LUGN!...FATTARÖ?" och "JÄVLA KEBAB, VILL DU FLYTTA IN ELLER?!"
Thorsten Flink är ju hel sjuk i denna filmen *haha*, han toppar väl listan på kommentarer 😀
October 22, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Delph1][quote=denstore]Sökarna tillhör ju de absoluta lågvattensmärkena för svensk filmindustri. Frågan är hur man kan lyckas kombinera ett så dåligt manus med så dåligt hantverk. Och att samla ihop en ett sådant gäng totalt värdelösa skådespelare är fasen en bedrift.
//Andreas
Sökarna, Nio millimeter, 13:e November..
30:e november heter väl ändå filmen, med Göran Gillinger i en av huvudrollerna.
En toppenrulle! :bgrin:
May 17, 2002
fisken wrote: [quote=Krqagyzzz][Sökarna, Nio millimeter, 13:e November..
Stämmer nog. Den är iaf inget vidare bra.
btw, Göran Gillinger är inte så "inne" direkt längre.
March 11, 2003
Collateral wrote: Just i denna filmen så kollar ni ju på fel saker.
Helheten kan jag nog hålla med om att den är lite halvtaskig men kommentarerna är störtsköna, som t.ex: "HAN ÄR LUGN!...FATTARÖ?" och "JÄVLA KEBAB, VILL DU FLYTTA IN ELLER?!"Thorsten Flink är ju hel sjuk i denna filmen *haha*, han toppar väl listan på kommentarer 😀
Det är ju just den sortens skådespel som gör svensk film så grymt patetisk i mellanåt.
Ibland undrar jag när svenska regissörer och producenter skall börja förstå att det bara blir sunkigt av att ha med en massa fåniga lokala och tidsbundna kommentarer och skådespelare som de har plockat direkt från förorten.
Bara för att Paolo och kan boxas och misshandla folk, så betyder det inte att de gör det bra på film.
October 31, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=fisken][quote=Krqagyzzz][Sökarna, Nio millimeter, 13:e November..
Stämmer nog. Den är iaf inget vidare bra.
btw, Göran Gillinger är inte så "inne" direkt längre.
Nåt med nattbuss, den sög också. Men om några år så tycker vi det om alla filmer idag som vill vara Fucking Åmål. Hur fan kan man göra så många PK skolfilmer? Suuuuug.nu
1 Guest(s)