March 4, 2003
Någon som känner honom/har telefonnummer eller liknande?
Köpte en 3500+ av honom, men han glömde skicka med kvittot, som han därefter skulle skicka med brev.
Har inte fått kvittot, och därmed inte packat upp CPUn än. Börjar bli rusktigt sugen. Detta var för över en vecka sedan.
Kan man häva ett köp om den ena parten inte håller vad som var sagt när man ingick i avtalet?
March 4, 2003
nivaman wrote: jag är inte helt hundra på att du måste bevisa köpet med kvitto...
vid två tillfällen har jag retunerat hårddiskar till tillverkaren (efter att datorbutikens 1års garanti hade passerat) och ingen har frågat efter kvitto (endast serienummer och sånt)...
Aja, jag får höra av mig i AMD och höra efter. Den är nämligen inköpt i slutet på februari.
March 27, 2003
Pingen;
http://rec.rutger.cjb.net/ - Förhasta dig inte, var objektiv och håll god ton.
EDIT: Sidan kommer för övrigt vara nere under Onsdag pga visning i skolan...
March 4, 2003
Inga problem Adam. Väntar dryga veckan på ett svar från honom.
Pojo: Den är inte obruten, inköpt i slutet på februari. Att ajg vill ha kvittot beror på att jag inte har råd att slänga 1600kr åt helvete, då jag under några månader nu lever utan inkomst på morsans 75-procentiga lön.
Och så vill jag givetvis klocka lite med den nya 🙂
September 17, 2004
Pingen wrote: Om den nu skulle vara defekt, så kan det vara mitt fel. Det är det inte om jag låter den ligga i sin förpackning.
Eftersom den är en boxed, med 3 års garanti så måste man ha bevis för att man har köpt CPUn. Utan det så är det helt värdelöst.
Jag har skickat defekta Hårddiskar direkt till IBM utan kvitton. Likadant med Intelprocessorer till Intel i Holland. Inget snack där inte. Det är tillverkningsdatumet som gäller för garantiåtaganden från tillverkaren och inte säljarens. Bara att skicka den till AMD om det är fel på den.
1 Guest(s)