May 11, 2005
tjena söker texas holdem spel som de stod om i slitz eller FMH var övningsspel där man spelade mot datorn å efter varje giv fick man tips på hur man borde ha spelat handen från olika proffs.
verkade rätt bra sätt att utveckla sin texas holdem skill
hittar nu inte artikeln när ja söker så skulle nån vänlig själ kunna hjälpa mig, allt ja behöver är webadressen till sidan där man köpte programet/spelet
March 10, 2002
Delph1 wrote: [quote=toker]ajfan så om man har lirat ett tag tror du inte man får ut nåt av de då?
Inte mycket. Registrera dig på multipoker eller någon annan sida och spela med playmoney isället. 😉
//Andreas
Nja det är inte så bra. 😉
Men läs några böcker sätt in några hundringar på någon site och börja nöt. 😉 Du kanske förlorar massa i början. Men har du tålamod så kommer det nog vända sig. Är du en vinnande spelare så märker du det efter ett tag. Är du inte det så lägg ner. 😉
August 16, 2003
jag håller med där, om du vet hur poker fungerar med dom olika kombinationerna av kort och ungefär vilka odds du har sätt in några hundringar.
om du spelar med playmoney så spelar nästan alla annorlunda jämfört med om det var realmoney, så om du är en fena på att spela poker mot folk med playmoney så blir du kanske besviken när du sedan kör med realmoney
November 27, 2003
Dehman wrote: [quote=Delph1][quote=toker]ajfan så om man har lirat ett tag tror du inte man får ut nåt av de då?
Inte mycket. Registrera dig på multipoker eller någon annan sida och spela med playmoney isället. 😉
//Andreas
Men läs några böcker sätt in några hundringar på någon site och börja nöt. 😉 Du kanske förlorar massa i början. Men har du tålamod så kommer det nog vända sig. Är du en vinnande spelare så märker du det efter ett tag. Är du inte det så lägg ner. 😉
Har man ingen koll bör man nog spela mot folk, även om det är idioter, innan man börjar slänga ut pengar.
//Andreas
March 10, 2002
Delph1 wrote: [quote=Dehman][quote=Delph1][quote=toker]ajfan så om man har lirat ett tag tror du inte man får ut nåt av de då?
//Andreas
Har man ingen koll bör man nog spela mot folk, även om det är idioter, innan man börjar slänga ut pengar.
//Andreas
Man lär sig inte någon vidare poker genom att spela playmoney. Där är det så gott som all-in hela tiden. ;P Vet många som har förlorat ett antal 1000-lappar innan de började gå med plus.
Ett annat sätt är ju att börja spela små homegames med kompisarna. Spelade det ganska mycket innan jag började med real-money på Internet.
November 27, 2003
Dehman wrote: Man lär sig inte någon vidare poker genom att spela playmoney. Där är det så gott som all-in hela tiden. ;P Vet många som har förlorat ett antal 1000-lappar innan de började gå med plus.
Håller jag inte med om alls. Man spelar enkelt in ganska mycket chips och då kommer man upp på de dyrare borden där folk spelar vettigare, men du kom kanske aldrig så långt 😉
Dehman wrote: Ett annat sätt är ju att börja spela små homegames med kompisarna. Spelade det ganska mycket innan jag började med real-money på Internet.
Helt annan sak, men det förutsätter ju att kompisarna vet vad de håller på med, men det är egentligen skit samma för det är tillräckligt kul ändå.
//Andreas
May 11, 2005
alltså lugn nu är ingen tomte spelat in ett par 100dollar 😛
brukar sitta å lira på everest å de går väl hyfsat, de gånger jag har förlorat har varit mot högre pocketpar, senaste gången ja spelade bort lite såg de ut ungefär så här
fick pocket 5 på handen kostade bara 2dollar att gå med "spelar på 1/2bord" så självklart går man med floppen kommer nåt i stil med 5 10 k
höjer typ 15dollar alla utom 1går med, turnen kommer 3 här går jag all och den andra killen följer med och självklart sitter han på pocket 10.
så tycker inte ja spelar som en tomte,
funderar på att investera i dan glimnes pokerbok till att börja med sen köpa den där andra svenska boken nätpoker.
varför jag ville prova de där programet var för att de hade skrivt rätt bra saker om de, man fick feedback efter varje spelad hand hur dom tycker man skulle ha spelat den, hur kan kan förbättra sitt spel osv osv
tycker de lätt ganska bra.
November 27, 2003
toker wrote: *text*
Ok, men då är du inte fullt så grön som jag trodde. 😉
Idén bakom programmet är kanske god, men det handlar fortfarande om ett stelt mönster som jag personligen inte är förtjust i. Man måste kunna vara flexibel hela tiden och väga in så mycket och programmet kommer att inte kunna vara kapabel att göra en sådan avvägning. Det krävs att man är människa för det.
Jag kan rekommendera läsa Super system av Doyle Brunson om du vill ha lite mera "hårdfakta" och väldigt intressant läsning annars.
//Andreas
March 10, 2002
toker wrote: alltså lugn nu är ingen tomte spelat in ett par 100dollar 😛
brukar sitta å lira på everest å de går väl hyfsat, de gånger jag har förlorat har varit mot högre pocketpar, senaste gången ja spelade bort lite såg de ut ungefär så här
fick pocket 5 på handen kostade bara 2dollar att gå med "spelar på 1/2bord" så självklart går man med floppen kommer nåt i stil med 5 10 k
höjer typ 15dollar alla utom 1går med, turnen kommer 3 här går jag all och den andra killen följer med och självklart sitter han på pocket 10.så tycker inte ja spelar som en tomte,
funderar på att investera i dan glimnes pokerbok till att börja med sen köpa den där andra svenska boken nätpoker.
varför jag ville prova de där programet var för att de hade skrivt rätt bra saker om de, man fick feedback efter varje spelad hand hur dom tycker man skulle ha spelat den, hur kan kan förbättra sitt spel osv osv
tycker de lätt ganska bra.
Finns mycket bättre böcker att läsa. Om du nu orkar med engelska.
Super System av Doyle Brunson ska vara riktigt bra. Sen finns ju även David Sklansky's böcker. Ska nog också ta och investera lite. =)
1 Guest(s)