April 10, 2001
Halloj.. sitter och grottar med en sak.
och skulle behöva hitta en sida som presenterar bilder tagna från luften, typ man skall kunna zooma sig runt och se en specifik gata uppifrån, eventuellt sitt eget hus. Jag vet att jag har sett sajter som dessa förut, kan just bara inte hitta någon nu. vore tacksam för tips...
May 24, 2001
Kanske http://www.lantmateriet.se kan vara något?
//Chill
April 9, 2001
Har själv letat efter sånt förut, men du kommer inte så "nära", det är nämligen superhemligt!
Amerikanarna har lite satelitbilder för allmänheten, men det är bara spridda skurar över hela planetet, dock ganska utzoomat.
Det verkar vara lite känsligt, för du måste tex ha spridningstillstånd för att över huvud taget sprida en karta. Om du tex äger en pizzeria och ska skicka ut reklam där du bifogar en handritad karta med en pil som pekar på din pizzeria så måste du ha tillstånd...tror dock det har att göra med hur detaljrik din karta är.
Ska du ha kartor från LMV så kostar det kosing....
Jag har en länk (dock inte hör, du kan få den senare) där du kan kolla upp de flesta svenska städer och få se en karta över dessa som du kan zooma i (ritade kartor, typ röda sidorna i telekatalogen)...
Vad e de du pysslar med för skojj då?
April 10, 2001
On 2001-07-17 11:38, carnail wrote:
Har själv letat efter sånt förut, men du kommer inte så "nära", det är nämligen superhemligt!Amerikanarna har lite satelitbilder för allmänheten, men det är bara spridda skurar över hela planetet, dock ganska utzoomat.
Det verkar vara lite känsligt, för du måste tex ha spridningstillstånd för att över huvud taget sprida en karta. Om du tex äger en pizzeria och ska skicka ut reklam där du bifogar en handritad karta med en pil som pekar på din pizzeria så måste du ha tillstånd...tror dock det har att göra med hur detaljrik din karta är.
Ska du ha kartor från LMV så kostar det kosing....Jag har en länk (dock inte hör, du kan få den senare) där du kan kolla upp de flesta svenska städer och få se en karta över dessa som du kan zooma i (ritade kartor, typ röda sidorna i telekatalogen)...
Vad e de du pysslar med för skojj då?
Inget specielt överdrivet spännande, bara en idé jag har som jag vill testa. Men jag kan presentera den när jag väl får den att fungera. (OM det kommer att fungera).
He he he tänkte visa ryssen vägen till vita huset
[ Detta Inlägg ändrades av: Peter@20ghz den 2001-07-17 22:44 ]
April 9, 2001
jag antar att du var inne här då:
http://www.lantmateriet.com/sbindex.htm
1 Guest(s)