August 11, 2005
Har letat efter en bild som jag hade som bakgrundsbild för inte så länge sen och som jag blev av med efter en krasch.
Hur som helst, har sökt efer denna specifika bild på DC, formula1.com, planetf1.com, the prancinghorse.co.uk etc etc men utan resultat.
Det är en bild på en ferrari formel ett bil, snett framifrån från vänster där man ser hur mycket däcket slitits efter ett race. Bakgrunden är svart.
Någon som känner igen något liknande?
Måste ha den :bgrin:
Ps. ni kan även, om ni är snälla och känner för det, skicka andra liknande bilder 😛
January 13, 2003
Ajsing bajsing. Bilder räknas med in i copyrightlagen. Så denna tråden borde vara ungefär lika tillåten som om du frågade efter en film. ;/ (Så länge det inte är du själv som tagit bilden och publicerat den då.)
Ta nu detta inlägget på rätt sätt. ironi mot en kymig lag.
August 11, 2005
Haha, jo du har ju rätt.
Men eftersom, åtminstone jag, inte hittade något om att den specifika bilden skulle vara copyrightskyddad så riskerar jag ändå att fråga 😀
Förresten, är inte allt som finns på internet lagligt att ladda ner? *host*
Edit: jag har även sökt på allt möjligt på google och gått genom varenda sida utan att lyckas.... bara så ni vet...
Edit2: Kan ju för enkelhetens skull klargöra att det var en bakgrundsbild ursprungligen, så det var ju menad att folk skulla använda den.
May 12, 2005
För att hålla tråden "laglig" 🙂 så får du en bild jag tagit själv! Är väl inte precis vad du är ute efter med den kanske duger!
[Image Can Not Be Found]
January 13, 2003
Json_81 wrote: Varför skulle det vara olagligt? Det finns massor med sidor som har gratis bakgrundsbilder att ladda hem.
Allt som publiceras på internet omfattas av copyrightlagen. Sen att folk trots det sparar bilder och sen skickar vidare och delar ut är en annan sak. Just bilder är oftast väldigt svårt att bevisa vem som är upphovsmannen till.
August 11, 2005
beta wrote: [quote=Json_81]Varför skulle det vara olagligt? Det finns massor med sidor som har gratis bakgrundsbilder att ladda hem.
Allt som publiceras på internet omfattas av copyrightlagen. Sen att folk trots det sparar bilder och sen skickar vidare och delar ut är en annan sak. Just bilder är oftast väldigt svårt att bevisa vem som är upphovsmannen till.
Stämmer det, men om den som tagit bilden själv lägger upp den som wallpaper så räknar den med att bilden ska spridas, och då är det inte olagligt längre.
January 13, 2003
Bärz wrote: Men herregud. Lägg av med moralkakorna och hjälp grabben fixa sin bild istället.
Meh, du behöver inte bli sur för ett påpeckande som det.
Det handlade bara om att göra folk uppmärksamma om hur lagarna och reglerna är för att göra fler personer uppmärksamma på hur det är och ev. hur det skulle kunna förbättras.
Precis som med många andra saker i livet. T.ex. alla gånger jag velat köra på alla idioter som cyklar på övergångsställen i tron om att bilister ska stanna för dom för dom TROR att lagen är så vilket den inte är.
August 11, 2005
Okej allihopa.
Jag skrev det innan och skriver det nu igen. Bilden det rör sig fanns att ladde ner som en wallpaper. Således så är det högst lätt att med all rätt anta att det inte rör sig om en upphovsrättsskyddad bild då upphovsmannen själv med flit gjort den tillgänglig för allmänheten.
Jag ville heller inte ha en diskussion om upphovsrätten etc, för jag vet vad den är och vad den innebär. För när allt kommer omkri9ng så har jag varit med i gamet tillräckligt länge för att veta att man a) inte snackar om upphovsrättsskyddat material följt av "ladda ner" b) inte skapar en tråd om det pga punkt a.
1 Guest(s)