August 24, 2002
Hejsan
Mitt projektarbete går ut på att bygga en HTPC av 1Ghz mini-itx moderkort. Nu håller jag som bäst på att köra lite tester med detta för att få lite fakta till rapporten jag nu också producerar.
Så om någon har en 1Ghz dator med sådär 256/512 Ram och har lust att ta en screenshot på Pcmark score vore jag tacksam. =)..
Sedan söker jag, svenska som utlänska byggen med mini-itx som grund. Gärna HTPC byggen.
Hjälp mig finna nu, tack och bock. 🙂
March 5, 2002
Krqagyzzz wrote: fel forumsdel.
Det var ju informativt?
http://www.mini-itx.com/ <- där kanske finns lite roligt. Lycka till! Förresten, hur gjorde du så att du kunde få göra ett sådant projektarbete? D:
January 28, 2003
Fackamato wrote: Förresten, hur gjorde du så att du kunde få göra ett sådant projektarbete? D:
Flickvännens brossa fick göra ett projektarbete om hur man byggde en mini-racingbil från grunden, dock gjorde han ett projektarbete om hur man byggde ett uterum istället
Men om man läser betygskriterierna för projektarbetena så står där ganska utförligt att man får välja i stort sett vad som helst, så länge det har med ens inriktning att göra.
August 24, 2002
Jahaja.. en jävla hög som leker moderator som vanligt 😀
Fackan: Det var inga problem att göra HTPC. Det var extremt luddigt innan jag kom igång med det vad det var jag gjorde hehe..
Jag går Teknikprogrammet och i min klass har vi projektarbeten allt ifrån Vattendestilator, styla bilar, göra onlinespel (http://www.heroarena.com) kommer snart för övrigt, vattenkylning, bygga stolar de jag kommer ihåg nu.
Hittar inga bra på mini-itx.com, hjälp mig =) bättre om det var dedikerade hemsidor åt HTPCn/ itx bygget.
Och ni, kom igen då med en dump åt mig! =)
November 18, 2003
ja fick
Cpu score:2701
memory score:2968
hdd score:1181
med en duron 850@1000
December 31, 2001
Fackamato wrote: [quote=Krqagyzzz]fel forumsdel.
Det var ju informativt?
http://www.mini-itx.com/ <- där kanske finns lite roligt. Lycka till! Förresten, hur gjorde du så att du kunde få göra ett sådant projektarbete? D:
Det är inte själva saken man gör ett projekarbete om utan hur det läggs upp och genomförs. Vi fick baka en plåt med kakor om vi ville.
August 24, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Biblo]Snälla hjälp mig, 🙂
alltså.. jag menade inget illa med "fel forum" utan bara det att du kanske skulle få fler svar/ mer hjälp om du postade frågan på en annan plats.
Ingen fara =).. ag vet bara inte var des ska ligga annars. Tycker allmänt är bra =).. Dåligt med svar iofs =/ ...
Snowman89 wrote:
ja fick
Cpu score:2701
memory score:2968
hdd score:1181
med en duron 850@1000
Bahh... jag fick 1100 på prollen? Vilken verision?
Men nu, mera några projekt måste ni ju veta om? Eller finns det så några? jag hittar inga knappt =/
Death on wings: Precis det är sättet att genomföra projekt och slutsats du får betyg på.
June 20, 2002
Biblo wrote:
Hittar inga bra på mini-itx.com, hjälp mig =) bättre om det var dedikerade hemsidor åt HTPCn/ itx bygget.
Om du går in under "projects" så har du mängder av sjuka byggen.
Utöver det en massa guider och recensioner.
Så dedikerad åt ITX-bygge är den definitivt.
2 Guest(s)