September 17, 2001
Jag, och en kamrat, hade tänkt bege mig/oss till Stockholm nästa vecka.
Jag har kollat in buss- och tågresor, men det kostar lite för mycket för att min/vår korta visit skall löna sig. Därför tänkte jag höra med er här på NH om någon skall åt detta håll, vid denna tidsperiod, och dessutom har plats för 1-2 personer i bilen.
Jag/vi bor egentligen i Borås, vilket ligger på sträckan mellan Gbg-Sthlm, men kan givetvis ta mig/oss till Gbg om det är vad som krävs för skjuts.
En liten summa bensinpengar skall jag/vi kunna skramla samman troligtvis, dock inte mer än vad biljetterna för buss/tåg kostar.
I övrigt uppskattas tips på hur man på ett billigt, och realistiskt vis, tar sig till Stockholm ifrån Göteborg.
Ha det gött gubbar!
-- sibbor
March 10, 2002
Lifta fungerar ju alltid 🙂 En kamrat var på Gotland för någon vecka sedan och lyckades supa upp alla sina pengar. Men han lyckades ta sig till Stockholm och fick lift därifrån till Skåneland 🙂 Så ni kan ju alltid dra till ett ställe där det finns många tradare och fråga runt. 🙂
March 14, 2001
Egentligen skulle jag kunna erbjuda skjuts från Borås på tisdag kväll men endast till Uppsala, eller Enköping om det är bättre. (Alltså 42 ut till Vårgårda och sen E18/E20 till Enköping) Men det kanske inte duger?
Har en hel del folk som brukar åka med mig (lastbil) neråt/uppåt så om du/ni känner nån som kör lastbil så kanske nu kan få skjuts..
September 17, 2001
Dehman wrote: Lifta fungerar ju alltid 🙂 En kamrat var på Gotland för någon vecka sedan och lyckades supa upp alla sina pengar. Men han lyckades ta sig till Stockholm och fick lift därifrån till Skåneland 🙂 Så ni kan ju alltid dra till ett ställe där det finns många tradare och fråga runt. 🙂
Hehe, gott för honom. Nåväl, lifta är inget som jag är sugen på. Jag vill ha ett säkert kort; veta att jag kommer iväg, och inte blir ståendes längs vägen.
Snorch wrote: Egentligen skulle jag kunna erbjuda skjuts från Borås på tisdag kväll men endast till Uppsala, eller Enköping om det är bättre. (Alltså 42 ut till Vårgårda och sen E18/E20 till Enköping) Men det kanske inte duger?
Har en hel del folk som brukar åka med mig (lastbil) neråt/uppåt så om du/ni känner nån som kör lastbil så kanske nu kan få skjuts..
Jo, känner en som kör lastbil. Vet dock inte om han är ledig vid gällande tidsperiod.
Tisdag kväll säger du. Vad rör det sig om för tider då?
March 14, 2001
NH|sibbor wrote: [quote=Snorch]Egentligen skulle jag kunna erbjuda skjuts från Borås på tisdag kväll men endast till Uppsala, eller Enköping om det är bättre. (Alltså 42 ut till Vårgårda och sen E18/E20 till Enköping) Men det kanske inte duger?
Jo, känner en som kör lastbil. Vet dock inte om han är ledig vid gällande tidsperiod.
Tisdag kväll säger du. Vad rör det sig om för tider då?
Runt 20:00 men kan bli lite tidigare om man har tur, uppe i Uppsala 02:15 +/- 30min, Enköping ~30 min tidigare..
Men det finns en chans till att jag inte åker över Uppsala också, dock en väldigt lite, och då kommer du/ni inte längre än till Västerås då jag svänger av mot Gävle där.. Dock är väl chansen till att det blir Uppsala 90%..
September 17, 2001
Snorch wrote: uppe i Uppsala 02:15 +/- 30min, Enköping ~30 min tidigare..
Hmm, ok. Skulle din resrutt innebära att någon av följande buss/tågtider kan passas?
Västerås:
20:15 (senaste buss 25/7)
22:24 (senaste tåg 25/7)
04:20 (tidigaste buss 26/7)
06:24 (tidigaste tåg 26/7)
Enköping:
23:25 (senaste buss 25/7)
22:40 (senaste tåg 25/7)
07:05 (tidigaste buss 26/7)
06:40 (tidigaste tåg 26/7)
Uppsala:
22:30 (senaste buss 25/7)
23:10 (senaste tåg 25/7)
05:30 (tidigaste buss 26/7)
05:40 (tidigaste tåg 26/7)
August 16, 2003
är någon av er under 16 (tror inte det) men då har/hadeSJ så fina regler så att den ene får/fick åka med gratis ("i vuxet sälskap") skule åka hem från gbg en gång, jag var med papa (och under 16) tåget var fullt, eller det fanns en 1-klass plats kvar så pappa köpte den och vi fick båda komma på trotsatt det bara var en (1)plats på tåget, jag fick sätta mig på en tom platsså kommer någon och säger att den ska sitta där, jag flyttade runt många gånger. vad tror dom? att en 15åring ska sitta i pappas knä??? det är 4-5 år sedan nu. 😀
February 12, 2003
Marcan- wrote: De gör ju reklam hela tiden på tv om Gbg - Sthlm för 267:- eller vad det är. Är reklamen om reggaefiket 😎
Ska ner till Göteborg den 31'a, jag, och det är inte billigt... 905:- vill de ha för en X2000-biljett. 😉
Iofs en reguljär, men ändå ungdomsbiljett i andra klass. Det de gör reklam för är väl Just Nu-biljetterna som man måste boka tre månader i förväg för att få till det priset...
September 17, 2001
Mean Machine wrote: [quote=Marcan-]De gör ju reklam hela tiden på tv om Gbg - Sthlm för 267:- eller vad det är. Är reklamen om reggaefiket 😎
Ska ner till Göteborg den 31'a, jag, och det är inte billigt... 905:- vill de ha för en X2000-biljett. 😉
Iofs en reguljär, men ändå ungdomsbiljett i andra klass. Det de gör reklam för är väl Just Nu-biljetterna som man måste boka tre månader i förväg för att få till det priset...
Mmm, sunk är det.
1 Guest(s)