Söker en specifik bild|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Söker en specifik bild
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 20, 2006 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Har letat efter en bild som jag hade som bakgrundsbild för inte så länge sen och som jag blev av med efter en krasch.

Hur som helst, har sökt efer denna specifika bild på DC, formula1.com, planetf1.com, the prancinghorse.co.uk etc etc men utan resultat.

Det är en bild på en ferrari formel ett bil, snett framifrån från vänster där man ser hur mycket däcket slitits efter ett race. Bakgrunden är svart.

Någon som känner igen något liknande?

Måste ha den :bgrin:

Ps. ni kan även, om ni är snälla och känner för det, skicka andra liknande bilder 😛

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1034624
April 20, 2006 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Ajsing bajsing. Bilder räknas med in i copyrightlagen. Så denna tråden borde vara ungefär lika tillåten som om du frågade efter en film. ;/ (Så länge det inte är du själv som tagit bilden och publicerat den då.)

Ta nu detta inlägget på rätt sätt. ironi mot en kymig lag.

csm101
Member
Medlem
1034625
April 20, 2006 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha, jo du har ju rätt.

Men eftersom, åtminstone jag, inte hittade något om att den specifika bilden skulle vara copyrightskyddad så riskerar jag ändå att fråga 😀

Förresten, är inte allt som finns på internet lagligt att ladda ner? *host*

Edit: jag har även sökt på allt möjligt på google och gått genom varenda sida utan att lyckas.... bara så ni vet...

Edit2: Kan ju för enkelhetens skull klargöra att det var en bakgrundsbild ursprungligen, så det var ju menad att folk skulla använda den.

CaaN
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 40
1034628
April 20, 2006 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

För att hålla tråden "laglig" 🙂 så får du en bild jag tagit själv! Är väl inte precis vad du är ute efter med den kanske duger!

[Image Can Not Be Found]

Länk till fullstor bild

csm101
Member
Medlem
1034636
April 20, 2006 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe tackar 😀 snygg bild men inte den kag letar efter.

Vad roligt för dig att du tog den, men konstigt att du inte sg mig, för jag tog en bild på samma bil fast bakifrån :bgrin:

CaaN
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 40
1034643
April 20, 2006 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Säkert? 🙂 Det var på Europas GP på Nürburgring 2004.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1034644
April 20, 2006 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför skulle det vara olagligt? Det finns massor med sidor som har gratis bakgrundsbilder att ladda hem.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1034666
April 20, 2006 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Varför skulle det vara olagligt? Det finns massor med sidor som har gratis bakgrundsbilder att ladda hem.

Allt som publiceras på internet omfattas av copyrightlagen. Sen att folk trots det sparar bilder och sen skickar vidare och delar ut är en annan sak. Just bilder är oftast väldigt svårt att bevisa vem som är upphovsmannen till.

csm101
Member
Medlem
1034667
April 20, 2006 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=Json_81]Varför skulle det vara olagligt? Det finns massor med sidor som har gratis bakgrundsbilder att ladda hem.

Allt som publiceras på internet omfattas av copyrightlagen. Sen att folk trots det sparar bilder och sen skickar vidare och delar ut är en annan sak. Just bilder är oftast väldigt svårt att bevisa vem som är upphovsmannen till.

Stämmer det, men om den som tagit bilden själv lägger upp den som wallpaper så räknar den med att bilden ska spridas, och då är det inte olagligt längre.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
1034690
April 20, 2006 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Men herregud. Lägg av med moralkakorna och hjälp grabben fixa sin bild istället.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1034692
April 20, 2006 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Bärz wrote: Men herregud. Lägg av med moralkakorna och hjälp grabben fixa sin bild istället.

Meh, du behöver inte bli sur för ett påpeckande som det.
Det handlade bara om att göra folk uppmärksamma om hur lagarna och reglerna är för att göra fler personer uppmärksamma på hur det är och ev. hur det skulle kunna förbättras.

Precis som med många andra saker i livet. T.ex. alla gånger jag velat köra på alla idioter som cyklar på övergångsställen i tron om att bilister ska stanna för dom för dom TROR att lagen är så vilket den inte är.

csm101
Member
Medlem
1034734
April 21, 2006 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

Okej allihopa.

Jag skrev det innan och skriver det nu igen. Bilden det rör sig fanns att ladde ner som en wallpaper. Således så är det högst lätt att med all rätt anta att det inte rör sig om en upphovsrättsskyddad bild då upphovsmannen själv med flit gjort den tillgänglig för allmänheten.

Jag ville heller inte ha en diskussion om upphovsrätten etc, för jag vet vad den är och vad den innebär. För när allt kommer omkri9ng så har jag varit med i gamet tillräckligt länge för att veta att man a) inte snackar om upphovsrättsskyddat material följt av "ladda ner" b) inte skapar en tråd om det pga punkt a.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 454
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL